Test drive: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση βενζίνης του μικρού crossover/SUV της Citroen, που έχει 130 ίππους και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο.

Αν και από τότε που παρουσιάστηκε το C3 Aircross -το 2017- ο ανταγωνισμός της κατηγορίας στα μικρά SUV/crossover έχει ενταθεί πολύ, το μοντέλο της Citroen καταφέρνει να ξεχωρίζει από οποιαδήποτε άλλη πρόταση.

Σωστές επιλογές
Η γκάμα του δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, είναι όμως σοφά χτισμένη ώστε να καλύπτει τους πάντες. Εδώ δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση που υπάρχει, η οποία χρησιμοποιεί τον 1.200άρη 3κύλινδρο PureTech κινητήρα. Η ισχύς φτάνει τους 130 PS στις 5.500 rpm ενώ η ροπή τα 230 Nm στις 1.750 rpm, και βασικό γνώρισμα είναι ο συνδυασμός αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EAT, έξι σχέσεων.

Citroen C3 Aircross

Πρόκειται για μια συμβατική μονάδα με μετατροπέα ροπής και έμφαση στις ομαλές αλλαγές και όχι τη σπορ διάθεση ούτε και την κορυφαία οικονομία καυσίμου. Με τον αστερίσκο πως ο κινητήρας στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ακόμα πολύ σφιχτός, να σημειώσουμε πως η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 8,4 lt/100 km για όλη τη διάρκεια της δοκιμής, ενώ δεν είδαμε κάτω από 7,5 ακόμα και όταν το προσπαθήσαμε.

Χωρίς να είναι υπόδειγμα ευστροφίας ή απόκρισης στο γκάζι, ο κινητήρας έχει ραφιναρισμένη χροιά, δεν ακούγεται στην καμπίνα και εξασφαλίζει επιδόσεις που είναι αξιοπρεπείς χωρίς να ξεχωρίζουν για αυτή την κατηγορία ισχύος. Εν κινήσει πάντως είναι λίγο πιο γρήγορες από εκείνες της χειροκίνητης έκδοσης με τους 110 PS. Με το κιβώτιο να μην επιτρέπει ιδιαίτερα σβέλτη εκκίνηση, τα 0-100 km/h διαρκούν 10,9”, ενώ τα 80-110 km/h σε 5,6” και τα 110-140 km/h σε 10,1. Από την άλλη, η τελική των 200 km/h αποδεικνύει πως η δύναμη δε λείπει, ενώ σε συνδυασμό με την ευκολία που προκύπτει από τις αυτόματες αλλαγές το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο πολύ ευχάριστο να οδηγείς.

Αποτελεσματικό είναι και το φρενάρισμα, με 100-0 km/h σε 38,7 m. Παρότι το εμπρός μέρος βυθίζεται αισθητά, η ουρά δεν αποσταθεροποιείται εύκολα και το σύστημα -που έχει και πίσω δισκόφρενα- αποδεικνύεται ανθεκτικό, με άμεσο και καλοζυγισμένο πεντάλ.

Το βασικό χαρακτηριστικό του πάντως είναι η άνεση, την οποία η ρύθμιση της ανάρτησης υπηρετεί με μεγάλη επιτυχία. Είναι μαλακή γι’ αυτό απορροφά πλήρως τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ ώστε όλα να γίνονται με τον πιο εύκολο τρόπο. Από την άλλη, γέρνει στις στροφές αναζητώντας κυρίως την ήρεμη οδήγηση.

Citroen C3 Aircross

Έχει πάντως φιλικές αντιδράσεις και είναι πάντα ασφαλές. Όσοι έχουν στο μυαλό τους την εκδρομική εκτός δρόμου χρήση που μπορεί να υποστηρίξει ένα αυτοκίνητο που απέχει 17,8 cm από το έδαφος, καλό είναι να γνωρίζουν πως η συγκεκριμένη έκδοση έχει στάνταρ το Grip Control. Τον ηλεκτρονικό έλεγχο της πρόσφυσης δηλαδή, ο οποίος προσαρμόζεται σε συνθήκες άμμου, λάσπης, χιονιού κ.λπ., προκειμένου να κάνει πιο εύκολο το έργο του πιο άπειρου οδηγού. Μια λεπτομέρεια σχετικά με το Grip Control είναι πως πλέον δεν συνοδεύεται από λάστιχα προδιαγραφών M+S, τα οποία αύξαναν τις αποστάσεις ακινητοποίησης στην άσφαλτο.

Σωστά σχεδιασμένο
Η σχεδίαση είναι περισσότερο από πετυχημένη, συνολικά. Η «boxy» σιλουέτα δείχνει κάπως ψιλόλιγνη αλλά έχει ισχυρή προσωπικότητα και οι πωλήσεις δείχνουν ξεκάθαρα πως αρέσει. Και προσφέρει αξιοσημείωτες δυνατότητες εξατομίκευσης, με συνδυασμούς που φτάνουν τους 90 σε ό,τι έχει να κάνει με το χρώμα στο αμάξωμα, την οροφή και τα κοσμητικά πακέτα.

Στην καμπίνα έχεις πολύ καλή ορατότητα χωρίς σχεδόν καθόλου τυφλά σημεία, ενώ το ταμπλό δείχνει σύγχρονο και έχει ικανοποιητική συναρμογή. Η εργονομία έχει την ιδιαιτερότητα πως χειρίζεσαι πολλές βασικές λειτουργίες, μεταξύ των οποίων και τον κλιματισμό, από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Αυτό δεν αποδεικνύεται πάντα εύκολο όταν οδηγείς. Θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές, όμως θα προτιμούσαμε στην κονσόλα εμπρός από το λεβιέ να υπάρχουν ακόμα δύο ποτηροθήκες και όχι θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Τώρα υπάρχει μόνο μια και μάλιστα άβολη.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του C3 Aircross είναι τα παραδοσιακά για Citroen αφράτα καθίσματα που δεν κουράζουν καθόλου το σώμα, ούτε όμως το στηρίζουν τέλεια στις στροφές. Ο οδηγός κάθεται σε μια σχετικά όρθια στάση που συνηθίζει γρήγορα, ενώ το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και με πλάτη που έχει ρυθμιζόμενη κλίση, ώστε να αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες η αναλογία χώρου επιβατών και αποσκευών.

Citroen C3 Aircross

Ακόμα και με αυτό το δεδομένο, ο χώρος για τα γόνατα δεν είναι κορυφαίος. Όμως είναι αρκετός ακόμα και για μεγαλόσωμους ενηλίκους και χάρη στο πολύ μεγάλο ύψος η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας σε κερδίζει. Όσο για το χώρο αποσκευών, η βασική τιμή είναι τα απόλυτα επαρκή 410 lt τα οποία φτάνουν μέχρι τα 520 εάν σύρεις το κάθισμα τέρμα μπροστά και ελαχιστοποιήσεις το χώρο για τα πόδια.

Με τον συγκεκριμένο κινητήρα, το C3 Aircross είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Shine. Αυτό σημαίνει πως η τιμή ξεκινάει από τις €22.425, στην οποία περιλαμβάνεται ένας ευρύτατος κατάλογος βασικού εξοπλισμού, ο οποίος πέρα από το αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, οι ράγες οροφής, το ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα και το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού με αυτόματο φρενάρισμα και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.Να σημειωθεί δε, πως την τρέχουσα περίοδο ισχύει και η προωθητική ενέργεια Hot Days που εκτός από ειδικές τιμές, σημαίνει επίσης 5 χρόνια εγγύηση και χρηματοδότηση με 36 πραγματικά άτοκες δόσεις.  

Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει λίγο την κατανάλωση και κλέβει κάτι από τη δυναμική του ισχυρότερου κινητήρα της γκάμας, ωστόσο αποτελεί ένα ισχυρό μπόνους ευκολίας που ταιριάζει ιδανικά στο έτσι κι αλλιώς ταγμένο στην άνεση C3 Aircross.
Τιμή Από €22.425
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 37,4”
0-400 m 17,7” @ 125,7 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 154,5km/h
50-110 km/h 9,5”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,6”
110-140 km/h 10,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.154 x 1.756 x 1.597 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube