Test drive: Citroën C4 1.6 e-HDi 115 PS

Δεν είναι τυχαία ένα από τα best seller στην κατηγορία του. Και αυτό το C4 έχει εξαιρετική τιμή και ένα πολιτισμένο μοτέρ που δεν ζητά πολλά και δίνει περισσότερα.

Ο 1.600άρης τουρμποντίζελ του C4 τοποθετείται σε τόσο πολλά μοντέλα που είναι λίγο πολύ γνωστή ποσότητα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι στα καλύτερά του, με 115 ίππους, 27,5 kgm ροπής κι ένα εξαιρετικό stop/start που ξαναβάζει εμπρός το μοτέρ χωρίς να το παίρνεις χαμπάρι. Έχει καλή απόκριση στο γκάζι και ζωντάνια μόλις περάσεις τις 1.800 rpm, ενώ το κροτάλισμα και οι κραδασμοί που παράγει είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,7”, ενώ ο χρόνος για τα 80-110 km/h με 4η είναι 6,3”. Ο λεβιές έχει ακριβές κούμπωμα και είναι αρκετά γρήγορος για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Πιο άνετο από ακριβές
Όσον αφορά την ανάρτηση το C4 θα μπορούσε να είναι λιγότερο  μαλακό, δεδομένου ότι δεν έχει σημαντικό κέρδος στην έτσι κι αλλιώς πολύ καλή άνεση. Μοιραία λοιπόν γέρνει περισσότερο στις στροφές και δεν του λείπει μια τάση πλεύσης σε υψηλή ταχύτητα. Οι συντηρητικοί οδηγοί δεν θα δυσανασχετήσουν, αλλά οι πιο δυναμικοί θα ήθελαν κάτι πιο ακριβές.

Το ίδιο ισχύει και για την πληροφόρηση που σου μεταφέρει το τιμόνι, το οποίο είναι ελαφρύ και αποκομμένο από τους τροχούς. Πάντως δεν πρόκειται να σε τρομάξει, με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επεμβαίνει από νωρίς. Κάποιες φορές το κάνει λιγότερο διακριτικά απ’ όσο θα ήθελες, μιας και έχει πιο τονισμένες αντιδράσεις. Αυτό που θα πρέπει να θεωρείς δεδομένο είναι ότι ταξιδεύει σβέλτα και χωρίς να σε κουράζει καθόλου.

Έκπληξη αποτελεί και η ευκολία χρήσης στην πόλη λόγω του σχετικά μικρού μήκους, που του επιτρέπει να παρκάρει πιο εύκολα από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.

«Γερμανική» ποιότητα, γαλλική εργονομία
Η καμπίνα του C4 είναι σοβαρή στο μάτι και σου δίνει πιο ακριβή αίσθηση. Δεν είναι όμως όλα τέλεια: Η γαλλική εργονομική προσέγγιση υποστηρίζει ότι χρειάζονται πολλά κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι, με αποτέλεσμα να απαιτείται σεβαστός χρόνος προσαρμογής.

Ο οδηγός κάθεται σωστά κι έχει μόνο τη μέτρια πλευρική στήριξη του καθίσματος να τον απασχολεί στις στροφές. Όμως το σώμα του δεν θα κουραστεί ακόμα και μετά από πολλές ώρες συνεχόμενης οδήγησης.

Στον τομέα της χωρητικότητας, δεν πρόκειται για την κορυφαία πρόταση με βάση τις εξωτερικές του διαστάσεις, όμως τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις. Το ύψος για τους πίσω επιβάτες είναι σχετικά περιορισμένο, ενώ και ο αέρας για τα γόνατα βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Ο κερδισμένος είναι το πορτμπαγκάζ το οποίο χωρά 380 λίτρα, έχει μεγάλο άνοιγμα και συνδυάζεται με τροχό κανονικών διαστάσεων για ρεζέρβα. Μια χωρητικότητα απόλυτα ικανοποιητική με τα μέτρα και τα σταθμά των χάτσμπακ με μήκος κοντά στα 4,4 m.

Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι επαρκείς κατά την άποψή μας, αλλά η απτή ποιότητα θα ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στο επάνω μέρος του ταμπλό του. Αποτελείται από ένα ενιαίο, αφράτο και κορυφαίας ποιότητας πλαστικό που κοιτάζει κατάματα τη γερμανική κορυφή. Τα υπόλοιπα πλαστικά ή η συναρμογή δεν είναι σε εξίσου κορυφαίο επίπεδο, όμως συνολικά η εικόνα περνά τις εξετάσεις με καλό βαθμό.

Συμφέρον πακέτο
Το C4 στην έκδοση 1.6 e-HDi Attraction των 115 ίππων, συνοδεύεται από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκπτωση 2.450 ευρώ που ρίχνει την τιμή στα 18.830 ευρώ χωρίς την απόσυρση των 1.430 ευρώ που οι περισσότεροι ντίλερ θα σας προσφέρουν έτσι κι αλλιώς.

Σε συνδυασμό με τον πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP και όλες τις ευκολίες, έχεις ένα ιδιαίτερα δελεαστικό πακέτο. Με στάνταρ σύστημα stop/start το C4 δεν πληρώνει τέλη και έχει μια πραγματική κατανάλωση 6,1 lt/100 km. Λάβετε ωστόσο υπόψη ότι έχει μόνο την υποχρεωτική από την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία διετή εγγύηση.

Τώρα όσον αφορά το τυποποιημένο μας κόστος χρήσης για την τριετία και τα 15.000 διανυόμενα χιλιόμετρα κατ’ έτος, το Citroën C4 1.6 e-HDi 115 PS θα σας στοιχίσει €4.946 που αναλύεται σε €3.541 σε καύσιμα, €870 σε ασφάλιστρα και €535 σε κόστος προγραμματισμένης συντήρησης. Ή αλλιώς σε 11 λεπτά του ευρώ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, τιμή που φέρνει το κόστος χρήσης μόλις κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Κατά κύριο λόγο, το πακέτο τιμής/εξοπλισμού, το συμφέρον κόστος χρήσης και ο πολύ καλός κινητήρας είναι που κάνουν το C4 μια αξιοπρόσεκτη πρόταση. Η άνετη ανάρτηση, η πολιτισμένη εικόνα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ είναι απλώς συμπληρωματικά στοιχεία που ολοκληρώνουν τον οικογενειακό του ρόλο. Το μόνο ανασταλτικό στοιχείο για όποιους αρέσκονται σε λίγο πιο σβέλτη οδήγηση είναι η πολύ μαλακή ανάρτηση.

Τι λέει το DRIVE
Η συμμαχία τιμής, εξοπλισμού και κινητήρα το κάνουν ένα πολύ ενδιαφέρον όσο και συμφέρον πακέτο στα μικρά οικογενειακά.
Τιμή €17.400 (με προσφορά και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/3.600 rpm, 29,1 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-120 km/h 15,2”
0-140 km/h 21,2”
0-160 km/h 29,3”
0-400 m 17,6” @ 127,6 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 164,7 km/h
30-50 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 10,4”
100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 4.330 x 1.790 x 1.490 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE