Test drive: Mazda CX-3 CD115 AWD ΑΤ

Test drive: Mazda CX-3 CD115 AWD ΑΤ

Η έλευση του Mazda CX-3 ανακατεύει την τράπουλα στα κόμπακτ crossover με το ιαπωνικό μοντέλο να κλείνει το μάτι σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω σε οδική συμπεριφορά και ποιότητα.

Η επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά, έπειτα από κάµποσα χρόνια απουσίας, ήταν σαν… πρώιµα Χριστούγεννα για µας. Τα «δώρα» ήταν πολλά καθώς ο όµιλος Συγγελίδη έφερε στη χώρα µας σχεδόν όλη την γκάµα του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Ύστερα λοιπόν από µια γερή πρώτη δόση της γκάμας στο DRIVE του Ιουλίου, το ξετύλιγµα συνεχίζεται ανοίγοντας αυτή τη φορά το κουτί του Mazda CX-3 στην κορυφαία ντιζελοκίνητη εκδοχή του: Με τετρακίνηση, αυτόµατο κιβώτιο και το λευκό δέρµα στα καθίσµατα του προσεγµένου ποιοτικά εσωτερικού να δηµιουργεί µια πολύ όµορφη αντίθεση µε το βαθυκόκκινο χρώµα του αµαξώµατος. Χρώµα που η Mazda αποκαλεί «Soul Red Crystal» και εφαρµόζεται στο αµάξωµα µε ειδική τεχνοτροπία που ανέπτυξε η ίδια.

Παρόλο που δεν του φαίνεται, όπως τονίσαµε και στη δοκιµή της δικίνητης έκδοσης, το CX-3 βασίζεται στο πάτωµα του µικρότερου Mazda2. Και µε µήκος που αγγίζει τα 4,28 m είναι ένα από τα µεγαλύτερα µοντέλα στα κόµπακτ SUV. Και σαφώς ένα από τα πιο όµορφα. Η χαµηλή και µυώδης σιλουέτα φέρνει ένα νέο πιο δυναµικό και σπορ αέρα σε µια κατηγορία που, σε επίπεδο εµφάνισης τουλάχιστον, ελάχιστα µοντέλα κάνουν τις κόρες των µατιών να διαστέλλονται.

Μπρος στα κάλλη
Η οµορφιά απαιτεί θυσίες και στην περίπτωση του CX-3 στο βωµό τοποθετήθηκαν οι χώροι που, χωρίς να αποτελούν σοβαρό µειονέκτηµα, δεν ανταποκρίνονται στις εξωτερικές διαστάσεις. Μάλιστα, απέχουν από την κορυφή µιας πολυπληθούς κατηγορίας που περιλαµβάνει µοντέλα για όλα τα βαλάντια. Από το Hyundai Kona µέχρι τα Jeep Renegade και Audi Q2. Οι εµπρός θα βολευτούν άνετα, µε τον οδηγό να κάθεται σχετικά ψηλά και σωστά σε ένα αναπαυτικό κάθισµα.

Πίσω, δυο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς να δυσανασχετήσουν, αλλά είναι σαφές ότι σε τέτοιο αµάξωµα θα θέλαµε περισσότερη άνεση για τα πόδια. Επιπλέον, η κουπέ σιλουέτα στο πίσω µέρος, µε τις φαρδιές κολόνες, την οπισθόκλιση της οροφής και τα µικρά παράθυρα, δηµιουργούν στους πίσω επιβάτες κλειστοφοβική αίσθηση που δεν συνηθίζεται στα αυτοκίνητα της κατηγορίας. To πορτµπαγκάζ των 350 lt πάντως είναι στο µέγεθος του ανταγωνισµού. Έχει κανονικό, πλήρως εκµεταλλεύσιµο σχήµα και διπλό πάτωµα που δηµιουργεί επίπεδη επιφάνεια όταν αναδιπλώσεις τις πλάτες των καθισµάτων.

cx-3

Αφήνοντας στην άκρη τους χώρους, η καµπίνα του CX-3 σε γοητεύει µε τη λιτή κοµψότητα και την άριστη ποιότητα της κατασκευής της. Δεν ακολουθεί τη µόδα των µαλακών πλαστικών, αλλά η στιβαρότητα των υλικών συναγωνίζεται αυτοκίνητα υψηλότερης κλάσης. Παράλληλα δεν λείπουν στοιχεία, όπως η επένδυση Alcantara στο µέσο του ταµπλό, που δίνουν πιο premium αίσθηση.

Η εργονοµία είναι πολύ καλή και µόνο οι µετρίου αναστήµατος οδηγοί θα αισθανθούν ότι η 7ιντση οθόνη αφής του infotainment είναι τοποθετηµένη λίγο πιο µακριά απ’ όσο θα επιθυµούσαν. Κι αυτό όµως δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβληµα, καθώς οι όποιες λειτουργίες ελέγχονται -ίσως και ευκολότερα- από το περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα που µας θύµισε το iDrive της BMW. Γενικά το σύστηµα πολυµέσων είναι το µόνο σηµείο του αυτοκινήτου που φανερώνει ότι αν και προσφάτως ανανεωµένο, το CX-3 λανσαρίστηκε σχεδόν πριν από µια πενταετία. Προσφέρει τις βασικές δυνατότητες συνδεσιµότητας, αλλά τόσο τα γραφικά όσο και η ευκρίνεια της οθόνης του δείχνουν µια γενιά πίσω συγκριτικά µε νεότερα µοντέλα.

Fun-to-drive
Ο 1.800άρης ντίζελ SKYACTIV-D δεν εντυπωσιάζει µε τα νούµερα των τεχνικών χαρακτηριστικών, καθώς αποδίδει µόλις 115 PS και 270 Nm. Αλλά στην πρώτη γνωριµία µαζί του, µε την δικίνητη έκδοση του CX-3, µας άφησε µόνο θετικές εντυπώσεις µε τη λειτουργία του και τις επιδόσεις που κατέγραψαν τα όργανά µας. Στην συγκεκριµένη έκδοση ωστόσο, συνεργάζεται µε ένα αυτόµατο κιβώτιο έξι σχέσεων και λόγω της τετρακίνησης έχει να κινήσει ένα βαρύτερο κατά 110 kg αυτοκίνητο. Μοιραία σε αυτό τον συνδυασµό χάνει ένα µέρος της ζωηράδας του και οι επιδόσεις που δίνει στο ιαπωνικό SUV είναι ελαφρώς υποδεέστερες.

Πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 11,0”, περίπου 1,1” πιο αργά από το δικίνητο µε το χειροκίνητο 6άρι σασµάν, ενώ για τα 0-1.000 m χρειάζεται 32,6”, τη στιγµή που το προσθιοκίνητο CX-3 θέλει 31,7” και είναι από τα ταχύτερα µοντέλα της κατηγορίας. Όσον αφορά τις ρεπρίζ, το αυτόµατο CX-3 επιταχύνει από τα 80 στα 110 km/h σε 6,0” και τα θέλει για τα 110-140 km/h 10,5”. Το µεσαίο πεντάλ µε τη σειρά του έχει καλή αίσθηση και τα 40,5 m που κατέγραψε το V-Box για το 100-0 km είναι καλό νούµερο παρόλο που σταµατά περίπου 2,2 m πιο µακριά από τη δικίνητη έκδοσή του.

Στο δρόµο η αίσθηση που αποκοµίζει ο οδηγός του CX-3 παραπέµπει περισσότερο σε αυτή ενός καλοστηµένου χάτσµπακ παρά ενός SUV. Το τιµόνι είναι ακριβές, µε καλό βάρος, µεταφέροντας αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Την ίδια ώρα, η σφιχτή ρύθµιση της ανάρτησης δεν επιτρέπει σχεδόν καθόλου κλίση στις στροφές και, σε συνδυασµό µε τις 18άρες ζάντες και τα φαρδιά λάστιχα (215/50), ανεβάζει το όριο της πρόσφυσης ψηλά. Με την αυτόµατη τετρακίνηση να καιροφυλαχτεί και να βάζει τους πίσω τροχούς στο παιχνίδι όποτε οι συνθήκες το απαιτούν. Όπως σε κάθε σύγχρονο 4WD, έτσι και στο CX-3 σε κανονικές συνθήκες κίνησης η ισχύς του κινητήρα µεταφέρεται µόνο στους εµπρός τροχούς προς όφελος της οικονοµίας. Και τα καταφέρνει καλά σε αυτό τον τοµέα παρόλο που το εξαιρετικό πάτηµα του στο δρόµο σε τσιγκλά να πιέζεις το δεξί πεντάλ ολοένα και περισσότερο. Στα χέρια µας η µέση κατανάλωσή του µετρήθηκε στα 7,5 lt/100 km.

cx-3

Σε καλή άσφαλτο και στον αυτοκινητόδροµο το CX-3 είναι ευθύβολο, µε καλή ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση να απορροφά υποδειγµατικά τις µικρές ανωµαλίες του οδοστρώµατος. Ωστόσο, στις πιο µικρές ταχύτητες των αστικών µετακινήσεων, η ανάρτηση δεν βολεύεται εξίσου καλά και αντιδρά πιο ξερά στις λακκούβες. Η Mazda τονίζει ότι τα χαµηλοπρόφιλα λάστιχα της είναι ειδικά εξελιγµένα, µε πιο µαλακά πλαϊνά απ’ ό,τι συνηθίζεται στη διάσταση 215/50 R18, ώστε να µην επηρεάζεται η άνεση. Αλλά δεν ζούµε στην Αυστρία! Οι ελληνικοί δρόµοι έχουν τις ιδιαιτερότητές τους…

Τον λογαριασµό παρακαλώ
Το τετρακίνητο CX-3 είναι διαθέσιµο µόνο στις δύο κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισµού, µε ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο και τιµή που για το CD115 ξεκινά από τις €31.402 για την έκδοση Revolution και φθάνει µέχρι τις €36.496 για την κορυφαία Revolution Top µε το αυτόµατο κιβώτιο που είχαµε στη διάθεσή µας. 

Τιµή υψηλή, που βάζει το CX-3 στα χωράφια µεγαλύτερων ή πιο ισχυρών SUV. Αλλά δικαιολογηµένη αν συνυπολογίσει κάποιος τον υπερπλήρη εξοπλισµό που, πέρα από τα συστήµατα ασφαλείας, τις ηλεκτρικές ευκολίες και τις κάµερες οπισθοπορείας, περιλαµβάνει µεταξύ άλλων, από head-up display και δερµάτινό σαλόνι µέχρι και ηχοσύστηµα µε την υπογραφή της Bose. Και βέβαια έχουµε την εµφάνιση, τον ξεχωριστό χαρακτήρα και την οδική συµπεριφορά που δεν κοστολογούνται.
 

Τι λέει το DRIVE
Ξεχωριστό σε εμφάνιση, με καλές επιδόσεις και απολαυστική οδική συμπεριφορά. Αν δεν σε νοιάζουν οι χώροι και δεν σε τρομάζει η τιμή, τότε αξίζει να δώσεις στο CX-3 λίγη παραπάνω προσοχή.  
Τιμή Από €33.221 (από €31.402 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.759 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο VGT, 115 PS/4.000 rpm, 270 Nm/1.600-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 34,7”
0-400 m 17,6” @ 126,9 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 157,7 km/h
60-160 km/h 30,0”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h  6,0”
110-140 km/h  10,5”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.275 x 1.765 x 1.535 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube