Test drive: Hyundai i10 1.0 T-GDi N Line

Το τέταρτο μέλος της οικογένειας N Line είναι ένα πικάντικο μικρό που υπόσχεται να σε συγκινήσει και το καταφέρνει.

Για το τέταρτο μέλος της οικογένειας N Line, η Hyundai θα μπορούσε άνετα να έχει αρκεστεί στο αισθητικό κομμάτι. Για ένα αυτοκίνητο πόλης όλοι -ή σχεδόν όλοι- θα ήταν ικανοποιημένοι με τις 16άρες ζάντες, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τη διαφορετική μάσκα, τις κόκκινες λεπτομέρειες στο αμάξωμα και τον «διαχύτη» μαζί με τη διπλή εξάτμιση.

Ωστόσο η εταιρεία ήθελε το κάτι παραπάνω, γι’ αυτό και, εκτός από τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη 4κύλινδρο των 84 PS, προσφέρει την έκδοση εξοπλισμού N Line και με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο που γνωρίζουμε από i30 και i20.

Όχι μόνο φαίνεσθαι
Είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετείται στο αυτοκίνητο πόλης της εταιρείας, αποδίδοντας 100 PS και 172 Nm. Ο συνδυασμός τους με ένα αμάξωμα μήκους 3,68 m και βάρους 935 kg γεννά ένα νοσταλγικό μειδίαμα σε όποιον έχει μεγαλώσει με τις μικρές βόμβες των 90s.

Ο 3κύλινδρος με τον άμεσο ψεκασμό και το διπλό μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες έχει διακριτικά γλυκό μπάσο ήχο που ταιριάζει γάντι στην περίπτωση. Το τράβηγμα από τις 1.600 rpm στροφές είναι δε τόσο γεμάτο που γκρεμίζει τις ανησυχίες που προκύπτουν από την αραιή κλιμάκωση στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι μάλιστα το μοναδικό που διατίθεται με το κορυφαίο i10 και έχει στιβαρό, ακριβή λεβιέ με σκληρό μα θετικό κούμπωμα και συνολική αίσθηση που σε κερδίζει.

Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 km/h σε 10,5”, κάτι που συμφωνεί απόλυτα με το ζωηρό τρόπο που η βελόνα του ταχυμέτρου ξεπερνά χωρίς κόπο τα 185 km/h της εργοστασιακής τελικής. Ανεξάρτητα από τη σχέση στο κιβώτιο, η επιτάχυνση είναι αναλογικά χορταστική, αν και θα μπορούσες να ζητήσεις λίγο καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Αυτό πάντως δεν αλλοιώνει την ξεκάθαρα σπορ διάθεση, η οποία υποστηρίζεται πειθήνια από τη συμπεριφορά στον δρόμο.

Hyundai i10 1.0 T-GDi

Αν και η εταιρεία δεν ανακοινώνει διαφορές στη ρύθμιση της ανάρτησης, είναι εμφανώς πιο σφιχτό από τις απλές εκδόσεις που έχουμε δοκιμάσει. Γι’ αυτό και οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι πολύ πιο άμεσες και οι κινήσεις του αυτοκινήτου ως προς τον εγκάρσιο αλλά και τον διαμήκη άξονα σαφώς λιγότερες.

Το εμπρός σύστημα έχει ικανοποιητική ακρίβεια και καταφέρνει να βρει όλη την πρόσφυση που χρειάζεται η ροπή, χωρίς ο έλεγχος της πρόσφυσης να ενεργοποιείται συχνά. Το πάτημα είναι περισσότερο ουδέτερο από παιχνιδιάρικο και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα κι όταν οδηγείς γρήγορα σε στενό δρόμο.

Αντίστοιχη σιγουριά δημιουργεί και η δύναμη των φρένων, όπως και η αντοχή που υπόσχονται τα τέσσερα δισκόφρενα. Από την άλλη, το πίσω σύστημα πέφτει με ξερό τρόπο στα εγκάρσια χαρακώματα της ασφάλτου, ενώ το τιμόνι κόβει λιγότερο από των απλών i10. Ωστόσο, αυτά είναι δεδομένα που ο ενδιαφερόμενος γι’ αυτή την έκδοση μάλλον θα αποδεχτεί χωρίς δεύτερες σκέψεις.

Ακόμα πιο μεγάλο μικρό
Πέραν της διαφορετικής οδηγικής αίσθησης και ουσίας, ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει στη συγκεκριμένη έκδοση του μικρού Hyundai. Παραμένει το πιο ευρύχωρο μικρό με άνετο χώρο για τέσσερις και κορυφαίο για τις αποσκευές (252 lt) με το μέτρο της κατηγορίας, ενώ σύμφωνα με το τελευταίο κορυφαία είναι και η απτή ποιότητα.

Εκτός από το προσεγμένο μοντάρισμα και την πολύ στιβαρή συναρμολόγηση, είναι επιπρόσθετα το προσεγμένο φινίρισμα και η κορυφαία λειτουργία σε όλους τους διακόπτες που σε κερδίζουν. Όλα τους είναι στοιχεία που σε κάνουν να αισθάνεσαι πως οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο, κάτι που παραμένει το ισχυρότερο σημείο του i10. Επιπλέον, η θέση οδήγησης, χωρίς να είναι σπορ, χαρακτηρίζεται από ανεμπόδιστη ορατότητα και περισσότερο από άρτια εργονομία για να εκτελείς όλες τις λειτουργίες εύκολα και γρήγορα.

Hyundai i10 1.0 T-GDi N Line

Το κόστος χρήσης δεν είναι υψηλό με βάση τις επιδόσεις, με τη μέση κατανάλωση των 6,5 lt/100 km να είναι αποδεκτή και όταν δεν πιέζεις τον κινητήρα να πέφτει στα χαμηλά 5άρια. Εάν πάλι διεκδικήσεις τις επιδόσεις θα δεις 8άρια, τιμή που και πάλι δεν είναι υπερβολική. Επίσης, καθότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης, έχει σημασία να αναφέρουμε πως μπορεί να κινείται καθημερινά στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας.

Αναμφισβήτητα, οι €16.290 που κοστίζει περιορίζουν αυτονόητα το κοινό του, ανεξάρτητα από το εάν συνοδεύονται από πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Εκτός από τις αισθητικές πινελιές N Line, είναι στάνταρ τα δέκα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας των μεγαλύτερων Hyundai, cruise control, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, οθόνη αφής 8”, Android Auto και Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης και πολλά άλλα.

Να σημειωθεί πως για εκείνους που αρκούνται και με λιγότερο πικάντικες επιταχύνσεις, υπάρχει έκδοση N Line με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα των 84 PS και €700 χαμηλότερη τιμή. 

Διαμορφώστε το δικό σας Hyundai i10 εδώ

Τι λέει το DRIVE
Η Hyundai είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που μπορεί να προσφέρει ένα ακριβό μα και τόσο ιδιαίτερο πακέτο διαστάσεων, εξοπλισμού και επιδόσεων σε όποιον το αναζητά.
Τιμή €16.290
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Απόδοση 100 PS/5.500 rpm, 172 Nm/1.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2124 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.675 x 1.680 x 1.483 mm
Χώρος αποσκευών 252 lt
Βάρος 935 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης