Test drive: DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Το πληθωρικό DS 7 Crossback δεν χάνει τίποτα από την αίγλη του με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα. Απεναντίας ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα.

H σύγχρονη ιστορία της DS Automobiles ως αυθύπαρκτης εταιρείας ξεκίνησε πριν μία 5ετία και η γκάμα της περιλαμβάνει δύο crossover. Πρόκειται για το premium παρακλάδι του Groupe PSA, με τα μοντέλα της να ξεχωρίζουν για τη σχεδίαση, την ποιότητα υλικών και τον σύγχρονο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Η ναυαρχίδα της γαλλικής φίρμας ονομάζεται DS 7 Crossback και βασίζεται στη διαμορφώσιμη πλατφόρμα EMP2 που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του γαλλικού ομίλου. Έχει μήκος 4,57 m και μεταξόνιο 2,74 m, διαστάσεις που το φέρνουν ακριβώς μεταξύ των κατηγοριών C-SUV και D-SUV, παίζοντας με αυτό τον τρόπο σε δύο «ταμπλό». Τα βασικά μηχανικά μέρη είναι γνωστά και από άλλα μοντέλα, όπως οι κινητήρες και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8. Έχει όμως και σημαντικά στοιχεία διαφοροποίησης, όπως είναι για παράδειγμα η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στη θέση του ημιάκαμπτου άξονα.

Ωστόσο, το σημαντικότερο ατού του DS 7 Crossback είναι το ξεχωριστό στιλ που ελαφρώς «γερμανοφέρνει», η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια και οι δυνατότητες διαμόρφωσής του σύμφωνα με το γούστο του ιδιοκτήτη. Οι επιλογές επενδύσεων με ακριβό δέρμα και ξύλο ξεπερνούν το όριο του «premium», όπως τα έχουμε συνηθίσει, και παραπέμπουν σε ακριβότερα πολυτελή μοντέλα.

DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 1

Από τις απλές κιόλας εκδόσεις, η καμπίνα συντίθεται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, εμπρός και πίσω, με το μοντάρισμα να βρίσκεται σε αντίστοιχο επίπεδο. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι ογκώδης, αλλά όχι βαριά στο μάτι, με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα δαπέδου να περιλαμβάνει αρκετά πλήκτρα, όπως αυτά για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα Driving Modes. Το πακέτο δερμάτινων επενδύσεων Rivoli κοστίζει €4.650, αναβαθμίζοντας ακόμα πιο πολύ την αίσθηση πολυτέλειας που απολαμβάνουν οι επιβάτες, μιας και πέρα από τα καθίσματα ντύνει και μέρος του ταμπλό. Η ξεχωριστή εικόνα ολοκληρώνεται από το αναδιπλούμενο αναλογικό ρολόι της B.R.M. Chronographs και τις δύο έγχρωμες οθόνες, σε πίνακα οργάνων και σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Το τελευταίο μάλιστα διαθέτει πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις των λειτουργιών του. Ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 12,3”, παρέχει πλούσια πληροφορία και διαθέτει εναλλασσόμενα μοτίβα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού.

Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενηλίκους, με τον μεσαίο πίσω να μην νιώθει άβολα χάρη στο «καλό» πλάτος και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Επιπλέον, η πλάτη του πίσω καθίσματος διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κλίση για ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα, διπλό πάτωμα που επιτρέπει τη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης, ενώ η χωρητικότητα των 555 λίτρων θα βολέψει σίγουρα πολλές αποσκευές.

DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 2

Πέρα από το γεγονός ότι λόγω διαστάσεων τοποθετείται ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, το DS 7 Crossback διατίθεται με λογικού κυβισμού κινητήρες, στοιχείο που δεν είναι αυτονόητο για την πλειονότητα του premium ανταγωνισμού. Η έκδοση που οδηγούμε εφοδιάζεται με τον πολιτισμένο και αποδοτικό 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας που αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm. Συνδυάζεται δε, τόσο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με αυτόματο σασμάν οκτώ ταχυτήτων. Το EAT8 (Efficient Automatic Transmission 8) λανσαρίστηκε σε αυτό το μοντέλο και, σύμφωνα με την DS Automobiles, εξασφαλίζει 4% μικρότερη κατανάλωση από την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο: Επιτρέπει την λειτουργία του συστήματος stop-start από τα 30 km/h και διαθέτει ελεύθερο τροχασμό στο Eco Mode, επιβαρύνοντας με μόλις 8 kg το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, σε σχέση με το χειροκίνητο. Το DS 7 Crossback της δοκιμής φορά το EAT8 και οι επιδόσεις που ανακοινώνει η γαλλική εταιρεία είναι ελαφρώς καλύτερες από το αντίστοιχο με χειροκίνητο κιβώτιο. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 10,7” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 195 km/h. Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι αρκετά καλή, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται ομαλά και την πυκνή κλιμάκωση των πρώτων σχέσεων να εκμεταλλεύεται πλήρως τη δυναμική του προηγμένου τουρμποντίζελ. Στον τομέα της κατανάλωσης, το αυτόματο DS 7 Crossback αρκείται σε 7,2 lt/100 km, τιμή που σημείωσε και η χειροκίνητη έκδοση.

Οι βασικές εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου δεν διαθέτουν το Active Scan Suspension που σκανάρει την άσφαλτο μέσω κάμερας και προσαρμόζει ανάλογα την ανάρτηση, αλλά έχουν αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα. Και πάλι όμως, ο συγκεκριμένος συνδυασμός καταφέρνει να χαρίζει ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά και άνεση υψηλού επιπέδου ακόμα και με τροχούς 19” (€600). Η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή, αλλά κρατάει πεισματικά και δεν αλλοιώνει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν διακριτικά και μόνο ύστερα από υπερβολή του οδηγού. Στον ανοιχτό δρόμο, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης έρχεται στο προσκήνιο και επικουρείται από το ηχομονωτικό παρμπρίζ, με το συγκεκριμένο πεδίο δράσης να δείχνει πολύ οικείο για το DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 3

Όσον αφορά την τιμή, η αυτόματη έκδοση του DS 7 Crossback δεν προσφέρεται με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Chic και η γκάμα του ξεκινά από το πλουσιότερο Be Chic και εκκίνηση τις €35.665. Η διαφορά τιμής του αυτόματου σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού με χειροκίνητο κιβώτιο κυμαίνεται από €1.565 έως €5.430, με τη μικρότερη διαφορά να αφορά την έκδοση Be Chic.

Συμπερασματικά, η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του DS 7 Crossback με αυτόματο κιβώτιο είναι ένα πολυτάλαντο μοντέλο που προσφέρει εκλεπτυσμένο χαρακτήρα και εξεζητημένη σχεδίαση, με λογικό κόστος χρήσης και αγοράς.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του DS 7 Crossback με αυτόματο κιβώτιο είναι ένα πολυτάλαντο μοντέλο που προσφέρει εκλεπτυσμένο χαρακτήρα και εξεζητημένη σχεδίαση, με λογικό κόστος χρήσης και αγοράς.
Τιμή Από €35.665
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.573 x 1.906 x 1.625 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt
Βάρος 1.353 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση Drive
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης