Test drive: Citroën ë-Berlingo

Test drive: Citroën ë-Berlingo

Το Citroën Berlingo έγινε ηλεκτρικό και σε συνδυασμό με τους κορυφαίους χώρους και τη ζηλευτή κύλιση, αποτελεί το απόλυτο 7θέσιο για αστικές μετακινήσεις.

Σήμερα, στο άκουσμα ενός αυτοκινήτου με χώρο για επτά ανθρώπους η σκέψη πάει αυτομάτως σε κάποιο SUV. Εξάλλου αυτά είναι ο ξεκάθαρος κυρίαρχος της αγοράς. Κάπου εδώ όμως έρχεται η γαλλική εταιρεία και με το Citroën ë-Berlingo παίρνει τα συστατικά μιας 7θέσιας old-school συνταγής και διδάσκει «ηλεκτρική» πρακτικότητα και ευρυχωρία.

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Η Citroën παρουσίασε το ë-Berlingo το 2021, προσθέτοντας στην ηλεκτρική της γκάμα ένα καθαρόαιμο MPV. Να σημειώσουμε εδώ ότι το επιβατικό Berlingo είναι πλέον διαθέσιμο μόνο ως ηλεκτρικό. Το Citroën ë-Berlingo διατίθεται σε δύο εκδόσεις μήκους 4,40 (M) m ή 4,75 m (XL όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής) και μεταξονίου, αμφότερες με πέντε ή επτά θέσεις. Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό Berlingo ξεχωρίζει από τη νέα γρίλια με το μπλε διακριτικό «ë» και τις ασορτί πινελιές χαμηλά στον προφυλακτήρα και στα airbumps στο πλάι.

Με ασυναγώνιστους χώρους και αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, το Citroën ë-Berlingo είναι το κορυφαίο 7θέσιο για αστικές μετακινήσεις.

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη από τη τελευταία, συμβατική γενιά του μοντέλου. Στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί η 8άρα οθόνη αφής του infotainment και πιο χαμηλά στη κονσόλα βρίσκεται ο κομψός λεβιές του αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στο πολύ άνετο κάθισμα, έχοντας εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων διαγωνίου 10”.

Η πλαϊνή συρόμενη πόρτα προσφέρει εύκολη πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων που αναδιπλώνεται σε αναλογία 60:40 και μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα τρεις ενηλίκους με κορυφαίο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Η τρίτη σειρά, στην οποία μπορούν να βολευτούν δύο ενήλικοι με ικανοποιητικό χώρο για πόδια και κεφάλι, είναι υπερυψωμένη, χαρίζοντας έτσι περισσότερη ορατότητα. Όταν μάλιστα δεν χρησιμοποιείται, μπορεί να κρυφτεί στο πάτωμα ή και αφαιρεθεί τελείως.

Test drive: Citroën ë-Berlingo, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Την ίδια στιγμή ο Γάλλος κατασκευαστής έχει φροντίσει να γεμίσει την καμπίνα του ηλεκτρικού Citroën με αμέτρητους μικρούς αποθηκευτικούς χώρους, κάνοντάς το ιδιαίτερα χρηστικό στην καθημερινή συμβίωση. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 209 lt στην 7θέσια διάταξη. Όμως με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα απογειώνεται στα 3.500 lt και το ë-Berlingo μεταμορφώνεται σε ηλεκτρικό βαν.

Η γαλλική εταιρεία εφοδιάζει το Citroën ë-Berlingo με το γνώριμο σύνολο από τις ηλεκτρικές προτάσεις του Oμίλου Stellantis, δηλαδή ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη που κινεί τους εμπρός τροχούς. Αποδίδει 136 PS και 260 Nm, και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh.

Η τελευταία μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 100 kW, φτάνοντας το ποσοστό της πληρότητας από 0 στο 80% σε μισή ώρα. Σε Wallbox 7,4 kW, η πλήρης φόρτιση διαρκεί 7,5 ώρες, ενώ σε Wallbox 11 kW ο χρόνος μειώνεται στις πέντε ώρες. Από απλή οικιακή πρίζα η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε κάτι λιγότερο από 15 ώρες.

Test drive: Citroën ë-Berlingo, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ο οδηγός του Citroën ë-Berlingo έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Power. Το πρώτο έχει στόχο τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, περιορίζοντας την ισχύ στους 82 PS και τη ροπή στα 180 Nm, μειώνοντας παράλληλα την απόδοση του κλιματισμού. Στο Normal, η ισχύς ανεβαίνει στους 109 PS και τα 210 Nm ροπής, ενώ στο Power o οδηγός έχει στη διάθεση του τη μέγιστη ισχύ και ροπή του κινητήρα.

Στον δρόμο το Citroën ë-Berlingo ξεκινά και συνεχίζει να κινείται αθόρυβα, κρατώντας απόσταση από τους κραδασμούς των θερμικών μοτέρ. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και παραπέμπει σε εκείνη ενός SUV, με το τεράστιο παρμπρίζ και τα αντίστοιχα τζάμια να προσφέρουν κορυφαία ορατότητα. Στην πόλη, η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ κινεί το βάρους 1.801 kg ë-Berlingo με μπρίο, το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τους ελιγμούς και τις μανούβρες, ενώ με τον λεβιέ στη θέση «B» μεγιστοποιείται η ανάκτηση ενέργειας στο άφημα του γκαζιού.

Αυτό που σε εντυπωσιάζει ωστόσο οδηγώντας το στην αστική ζούγκλα της Αττικής, είναι ο τρόπος που καταφέρνει να απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, έχοντας ποιότητα κύλισης που θα ζήλευαν ακριβότερες προτάσεις. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, παρά το σχήμα του, ο αεροδυναμικός θόρυβος διατηρείται σε χαμηλό επίπεδο με το μοτέρ να επιταχύνει άνετα το γαλλικό MPV έως την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 135 km.

Στην πράξη, είναι ελάχιστες οι φορές που θα αναζητήσεις το πρόγραμμα Power. Το Normal προσφέρει επαρκή ροπή και απόκριση για την πλειονότητα των περιστάσεων. Περνώντας χρόνο μαζί του συνειδητοποιείς ότι παρά τον όγκο του, το ë-Berlingo με την ευελιξία και το τσαγανό του μπορεί να «συρρικνωθεί» γύρω σου, δίνοντας την εντύπωση ότι οδηγείς κάτι μικρότερο. Μόνο η σβέλτη οδήγηση θα προδώσει τις διαστάσεις του, χωρίς όμως να ξαφνιάζει με άτσαλες αντιδράσεις.

Test drive: Citroën ë-Berlingo, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσο ζεις μαζί με το Citroën ë-Berlingo τόσο σε κερδίζει, κάνοντάς σε να ψάχνεις συνεχώς αφορμή για να γεμίσεις και τις επτά θέσεις. Η μέση κατανάλωση ανήλθε στα 20,5 kWh/100 km κάτι που μεταφράζεται σε 240 km μεταξύ δύο φορτίσεων. Αυτό σημαίνει ότι προς το παρόν, το ë-Berlingo είναι η κορυφαία λύση για αστικές μετακινήσεις με επτά επιβάτες. Εμείς πάντως θα γλυκοκοιτάζαμε κι ένα ë-Berlingo με μεγαλύτερη μπαταρία για να το σκάγαμε ξέγνοιαστα και από την πόλη.

Η τιμή εκκίνησης του Citroën ë-Berlingo για τη 5θέσια έκδοση είναι οι €38.150 στο επίπεδο εξοπλισμού Live Pack που περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Αξίζει να αναβαθμίσετε στο επόμενο Feel έναντι €1.000, προσθέτοντας αισθητήρες παρκαρίσματος, προφυλακτήρα και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους.

H 7θέσια έκδοση ξεκινά από €40.950 και είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο επίπεδο Shine με όλα τα απαραίτητα καλούδια, όπως κάμερα οπισθοπορείας, head-up display και ζάντες 17”.


Τι λέει το DRIVE
Με ασυναγώνιστους χώρους και αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, το Citroën ë-Berlingo είναι το κορυφαίο 7θέσιο για αστικές μετακινήσεις. Εμείς πάντως ανυπομονούμε και για μια έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία έτσι ώστε να το σκάμε μαζί του και έξω από την πόλη.
Τιμή Από €38.150 (7θέσιο από €40.950)
Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 50 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση 136 PS/3.673-10.000 rpm, 260 Nm/300- 3.674 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
Τελική ταχύτητα 135 km/h
Μέση κατανάλωση* 20,5 kWh/100 km
Αυτονομία* 240 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.753 x 1.921 x 1.849 mm
Χώρος αποσκευών 209-3500 lt
Βάρος 1.801 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * μετρήσεις DRIVE.

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube