Test drive: FIAT 500X 1.3 FireFly Sport DCT

Test drive: FIAT 500X 1.3 FireFly Sport DCT

H FIAT πήρε το 500Χ του φόρεσε μια πιο αθλητική περιβολή και μας παρουσιάζει μια νέα έκδοση του στιλάτου crossover, με σπορ προσανατολισμό.

Σε μια κατηγορία που προστίθενται συνεχώς νέοι παίκτες και τα μοντέλα της πολλαπλασιάζονται με γοργό ρυθμό, η FIAT συνεχίζει τον δικό της δρόμο εμπλουτίζοντας την γκάμα του στιλάτου 500Χ με μια ακόμα νέα έκδοση. Ονομάζεται Sport και έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης ανανέωσης του ιταλικού crossover στην οποία, πέρα από τις όποιες αισθητικές επεμβάσεις, προστέθηκαν στην γκάμα του και οι νέοι κινητήρες της γενιάς FireFly.

Από την ονομασία της και μόνο είναι εμφανές ότι η νέα έκδοση του 500Χ ήρθε για να παντρέψει το μοναδικό στιλ του ιταλικού crossover με πιο «αθλητικές» επιδόσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά. Και το δείχνει τόσο με τις στιλιστικές λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του 500Χ όσο και με τις μηχανολογικές αλλαγές που έχει δεχθεί. Παράλληλα, όπως είναι λογικό, η έκδοση Sport είναι διαθέσιμη μόνο με τις ισχυρότερες εκδόσεις των ντίζελ και βενζινοκίνητων μοτέρ που περιλαμβάνονται στην γκάμα του ιταλικού μοντέλου. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη βενζινοκίνητη με τον τούρμπο 1.300άρη FireFly που αποδίδει 150 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της FIAT.

Αθλητική περιβολή
Σε επίπεδο εμφάνισης, το πιο σπορ 500Χ ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος από τον διαφορετικό προφυλακτήρα και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά κάτω από τη μάσκα που επεκτείνεται μέχρι τις μεγάλες γκρι φωλιές που φιλοξενούν τα φώτα ομίχλης. Περιμετρικά, το αμάξωμα είναι ντυμένο με νέα μαρσπιέ, ενώ στο πίσω μέρος έχει επίσης ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας. Το κάτω μέρος του παραπέμπει σε διαχύτη, ενώ η εξάτμιση καταλήγει πλέον σε διπλή απόληξη. Την πιο σπορ εικόνα συμπληρώνουν οι ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένες ζάντες των 19”.

Οι τελευταίες είναι λογικό να τρομάζουν αρχικά στη θέα τους, αλλά οι όποιες επιφυλάξεις φεύγουν από το μυαλό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του 500Χ. Σίγουρα τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα διάστασης 225/40 δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τους ταλαιπωρημένους δρόμους μας. Στην πράξη όμως, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα απ’ αυτό που περιμένεις, έχοντας στο νου και τη μικρή διαδρομή της ανάρτησης του ιταλικού crossover. Στην περίπτωση του 500Χ Sport μάλιστα, περιορίζεται ακόμα περισσότερο από τα νέα ελατήρια που το έχουν χαμηλώσει κατά 1,3 cm, συμπληρώνοντας τα νέα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping). Αξίζει λοιπόν ένα «μπράβο!» στους μηχανικούς της FIAT. Όχι μόνο διότι κατάφεραν να διατηρήσουν την άνεση σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά και διότι με τις νέες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τιμόνι έδωσαν στο 500Χ το κάτι παραπάνω που περιμένεις σε οδική συμπεριφορά και αμεσότητα από ένα αυτοκίνητο που φέρει τον λογότυπο «Sport» στην ούγια του.

500X

Συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του 500Χ, η Sport είναι πιο πρόθυμη να κινηθεί σε σβέλτο ρυθμό και να ελιχθεί σε έναν δρόμο της περιφέρειας με συνεχείς στροφές, οπότε η δήλωση της FIAT για 8% περισσότερη πλευρική επιτάχυνση δεν μοιάζει υπερβολική. Το τιμόνι έχει αποκτήσει ευχάριστο βάρος και ακρίβεια, παρότι εξακολουθεί να μην είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακό, επιτρέποντάς σου να σημαδεύεις τη στροφή στο σημείο που θες. Το πλαίσιο αντέχει την πίεση που μπορούν να του επιβάλλουν οι 150 ίπποι και τα 270 Nm του FireFly, με την ανάρτηση να ελέγχει άριστα το βάρος ακόμα και όταν υπερβάλεις. Η κλίση είναι μικρή και τα φαρδιά λάστιχα παρέχουν υψηλή πρόσφυση. Στο τέλος της ημέρας, το 500Χ Sport σου αφήνει μια ευχάριστη αίσθηση που δεν έχει καταφέρει σ’ αυτό το βαθμό, καμία άλλη έκδοση του ιταλικού crossover μέχρι σήμερα. 

Πέρα από τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση, μερίδιο ευθύνης για την ευχάριστη και ικανή οδική συμπεριφορά φέρει και ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου που εξασφαλίζει ζωηρές επιδόσεις. Ο 4κύλινδρος 1.3 με το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF) και το τρίτης γενιάς ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir III, είναι συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP. Σε συνδυασμό δε με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, εξασφαλίζει στο 500Χ καλύτερες επιδόσεις από ποτέ, επιτρέποντάς του να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό. 

Για την επιτάχυνση 0-100 km/h χρειάζεται 8,8” και είναι μόλις 0,1” πιο αργό από το αντίστοιχης ιπποδύναμης VW T-ROC με τον 1.5 TSI και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, από το οποίο υπερισχύει τόσο στο χιλιόμετρο όσο και στη μέτρηση 60-160 km/h. Το 500Χ καλύπτει το 0-1.000 m σε 29,8”, όταν το T-ROC θέλει 30,1”, ενώ για τα 60-160 km/h με αλλαγές στο ιταλικό crossover αρκούν 18,0”, τη στιγμή που ο «Γερμανός» θέλει 19,1”. Κι όλα αυτά με τον 1.3 FireFly να έχει πολιτισμένη λειτουργία και καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών. Το κιβώτιο από την άλλη είναι γρήγορο και ομαλό στη χειροκίνητη λειτουργία, στην αυτόματη όμως είναι ρυθμισμένο με γνώμονα την οικονομία, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται αναποφάσιστο και να καθυστερεί κάποιες στιγμές να ανεβάσει ή να κατεβάσει σχέση.

Με σπορ πινελιές 
Περνώντας στο εσωτερικό, τα πράγματα λίγο πολύ είναι γνωστά, με εξαίρεση κάποιες στιλιστικές λεπτομέρειες που να τονίζουν τον πιο σπορ προσανατολισμό αυτού του 500Χ. Όπως για παράδειγμα η σκούρα επένδυση στις εμπρός κολόνες, το ανθρακί φινίρισμα στο ταμπλό και οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα. Η πιο όμορφη λεπτομέρεια, βέβαια, προσφέρεται προαιρετικά και δεν είναι άλλη από την επένδυση Alcantara στο τιμόνι και στο γείσο του πίνακα οργάνων.

500X

Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες και το βαθύ πορτμπαγκάζ μοιάζει μεγαλύτερο στην πράξη από τα 350 λίτρα που ανακοινώνει η FIAT. Υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες στην καμπίνα και τα υλικά είναι προσεγμένα τόσο σε ποιότητα όσο και στη συναρμογή.

Το σύστημα πολυμέσων Uconnect με την έγχρωμη HD οθόνη αφής των 7” και τις λειτουργίες συνδεσιμότητας MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto, είναι στάνταρ στην έκδοση Sport… όπως άλλωστε και η μακριά λίστα του εξοπλισμού ασφαλείας που συναντάμε σε κάθε 500Χ. Η τελευταία περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ένδειξη ορίου ταχύτητας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, ενεργό cruise control και σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου. Στάνταρ στον εξοπλισμό είναι ακόμα ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες βροχής και φώτων με προβολείς Full LED.

Με βάση τα παραπάνω, οι €24.900 που ζητά η FIAT για τη συγκεκριμένη έκδοση του 500Χ είναι στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Δικαιολογούνται δε, τόσο από την προσφερόμενη τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης όσο και από τις πολύ καλές επιδόσεις και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Όσοι λοιπόν αναζητούσατε μια πιο «αθλητική» έκδοση του ιταλικού crossover, μόλις τη βρήκατε.
 

Τι λέει το DRIVE
Το στιλάτο crossover της FIAT απέκτησε και τη σπορ έκδοση που έλειπε από την γκάμα του. Πολύ καλές επιδόσεις και αλλαγές στο set-up που έκαναν την οδική εμπειρία ευχάριστη και αποτελεσματική. 
Τιμή Από €24.900
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, MultiAir III, 150 PS/5.500 rpm, 270 Nm/1.850 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 22,2”
0-400 m 16,5” @ 140,9 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 176,7 km/h
60-160 km/h 18,0”
50-80 km/h 3,0”
80-110 km/h 3,9”
110-140 km/h 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 g/km
Διαστάσεις 4.264 x 1.796 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube