Test drive: Ford C-MAX 1.0 EcoBoost

Test drive: Ford C-MAX 1.0 EcoBoost

Οι επιδόσεις αυτού του C-MAX και η άνεση με την οποία κινείται σε κάνουν να δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως έχει μόνο χίλια κυβικά.

Το C-MAX είναι ένα μεσαίο πολυμορφικό. Που σημαίνει ότι είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο για να χωράει μια οικογένεια με τα συμπράγκαλά της.

Πριν λίγα χρόνια, αν λέγαμε πως θα υπήρχε μεσαίο MPV με χιλιάρη κινητήρα, θα μας έπαιρναν για τρελούς. Όμως η Ford το τόλμησε και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει.

Υπάρχει και C-MAX με τον 1.0 EcoBoost των 100 PS, αλλά το συγκεκριμένο της δοκιμής είχε αυτόν των 125 PS και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium. Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων σε όλες τις περιπτώσεις.

Χιλιάρης αλλά λέων
Ας απαντήσουμε πρώτα την πιο καίρια ερώτηση: Αρκούν τα 1.000 κυβικά για να κινήσουν αξιοπρεπώς ένα αυτοκίνητο 1.410 kg, όπως έδειξε η ζυγαριά μας; Η απάντηση είναι ναι, χωρίς επιφυλάξεις. Διότι ο τρικύλινδρος χιλιάρης, πέρα από 125 ίππους αποδίδει –χάρη στο τούρμπο– και 20,4 kgm ροπής από τις 1.400 μέχρι και τις 4.500 rpm.

Στην πράξη, ο κινητήρας τραβάει θετικά από τις 1.500 rpm και αποδίδει γραμμικά την ισχύ του μέχρι και τις 5.500. Κι αυτό το ευρύ φάσμα απόδοσης, σε συνδυασμό με τις σωστά διαλεγμένες σχέσεις μετάδοσης, σε κάνει να έχεις χρήσιμη δύναμη στη διάθεσή σου σχεδόν σε κάθε περίπτωση. Μόνο με 5η και 6η νιώθεις καμιά φορά την έλλειψη κυβικών.  

Ένα το κρατούμενο, λοιπόν. Το άλλο είναι ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του 1.0 EcoBoost. Παρότι τρικύλινδρος, δεν έχει κραδασμούς, δεν κάνει θόρυβο και δεν δείχνει ποτέ να κοπιάζει. Είναι καλά μονωμένος και ο ήχος του είναι ευχάριστος. Έχει κάπως βαρύ σφόνδυλο, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να κάνεις πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά στην κανονική και τη σβέλτη οδήγηση συμπεριφέρεται άψογα. Το 6άρι κιβώτιο έχει ένα λεβιέ θετικό και μαλακό, αλλά με αρκετά μεγάλες διαδρομές.

Τον ζωηρό χαρακτήρα του C-MAX επιβεβαιώνουν και οι μετρήσεις μας. Το 0-100 km/h σε 10,8” και το 0-1.000 m σε 32,2” είναι επιδόσεις άμεσα συγκρίσιμες με εκείνες ενός Opel Zafira Tourer 1.4T ή ενός SEAT Altea XL 1.4 TSI 125PS. Το ίδιο ισχύει και για τις ρεπρίζ εν κινήσει. Το C-MAX είναι μάλιστα ξεκάθαρα ταχύτερο παντού από το Citroen C4 Picasso με τον ντίζελ 1.6 e-HDi, για να έχετε κι άλλο ένα μέτρο σύγκρισης.

Εκεί που το βενζινοκίνητο C-MAX δεν μπορεί να τα βάλει με τα ντίζελ είναι στην οικονομία καυσίμου. Πάντως τα 8,3 lt/100km που μετρήσαμε για ολόκληρη τη δοκιμή είναι μια λογική τιμή.

Σαν ψηλό Focus
Κατά τα άλλα, το C-MAX είναι όπως το ξέρουμε. Θα το χαρακτηρίζαμε ως το πιο ευχάριστο στην οδήγηση MPV και ο χαρακτήρας του αυτός ενισχύεται εδώ που ο κινητήρας είναι ελαφρύτερος. Το αυτοκίνητο στρίβει σχεδόν σαν Focus, ζυγισμένα, με αίσθηση στο τιμόνι, καλή πρόσφυση, όχι μεγάλη κλίση και σωστό έλεγχο του βάρους από την ανάρτηση.

Αυτό όμως που σου κάνει εντύπωση στις καθημερινές συνθήκες είναι η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση και ο τρόπος που απορροφά τις απότομες ανωμαλίες, χωρίς θορύβους και κοπανήματα, ακόμα και με τους τροχούς 17 ιντσών της έκδοσης Titanium.

Ο λόγος ύπαρξης ενός MPV είναι βέβαια η πρακτικότητα, και το C-MAX δεν έχει 7 θέσεις όπως Grand C-MAX και το Zafira. Ως πενταθέσιο όμως προσφέρει σαφώς περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές από ένα συμβατικό μικρομεσαίο οικογενειακό, όπως π.χ. το Focus ή το Golf, και έχει πιο πρακτική καμπίνα όσον αφορά στις θέσεις για μικροπράγματα και στις δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού (αναδίπλωση και αφαίρεση καθισμάτων).

Τέλος με τιμή τιμοκαταλόγου 19.890 ευρώ (18,930 με απόσυρση), το C-MAX 1.0 EcoBoost μπορεί να είναι ακριβότερο από το FIAT 500L TwinAir των 105PS και το SEAT Altea XL 1.4 TSI, όμως είναι ξεκάθαρα φθηνότερο από τα περισσότερα αντίστοιχα ντίζελ.

Τι λέει το DRIVE
Παρά τον μικρό κυβισμό του, ο 1.0 EcoBoost κινεί το πρακτικό MPV ζωηρά, χωρίς κόπο και θόρυβο, και αρκετά οικονομικά όταν δεν πιέζεται.
Τιμή από €19.890 (€18.930 με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-140 km/h 21,6”
0-400 m 17,6”
0-1.000 m 32,2”
50-80 km/h (με 3η) 4,9”
80-110 km/h (με 4η) 7,6”
110-140 km/h (με 5η) 13,7”
110-140 km/h (με 6η) 19,9”
Φρένα 100-0 km/h σε 45,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.380 x 1.828 x 1.626 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube