Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD

Test drive: Honda CR-V e:HEV AWD

Το ελαφρώς φρεσκαρισμένο υβριδικό Honda CR-V που πλέον ορίζεται ως e:HEV, καταφέρνει με μαεστρία να ενσωματώνει την κορυφαία τεχνολογία με τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας.

Το CR-V της Honda έχει καταφέρει από το 1995 έως και σήμερα να είναι ένας από τους κορυφαίους πρωταγωνιστές στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των SUV. Και αυτή η καθολική αναγνώριση από το καταναλωτικό κοινό είναι μια σημαντική παρακαταθήκη που κουβαλά.

Σχεδιαστικά πρόκειται ένα επιβλητικό αυτοκίνητο, που όμως αποφεύγει τις ακρότητες και παραμένει πιστό στο DNA της μάρκας. Ωστόσο το σχήμα του είναι ήδη γνωστό και σε αυτή τη φάση τα νέα έχουν να κάνουν με ένα ανεπαίσθητο φρεσκάρισμα που μεταφράζεται στα διακριτικά «e:HEV» και ένα νέο λογότυπο με μπλε περίγραμμα που τονίζει το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου που σύμφωνα με την εταιρεία βελτιώνουν την αεροδυναμική. Νέα βέβαια είναι και η έκδοση εξοπλισμού Sportline που είναι και το αντικείμενο της δοκιμής.

Στο εσωτερικό τα ποιοτικά υλικά δένουν αρμονικά με τη σωστή εργονομία, ενώ οι πλούσιοι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν σήμα κατατεθέν και συμπληρώνονται από 497 lt για τις αποσκευές. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και έχουν δερμάτινες επενδύσεις με την επιγραφή Black Edition, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και οι ενδείξεις του συστήματος infotainment φιλοξενούνται σε μια έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ με το σύστημα πολυμέσων Honda Connect. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το σύστημα απεικόνισης των πληροφοριών που έχουν να κάνουν με το υβριδικό σύστημα, την ανάκτηση ενέργειας και συνολικά το «μονοπάτι» που ακολουθεί η ενέργεια ανά πάσα στιγμή. Με βάση αυτές, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την οδήγησή του για να πετύχει τη βέλτιστη κατανάλωση.

Επιλογέας ταχυτήτων με την κλασσική έννοια δεν υπάρχει. Αντί αυτού οι λειτουργίες της μετάδοσης ελέγχονται από τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα -κάτω από τους διακόπτες του κλιματισμού- και φέρουν τις ενδείξεις D,N,R και P. Ακριβώς δίπλα βρίσκεται ο διακόπτης του ηλεκτρικού χειρόφρενου, σε μια διάταξη που ελευθερώνει πρόσθετο πρακτικό χώρο για μικροαντικείμενα, τηλέφωνο, κτλ.

Σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή διασύνδεση το CR-V προσφέρει ό,τι πιο σύγχρονο, ενώ μέσω του Honda SENSING, της προηγμένης σουίτας ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης που είναι στάνταρντ σε όλα τα CR-V, δημιουργείται ένα ασφαλές περιβάλλον για τον οδηγό, τους επιβάτες αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Honda Hybrid Performance
Κάτω από το περίβλημα κρύβεται η κορυφαία κατά πολλούς υβριδική τεχνολογία που υπάρχει σήμερα και ονομάζεται Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Και την οποία μάλιστα το ίδιο το CR-V λάνσαρε το 2019. Δυο ηλεκτροκινητήρες, ένας βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1 kWh, ένα σύστημα μετάδοσης χωρίς συμβατικό κιβώτιο και τρία ευφυή προγράμματα οδήγησης, συνεργάζονται προσφέροντας κορυφαία επίπεδα απόδοσης αλλά και πολιτισμένης λειτουργίας.

Δείτε τη video δοκιμή του Honda CR-V Hybrid AWD

Ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας i-VTEC αποδίδει 145 PS στις 6.200 rpm και 175 Nm στις 4.000 rpm, ενώ ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας -που είναι κι εκείνος που κατά βάση κινεί το αυτοκίνητο, 184 PS και 315 Nm. Το σύστημα πετυχαίνει εκπομπές CO2 151g/km (κατά WLTP) και μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε στη δοκιμή μας στα 7,5 lt/100 km για την AWD έκδοση. Με το γκάζι στο πάτωμα, το CR-V e:HEV επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 8,9’’, ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 180 km/h.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση «Real Time AWD with Intelligent Control System», δε βασίζεται σε κάποιον ξεχωριστό ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς. Η κίνηση φτάνει σε αυτούς μέσω μηχανικού συστήματος, δηλαδή με πολύδισκο συμπλέκτη τον οποίο ενεργοποιεί μια υδραυλική αντλία.

Το υβριδικό σύστημα ελέγχεται από έναν ισχυρό επεξεργαστή που ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και πάρα πολλές ακόμα παραμέτρους, επιλέγει την εναλλαγή των τριών διαθέσιμων προγραμμάτων κίνησης (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive). Στο πρώτο η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 184 PS και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο, το πιο σύνθετο, το CR-V είναι και πάλι ηλεκτροκίνητο, αλλά ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί μια γεννήτρια που παράγει ρεύμα, ως range extender. Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο μόνο αφού το αυτοκίνητο ξεκινήσει, ο ηλεκτρικός κινητήρας βγαίνει από την εξίσωση και ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται με σταθερό βήμα απ’ ευθείας με τους τροχούς. Χωρίς κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων δηλαδή.

Αυτό είναι κάτι που ενεργοποιείται μόνο όταν κρίνεται το πιο αποδοτικό ενεργειακά, δηλαδή σε κίνηση με σταθερή και υψηλή ταχύτητα. Εκεί είναι καλύτερα να καις απευθείας τη βενζίνη και όχι να την μετατρέπεις σε ηλεκτρική ενέργεια. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα προφίλ οδήγησης τώρα, ο οδηγός αρκείται στο να επιλέξει EV Drive, Econ Mode ή Sport Mode, με το τελευταίο να βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού.

Στις καθημερινές μετακινήσεις ο οδηγός θα εκτιμήσει την αθόρυβη λειτουργία του συστήματος, τη γραμμική απόδοση της ισχύος και τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, με γόνατα MacPherson και ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Καταφέρνουν να κρατούν μακριά από την καμπίνα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, την ώρα που η κλίση του αμαξώματος στις στροφές είναι αποδεκτή για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ η πρόσφυση υψηλού επιπέδου.

Η άνεση παραδοσιακά αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του CR-V, με το θόρυβο από τον βενζινοκινητήρα, όποτε αυτός είναι σε λειτουργία, να φιλτράρεται από το Active Sound Control. Ωστόσο κάποιες φορές, ειδικά όταν πιέσεις βαθιά το δεξί πεντάλ, γίνεται πιο έντονος αφού αυτό απαιτεί η παραγωγή επιπλέον ρεύματος για τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Το CR-V πάντως είναι φτιαγμένο για μεγάλα ταξίδια. Δεν είναι σπορ, ούτε ποτέ ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο. Όπως δεν ισχυρίστηκε ότι είναι καθαρόαιμο 4x4. Παρόλα αυτά εκτός ασφάλτου κινείται με άνεση και απέχει 20 cm από το έδαφος, που δεν είναι λίγα. Βέβαια αυτά για βατούς έως και λίγο δύσκολους χωματόδρομους, καθώς τα ασφάλτινα ελαστικά του δεν θα ανταποκριθούν σε ακραίες καταστάσεις. 

Εν κατακλείδι το ελαφρώς φρεσκαρισμένο CR-V εξακολουθεί να προσφέρει χώρους, ανέσεις, πλούσιο εξοπλισμό σε συνδυασμό με έναν premium χαρακτήρα αλλά και τιμή που δεν μπορείς να την πεις φθηνή. Ωστόσο είναι ένα από το πλέον εξελιγμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, ενώ και από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα.


Τι λέει το DRIVE
Πολύ ελαφρά φρεσκαρισμένο, το υβριδικό CR-V διατηρεί το ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά υπόβαθρο, όντας μια από τις πλέον ολοκληρωμένες τετρακίνητες προτάσεις στην κατηγορία.
Τιμή Από €44.800 (από €38.800 το 2WD)
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.993 cc, i4, 16V, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 145 PS/6.200 rpm, 175Nm/4.000 rpm, δύο ηλεκτρομοτέρ, μπαταρία 1 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, σύστημα μετάδοσης σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 184 PS, 315 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 151 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.600 x 1.855 1.689 mm
Χώρος αποσκευών 497 lt
Βάρος 1.743 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube