Test drive: KΙΑ cee’d 1.4 CRDi

Test drive: KΙΑ cee’d 1.4 CRDi

Με το cee’d, η Kia αποδεικνύει ότι διατηρεί τον εντυπωσιακό ρυθμό με τον οποίο βελτιώνει τα αυτοκίνητά της. Το ίδιο ισχύει και για την έκδοση με τον 1.400άρη, βασικό κινητήρα της γκάμας.

Στην Kia ήξεραν καλά ότι η δεύτερη πράξη του έργου ceed θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη από την πρώτη. Διότι ως γνωστό, όσο πιο χαμηλό είναι το επίπεδο από το οποίο ξεκινάς τόσο πιο εύκολα και γρήγορα μπορείς να βελτιώνεσαι.

Και με δεδομένο ότι η πρώτη γενιά του μοντέλου ήταν σε πολύ αξιόλογο επίπεδο, για τη δεύτερή έπρεπε να επιστρατευτούν όλες οι δυνάμεις της εταιρείας. Έτσι κι έγινε, γι’ αυτό και η δεύτερη γενιά cee’d ανέβασε τον πήχη πολύ πιο ψηλά, κυρίως αναφορικά με τη σχεδίαση, την αίσθηση απτής ποιότητας και τη συνολική αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο.

Με συνολικό μήκος 4,31 m και μεταξόνιο στα 2,65 m, η εμφάνισή του είναι από τις πλέον εντυπωσιακές στην κατηγορία, με το σχεδιαστικό τμήμα να παίρνει τα εύσημα από όλους ανεξαιρέτως.

Το μικρό
Στο συγκεκριμένο cee’d το νέο είναι το μοτέρ, αφού μέχρι τώρα ξέραμε από πρώτο χέρι μόνο ντίζελ 1.600άρι με τους 128 ίππους. Για όλους όσοι θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν και με λιγότερη ισχύ, υπάρχει και το 1.400άρι CRDi με 90 PS στις 4.000 rpm και 22,4 kgm από τις 1.500 έως τις 2.750 rpm.

Πρακτικά θα πρέπει να γυρίζεις τον κινητήρα μεταξύ 1.800 και 3.500 rpm για να έχεις καλό τράβηγμα, όμως αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η ποιότητα λειτουργίας. Το δούλεμα είναι πολύ γλυκό για ντίζελ ειδικά μέχρι τις 3.000 rpm, σημείο ύστερα από το οποίο παραμένει πολιτισμένος, αλλά ακούγεται κομματάκι περισσότερο.

Σπάνια χρειάζεται να ξεπερνάς τις 3.000 rpm, ειδικά με δεδομένη τη μακριά κλιμάκωση των έξι ταχυτήτων του χειροκίνητου κιβωτίου. Από την άλλη, το χαρακτηριστικό αυτό μαζί με τα 1.300 κιλά του cee’d δυσκολεύουν λίγο το μοτέρ.

Επίσης, παρά την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, η υστέρηση στην απόκριση δεν είναι αμελητέα. Τελικά, τη συνηθίζεις πάντως. Και θα πρέπει να τη συνηθίσεις προκειμένου να μην πατάς περισσότερο από όσο χρειάζεται το γκάζι, ανεβάζοντας την κατανάλωση.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε ως ελάχιστη τιμή τα 4,3 lt/100 km σε ιδανικές συνθήκες κίνησης και με υπομονή που αξίζει νόμπελ. Ως μέση τιμή μετρήσαμε τα 6,5 lt/100 km, που ναι μεν δεν είναι πολλά, αλλά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό υστερούν. Επίσης είναι πρακτικά η ίδια με αυτή της ντίζελ έκδοσης των 1,6 λίτρων που αποδίδει 128 ίππους και μοιραία δίνει καλύτερες επιδόσεις.

Οι επιδόσεις που έδειξαν τα ηλεκτρονικά μας όργανα για το 1.400άρι είναι αποδεκτές. Με 0-100 km/h σε 13,0” και 0-1.000 m σε 34,8” οι επιταχύνσεις από στάση δεν είναι το δυνατό του σημείο. Αλλά εάν έχεις διαλέξει τη σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο, προσπερνάς αξιοπρεπώς και κυρίως ασφαλώς.

Τα 80-110 km/h με 5η και 110-140 km/h με 6η σε 8,5 και 13,8” αντίστοιχα είναι τιμές που ικανοποιούν απόλυτα. Η τελευταία μάλιστα είναι ίδια ακριβώς με του 1.6 CRDI, κάτι που μόνο θετικά μεταφράζεται για την ελαστικότητα του μοτέρ. Σε αυτό φυσικά συμβάλλει και η πιο κοντή συνολικά σχέση μετάδοσης, που πάντως δε σημαίνει θόρυβο στο ταξίδι.

Στην ελίτ
Το cee’d είναι ένα από τα ελάχιστα μικρομεσαία του που διατηρούν το προσόν μιας ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης, η οποία επιπρόσθετα έχει και σωστή ρύθμιση. Στρογγυλεύει αποτελεσματικά ό,τι βρίσκεται στο διάβα της και λίγες είναι οι λακκούβες που περνούν στην καμπίνα. Και πάλι όμως όχι σε βαθμό που να σε ενοχλεί.

Αυτό που θα μπορούσε να λείπει, είναι ο θόρυβος από τα πίσω αμορτισέρ όταν συμπιέζονται απότομα, ο οποίος αφαιρεί -χωρίς ουσιαστικό λόγο- πόντους από τη συνολική ποιότητα κύλισης.

Στη δοκιμή του cee’d με το δυνατότερο 1.600άρι μοτέρ των 128 ίππων, λέγαμε ότι το κράτημα είναι αναντίλεκτα στα δυνατά σημεία του. Πόσω μάλλον στη συγκεκριμένη έκδοση των 90 ίππων, που η δύναμη με τη ροπή δεν αρκούν για να σπάσουν την πρόσφυση από τα λάστιχα, υπό κανονικές συνθήκες.

Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά έχεις ένα εμπρός σύστημα με πλουσιότατη πρόσφυση που δεν σπάει ούτε σε έξοδο φουρκέτας, ενώ το πίσω μέρος παραμένει απόλυτα ουδέτερο όσο και να το προκαλέσεις. Ακόμα κι εάν έχεις βγάλει εκτός λειτουργίας το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Τελικά το μόνο που λείπει από το Cee’d είναι η επαφή με τον οδηγό. Η κύρια αιτία γι’ αυτό είναι η αίσθηση από το τιμόνι, που δεν είναι όσο αληθοφανής θα θέλαμε, ανεξάρτητα από τη ρύθμιση της υποβοήθησης του τιμονιού. Αυτό βέβαια έχει καθαρά ακαδημαϊκή σημασία για το κοινό των μικρομεσαίων αυτής της ισχύος. Αυτό που έχει σαφώς περισσότερη σημασία, είναι αφενός το αξιοπρεπέστατο επίπεδο άνεσης αφετέρου το αίσθημα απόλυτης ασφάλειας που απολαμβάνεις ανά πάσα στιγμή.

Ακομπλεξάριστο
Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις ότι το νέο cee’d μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οποιονδήποτε παίχτη της κατηγορίας. Αυτό μάλιστα δε μένει σε επίπεδο αίσθησης, αλλά περνά και στην ουσία. Αρκεί να καθίσεις στη θέση του οδηγού και να χαρείς τη γεροδεμένη συναρμολόγηση, την καλή ορατότητα και τις μπόλικες πρακτικές θήκες.

Όλα τα υλικά είναι διαλεγμένα με προσοχή, δείχνουν ανθεκτικά στο χρόνο και στη χρήση, όντα πλήρως εναρμονισμένα με τη λειτουργικότητα και την φιλική εργονομία. Ό,τι κι εάν θέλεις να κάνεις είναι προσιτό εύκολα, χωρίς γρίφους στη λογική τους ακόμα και στην έκδοση Premium που έχει μπόλικα συστήματα και υποσυστήματα για να διαχειριστείς.

Συνολικά πάντως, το πιο δυνατό χαρτί του cee’d είναι η πολύ ευχάριστη συνολική αίσθηση που σου αφήνει, είτε είσαι οδηγός είτε απλώς επιβάτης. Εάν είσαι απλώς επιβάτης, θα εκτιμήσεις τα μέγιστα και τους πολύ μεγάλους χώρους που δίνει το μεγάλο μεταξόνιο, οι οποίοι είναι στο πάνω όριο της κατηγορίας.

Δύο ενήλικοι πίσω έχουν όλες τις ανέσεις στη διάθεσή τους σε χώρο για τα πόδια, ύψος και πλάτος, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων. Το τελευταίο φορτώνεται από ένα μεγάλο άνοιγμα, ενώ και η αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργεί άκρως εκμεταλλεύσιμο χώρο χωρίς σκαλοπάτια.

Βασική γραμμή
Με τιμή που εάν συνυπολογίσεις αποσύρσεις, προσφορές και τα ρέστα ξεκινά για την έκδοση Instyle από τα 15.390 ευρώ, το 1.400άρι ντίζελ cee’d είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό, ειδικά εάν σκεφτείς ότι έχει στάνταρ έξι αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, κλιματισμό, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι.

Από την κορυφαία έκδοση Premium που δοκιμάσαμε εμείς, τη χωρίζουν 1.840 ευρώ με τα οποία παίρνεις ακόμα αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, τις τρεις ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του τιμονιού, το Bluetooth, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και κάμερα οπισθοπορείας, που συνολικά απογειώνουν το επίπεδο άνεσης.

Σε όλες τις εκδόσεις, παίρνεις και την κορυφαία στην αγορά 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, που συνοδεύει όλα τα Kia που φτιάχνονται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας.

Τι λέει το DRIVE
Το μικρομεσαίο της Kia εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνεται στην ελίτ της κατηγορίας. Με τη βασική έκδοση ό,τι χάνεις σε επιδόσεις το κερδίζεις σε τιμή.
Τιμή από € 15.390 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,3”
0-80 km/h 8,9”
0-100 km/h 13,0”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 29,2”
0-400 m 18,8”
0-1.000 m 34,8”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 7,8”
80-110 km/h (4η) 7,2”
80-110 km/h (5η) 8,5”
80-110 km/h (6η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 13,8”
100-0 km/h σε 36,6 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.470
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube