Test drive: FIAT 500 0.9 TwinAir 105 PS MY2016

Το δημοφιλές 500 ωρίμασε και εκσυγχρονίστηκε για να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική πορεία του.

Το 500 αποτελεί το σήμα κατατεθέν της FIAT τα τελευταία 60 χρόνια, με την σύγχρονη εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 2007 να έχει πουλήσει πάνω από 1,5 εκ. κομμάτια.

Μπορούμε να πούμε ότι το 500 έδωσε ένα «φιλί της ζωής» στην ιταλική φίρμα, μιας και αποτελεί το βασικό χρηματοδότη της. Η πολύ πετυχημένη συνταγή απέδωσε καρπούς για χρόνια, οπότε για να συνεχίσει να αποτελεί λίρα 100 για τη FIAT, οι μηχανικοί αποφάσισαν να το εκσυγχρονίσουν με ό,τι διαθέτει το πάνω ράφι του μαγαζιού.

Κακά τα ψέματα όμως. Από τη στιγμή που η FIAT δεν ήθελε να αντικαταστήσει πλήρως το μοντέλο, δεν μπορούσε να αλλάξει δραματικά κάτι τόσο επιτυχημένο. Αποφάσισε λοιπόν να επέμβει στο υπάρχον μοντέλο και να το βελτιώσει σε όλους σχεδόν τους τομείς.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο 500 ξεχωρίζει από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέα μάσκα, τα νέα φώτα εμπρός και πίσω και από τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Κύριο χαρακτηριστικό του εμπρός μέρους είναι τα νέα φώτα ημέρας, ενώ πίσω βρίσκουμε το φως ομίχλης και της όπισθεν στον προφυλακτήρα.

Αέρας εκσυγχρονισμού φύσηξε και στην καμπίνα, με κυριότερη αλλαγή αυτή της κεντρική κονσόλας και την ύπαρξη ντουλαπιού αντί για ράφι εμπρός από το συνοδηγό. Πλέον, στο κέντρο δεσπόζει το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων UConnect, με την οθόνη αφής 5” που μπορεί να συνδεθεί με όλα τα smartphones, απεικονίζοντας και υποστηρίζοντας τις λειτουργίες τους. Η αθόνη περιβάλεται από τους νέους αεραγωγούς του κλιματισμού, ενώ κάτω από τα διαφορετικού χρώματος χειριστήρια για τον τελευταίο βρίσκονται οι νέοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Ο λεβιές έμεινε ως είχε στο πολύ βολικό σημείο που γνωρίζουμε πάνω στο ταμπλό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 7” (250 ευρώ) που γνωρίσαμε πέρσι βρίσκει τη θέση του στο ανανεωμένο 500. Πρόκειται για ένα πλούσιο και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων που αλλάζει περιεχόμενο ανάλογα με το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει -normal ή sport. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι η προσθήκη του UConnect ήταν επιβεβλημένη, μιας και το παλιό ηχοσύστημα με τη μία γραμμή ενδείξεων έδειχνε παρωχημένο και δεν ταίριαζε με τον ντιζαϊνάτο πίνακα οργάνων.

Κατά τα άλλα, δεν έχουν αλλάξει και πολλά στη μικρή καμπίνα. Οι νέες ταπετσαρίες εξακολουθούν να αποπνέουν έναν αέρα ποιότητας και τα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να έχουν το καλύτερο μοντάρισμα μεταξύ των μοντέλων της ιταλικής φίρμας. Οι χώροι όμως θα βολέψουν ουσιαστικά δύο. Εάν οι δύο πίσω επιβάτες είναι σχετικά ψηλοί θα στριμωχθούν, ενώ ο χώρος αποσκευών των 185 λίτρων θα χωρέσει λίγες αποσκευές.

Η θέση οδήγησης δεν είναι η καλύτερη δυνατή, λόγω της μη ρύθμισης της απόστασης του τιμονιού, αλλά η εργονομία είναι σωστή και η θέση του λεβιέ ταχυτήτων η ενδεδειγμένη. Οδηγώντας το ανανεωμένο 500, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι οι ισχυρισμοί της FIAT για βελτίωση της ηχομόνωσης ισχύουν, ενώ έχει βελτιωθεί και ελαφρώς η άνεση χάρη στην πιο σωστή λειτουργία της ανάρτησης. Όλα αυτά ευνοούν την ποιότητα κύλισης που πλέον δεν είναι τόσο τραχιά. Κατά τα άλλα, δεν έχει χάσει τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του, παραμένοντας ουδέτερο σε όλες σχεδόν τις συνθήκες.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση της γκάμας. Αυτή είναι με το βραβευμένο 0.9 TwinAir με τους 105 ίππους και τα 14,8 kgm ροπής, που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο. Παρότι δεν έχει να επιδείξει αλλαγές στα απόλυτα νούμερα, η λειτουργία του κινητήρα είναι καλύτερη στις χαμηλές στροφές, δείχνει μεγαλύτερη διάθεση να ανεβάσει και καταφέρνει να κάνει οικονομία με λιγότερο κόπο από πριν. Οι επιδόσεις που δίνει (πάντα με πατημένο το κουμπί «Sport» για βελτίωση στην απόκριση του γκαζιού, βάρος στο τιμόνι και τα μάξιμουμ νούμερα σε ισχύ και ροπή) είναι μέτριες για την κατηγορία του. Ενδεικτικά ανφέρουμε ότι για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 12,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 km/h. Εκεί που κέρδισε ελαφρώς είναι στην κατανάλωση που έπεσε κατά 0,2 lt/100 km.

Το 500 0.9 TwinAir 105 PS προσφέρεται στην ελληνική αγορά με το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Lounge που περιλαμβάνει πλήρη τέτοιο ασφαλείας και καλό άνεσης, κοστίζοντας με συνδυασμό με το όφελος προσφοράς και απόσυρσης 15.700 ευρώ. Και μπορεί η τιμή να το φέρνει αντιμέτωπο με πιο ολοκληρωμένες και μεγαλύτερες προτάσεις, στην περίπτωση του 500 όμως η αγορά του εμπεριέχει και συναίσθημα που δεν μετριέται με χρήμα.

Τι λέει το DRIVE
Το 500 αναβαθμίστηκε με όλα τα σύγχρονα καλούδια, χωρίς να χάσει το ρετρό χαρακτήρα του.
Τιμή από € 16.500 (από € 15.700 με απόσυρση)
Τεχνολογία 875 cc, i2, 8v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 105 PS/5.550 rpm, 14,8 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h   12,8”
0-140 km/h   29,9”
0-400 m   18,9”@119,3 km/h
0-1.000 m   35,0”@145 km/h
30-50 km/h (3η)   3,8”
50-80 km/h (3η)   4,4”
80-110 km/h (4η)   6,5”
80-110 km/h (5η)   8,4”
110-140 km/h (5η)   11,6”
Φρένα 100-0 km/h   39,1 m
Τελική ταχύτητα   188 km/h
Μέση κατανάλωση   7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2   99 g/km
Διαστάσεις   3.571 x 1.627 x 1.488 mm
Βάρος   1.050 kg
Μετρήσεις DRIVE