Test drive: DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130

To DS 7 Crossback είναι ουσιαστικά το πρώτο δείγµα γραφής από το πολυτελές παρακλάδι του Groupe PSA που µας συστήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια ως ξεχωριστή φίρµα. Ένα SUV που φιλοδοξεί να αναδείξει τη γαλλική καινοτοµία και πολυτέλεια στις πέντε ηπείρους.

Η DS Automobiles µας συστήθηκε ως ξεχωριστή οντότητα πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Όχι όµως και µε τους καλύτερους οιωνούς για µια φίρµα που φιλοδοξεί να καταλάβει µια θέση στα ακριβά σαλόνια και να σπάσει το δίπολο των Σουηδών και Γερµανών κατασκευαστών. Κι αυτό διότι έγινε µε µοντέλα που µέχρι πρότινος έφεραν το «λοχιόσηµο» της Citroen. 

Εν έτει 2018 όµως, το πολυτελές και ξεχωριστό παρακλάδι του Groupe PSA µας ξανασυστήνεται. Και αυτή τη φορά µε το σωστό τρόπο. Παρουσιάζοντας µια ολοκαίνουρια γκάµα µοντέλων που είναι σχεδιασµένα εξ αρχής αποκλειστικά γι’ αυτήν και ξεχειλίζουν από µοναδικότητα και καινοτοµίες. Σε αντίθεση µε το παρελθόν µάλιστα, θα διατίθενται από ένα ξεχωριστό δίκτυο καταστηµάτων µε το πρώτο DS Store να είναι έτοιµο να λειτουργήσει στα βόρεια προάστια της Αθήνας.

Ζήτω η διαφορετικότητα
Το πρώτο από τα νέα µοντέλα της DS Automobiles που εισήχθη στη χώρα µας είναι και το µεγαλύτερό της: Το DS 7 Crossback. Ένα εντυπωσιακό και αντικειµενικά όµορφο SUV µε πληθωρικές διαστάσεις. Το µήκος του ξεπερνά τα 4,5 m και τοποθετείται ανάµεσα στα µεσαία και µεγάλα SUV που κυκλοφορούν στην αγορά. Με το πλάτος να ξεπερνά τα 1,9 m και τις εντυπωσιακές σχεδιαστικές λεπτοµέρειες είναι σχεδόν αδύνατο να µη σου τραβήξει την προσοχή. Ή να αντισταθείς και να µην το πλησιάσεις για να επεξεργαστείς τα εντυπωσιακής σχεδίασης φώτα του εµπρός και πίσω.

Βασίζεται στην πλατφόρµα EMP2 του γαλλικού οµίλου και, παρότι µηχανικά συγγενεύει µε τα υπόλοιπα γαλλικά SUV όπως τα Peugeot 3008 και 5008, φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε µοντέλα όπως τα Audi Q3, BMW X1 και Volvo XC40. Και για να το πετύχει αυτό δεν ποντάρει µόνο στο ξεχωριστό στιλ. 

Συστήµατα ασφαλείας όπως το Night Vision, που εντοπίζει πεζούς και εµπόδια τη νύχτα, ή το Active Scan Suspension που σκανάρει την άσφαλτο µέσω κάµερας και προσαρµόζει ανάλογα την ανάρτηση, δείχνουν την πρόθεση της DS Automobiles να εισάγει τεχνολογικές καινοτοµίες στην κατηγορία. Παράλληλα, από το τρισδιάστατο µοτίβο των φώτων µέχρι τους περίτεχνους διακόπτες στο εσωτερικό, όλα στο DS 7 Crossback µαρτυρούν την προσοχή που έχει δοθεί στην λεπτοµέρεια. Ενώ µια µατιά στις επιλογές των δερµάτινων επενδύσεων δείχνει ότι στην πλειονότητά τους τα υλικά που έχουν επιλεγεί ανήκουν στην αυτοκινητική haute couture.

DS 7

Βέβαια, όπως συµβαίνει συνήθως µε όλα τα premium µοντέλα της αγοράς, για να αποκτήσεις τα καλούδια που προσφέρουν πρέπει όχι απλώς να ανέβεις στις κορυφαίες εκδόσεις της γκάµας, αλλά να προσθέσεις σε αυτές και κάποιο έξτρα πακέτο εξοπλισµού. Οφείλουµε πάντως να τονίσουµε ότι, µε εξαίρεση τις τεχνολογικές καινοτοµίες, που στην πλειονότητά τους είναι στάνταρ µόνο στις ισχυρότερες και ακριβότερες εκδόσεις του, το DS 7 Crossback δεν φείδεται εξοπλισµού. Παρέχει στον οδηγό και τους συνεπιβάτες του πλήθος ανέσεων και ένα πλούσιο πακέτο συστηµάτων ασφάλειας, ακόµα και στην πιο βασική από τις τρεις εκδόσεις του.

Ζήτω η άνεση
Μια από τις βασικές εκδόσεις του DS 7 Crossback είχαµε και εµείς στη διάθεσή µας για τη δοκιµή του γαλλικού SUV. Την κίνησή της αναλαµβάνει ο νέος κινητήρας πετρελαίου του οµίλου που από 1.499 cc αποδίδει 130 PS και 30,6 kgm ροπής στις 1.750 rpm. Δεν είναι υπόδειγµα ήσυχης λειτουργίας και, παρά την πολύ καλή ηχοµόνωση του DS 7 Crossback, δεν λείπουν οι φορές που η τραχιά χροιά του περνά στην καµπίνα. Είναι όµως δυνατός και τραβά γραµµικά από τις χαµηλές στροφές. Συνεργάζεται δε άψογα µε το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εντέλει καταφέρνει να κινεί χωρίς δυσκολία τα 1.510 kg του µεγάλου SUV.

Τα 10,9” που κατέγραψαν τα όργανά µας για το 0-100 km/h είναι άκρως ανταγωνιστικό νούµερο για τα κυβικά του (σ.σ.: η 1.500άρα BMW X1 θέλει 11,0” για την ίδια µέτρηση), ενώ εξίσου καλές είναι και οι ρεπρίζ. Τα 50-110 km/h µε µια αλλαγή σχέσης στο θετικό κιβώτιο έρχονται σε 9,4”, ενώ για το 110-140 km/h χρειάζεται 8,6” µε την 4η στο κιβώτιο και 10,5” έχοντας 5η. 

Βέβαια, σε ένα όχηµα µε το χαρακτήρα του γαλλικού SUV, οι επιδόσεις δεν είναι το πρώτο ζητούµενο. Ο τοµέας στον οποίο οφείλει να αριστεύει είναι η άνεση. Και το πόσο επένδυσαν πάνω της το αντιλαµβάνεσαι από την αρχιτεκτονική της ανάρτησης. Σε αντίθεση µε τα συγγενικά µοντέλα, το DS 7 Crossback δεν υιοθέτησε πίσω την προσιτή λύση του ηµιάκαπτου άξονα. Αντίθετα, συνδυάζει γόνατα MacPherson εµπρός, µε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσµων πίσω. Με το αποτέλεσµα να είναι πράγµατι εντυπωσιακό, όπως εξάλλου και το κράτηµα. Με τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα αρωγό, η ανάρτηση απλώς καταπίνει κάθε ανωµαλία του οδοστρώµατος προσφέροντας στους επιβαίνοντες την αίσθηση µαγικού χαλιού.

Γαλλική φινέτσα
Το δυνατότερο ίσως χαρτί του DS 7 Crossback είναι η ιδιαίτερη και πολύ ευρύχωρη καµπίνα. Η µίνιµαλ σχεδιαστική προσέγγιση δίνει σάρκα και οστά στον όρο «γαλλική φινέτσα», µε τους περίτεχνους αεραγωγούς του κλιµατισµού και τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και το τιµόνι να συµπληρώνουν σαν κόσµηµα, την µοναδική εµφάνισή της. Το µεγαλύτερο µέρος καλύπτεται από µαλακό υλικό, ενώ ειδική µνεία θα πρέπει να γίνει και στη µπρονζέ επένδυση µε την ανάγλυφη επιφάνεια που παραπέµπει σε ακριβή τσάντα και δίνει premium αύρα στον εσωτερικό διάκοσµο.

Η κεντρική οθόνη αφής των 12,3” είναι χάρµα οφθαλµών. H µεγάλη µπορντούρα που την περιβάλλει της δίνει ένα όµορφο τραπεζοειδές σχήµα που δένει αρµονικά µε τις υπόλοιπες λεπτοµέρειες του εσωτερικού. Η ανάλυση της είναι εξαιρετική, έχει όµορφα γραφικά και άµεση απόκριση στις εντολές. Πέρα από τις κλασικές multimedia λειτουργίες και το navigation, από εκεί ελέγχεται τόσο ο κλιµατισµός όσο και οι λοιπές ρυθµίσεις του αυτοκινήτου. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων που προσφέρει διάφορες επιλογές διαµόρφωσης.

Ο οδηγός απολαµβάνει όλα τα παραπάνω από ένα αναπαυτικό κάθισµα που παρέχει όλες τις απαραίτητες ρυθµίσεις για να φέρει τη θέση οδήγησης στα µέτρα του. Η περιφερειακή ορατότητα είναι πολύ καλή, ενώ απόρροια των µεγάλων διαστάσεων και του µεταξονίου που ξεπερνά τα 2,7 m, είναι η υψηλού επιπέδου άνεση που απολαµβάνουν και οι υπόλοιποι επιβάτες. Στις πίσω θέσεις ακόµα και ψηλοί ενήλικοι θα βολευτούν, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα γόνατα και µπόλικο αέρα πάνω από το κεφάλι τους. Εύκολα θα βολευτούν και οι όποιες αποσκευές τους στο µεγάλο πορτµπαγκάζ των 555 λίτρων.
 
Νiche
Αν δεν µπορείς να εξηγήσεις γιατί τα ακριβά αρώµατα µπαίνουν σε µικρά µπουκάλια, πιθανότατα δεν θα καταφέρεις να εκτιµήσεις και το διαφορετικό που προσφέρει το DS7 Crossback. Και πιθανότατα θα σταθείς στην τιµή του, που µε εκκίνηση τις €32.100 για το 1.5 BlueHDi είναι υψηλή για τα δεδοµένα των mainstream SUV, αλλά άκρως ανταγωνιστική για τους υποψήφιους αγοραστές που αναζητούν πολυτέλεια και αίσθηση µοναδικότητας. Οι τελευταίοι µπορούν πλέον να στρέψουν το βλέµµα τους και προς τη µεριά της Γαλλίας. 

Τι λέει το DRIVE
Προσεγμένο και διαφορετικό. Αξίζει να μπει στην λίστα όσων αναζητούν ένα SUV με έμφαση στην άνεση, κορυφαίους χώρους και ξεχωριστό χαρακτήρα.
Τιμή από €32.100
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 130 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 32,2”
0-400 m 17,8” @ 127,6 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 160,5 km/h
60-160 (με αλλαγές) 27,4”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (6η) 13,8”
Φρένα 100-0 km/h 45,1 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.573 x 1.906 x 1.625 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις Drive