Test drive: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 100

Test drive: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 100

Με το νέο Berlingo, η Citroen κάνει σαφές ότι η τεχνογνωσία της στα πολυμορφικά μετράει πολύ.

Η τελευταία και πολύ πετυχημένη εμπορικά γενιά του Berlingo διατίθεται σε δύο εκδόσεις μήκους και μεταξονίου, αμφότερες με πέντε ή εφτά θέσεις και την ονομασία M και XL αντίστοιχα. Το σχήμα του είναι τυπικό για πολυμορφικό, μα λεπτομέρειες όπως τα Airbumps και το προαιρετικό αισθητικό πακέτο XTR εξασφαλίζουν ενδιαφέρον στιλ.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι σε μέγεθος M με πέντε θέσεις, οπότε έχει μήκος 4.403 mm και μεταξόνιο 2.785 mm. Σύμφωνα με τη Citroen, το πλάτος είναι 1.921 mm και το ύψος 1.807 mm. Μεταφράζοντας αυτά τα νούμερα σε χώρο, αποκλείεται να έχεις παράπονο. Με τρία ανεξάρτητα καθίσματα πίσω, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι άφθονος, το ίδιο και το πλάτος. Ακόμα περισσότερο ο χώρος αποσκευών των 597 lt (850 lt το XL) που έχει τεράστια πόρτα με χαμηλό κατώφλι.

Citroen Berlingo

Δεν έχει γάντζους, όμως έχει κρίκους πρόσδεσης. Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν παντού, από το ταμπλό και το πάτωμα, μέχρι την οροφή με τη μορφή ενός φωτιζόμενου καναλιού που ονομάζεται Modutop και καταλήγει σε ένα κουτί που κλείνει. Επίσης η εταζέρα «σηκώνει» 25 kg και ρυθμίζεται σε δύο θέσεις ύψους.

Με εξαιρετική φωτεινότητα και βολική θέση οδήγησης, η καμπίνα είναι ευχάριστη σε όποιο κάθισμα κι εάν κάθεσαι. Δεν υπάρχουν πολλοί διακόπτες, οπότε η εργονομία δεν προβληματίζει, ενώ οι πίσω συρόμενες πόρτες είναι απόλυτα εύχρηστες. Από την άλλη, εκείνη του χώρου αποσκευών χρειάζεται χώρο και δύναμη.

Ο 1.5 BlueHDi του αυτοκινήτου της δοκιμής αποδίδει 102 PS (υπάρχει και με 130 PS) και 250 Nm. Καλύπτει το πρότυπο ρύπων Euro 6.2 και χωρίς να ενοχλεί κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα. Συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ο λεβιές του οποίου βρίσκεται σε εξαιρετικά βολικό σημείο, έχει σαφείς διαδρομές και κουμπώνει σκληρά μα εν τέλει θετικά.

Η ζυγαριά έδειξε 1.560 kg, οπότε από τις επιδόσεις δεν μπορείς να περιμένεις πολλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε 13,4” για το 0-100 km/h, ενώ τα 80-110 km/h με 3η και 4η σχέση διαρκούν 7,4” και 8,4” αντίστοιχα. Για σύγκριση, ένα C3 Aircross (1.290 kg) και ένα C4 Cactus (1.170 kg) με τον ίδιο κινητήρα αλλά 6άρι κιβώτιο, χρειάζονται για τις αντίστοιχες εν κινήσει επιταχύνσεις 7,6”/6,9” και 7,2”/6,0”. Ως ρεζουμέ, κρατήστε πως ειδικά όταν είναι φορτωμένο, το Berlingo χρειάζεται σωστή επιλογή σχέσης και φουλ γκάζι για να προσπεράσει σβέλτα.

Από την άλλη, η μέση κατανάλωση στα 6,9 lt/100 km σίγουρα δεν είναι υπερβολική και σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 53 lt εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία. Είναι στοιχείο που ταιριάζει πολύ στον οικογενειακό-εκδρομικό χαρακτήρα του Berlingo, το οποίο πατάει στο δρόμο με σταθερότητα και σιγουριά, στρίβοντας χωρίς να γέρνει πολύ. Είναι ευέλικτο στην πόλη, με ισορροπημένο πάτημα, αντικειμενικά πολύ καλό κράτημα, και την ικανότητα να ταξιδεύει χωρίς να πλέει. Παράλληλα, με τέσσερα δισκόφρενα φρενάρει σταθερά και δυνατά με 100-0 km/h σε 38,1 m. Η μόνη ένσταση αφορά στους έξτρα 17άρηδες τροχούς, που στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες δυσκολεύουν τη δουλειά του πίσω ημιάκαμπτου άξονα.

Citroen Berlingo

Οι 16άρες ζάντες είναι περισσότερο συμβατές με το επίπεδο άνεσης ενός τέτοιου μοντέλου. 
Ουσιαστικά, τo βασικό -για τον 1.5 BlueHDi- ξεκινάει από τις €19.970 του επιπέδου εξοπλισμού Live, ενώ το Feel που περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεσαι φτάνει τις €21.960. Το πλουσιότερο Shine προσθέτει €2.640 στην τιμή και ταυτόχρονα σημαντικά σε τεχνολογία και πρακτικότητα, με οθόνη αφής 8”, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στα εμπρός καθίσματα και αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού που δίνει χώρο φόρτωσης μήκους έως 2,7 m.

Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι κορυφαίος, με έως και 19 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Από αυτά, το αυτόματο φρενάρισμα, η αναγνώριση τυχόν κόπωσης του οδηγού και των σημάτων του ΚΟΚ, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ο περιοριστής ταχύτητας είναι στάνταρ από την έκδοση Feel. Και μαζί με το ιδιαίτερο στιλ, ουσιαστικά αποτελούν το αντιστάθμισμα για την ελαφρώς τσιμπημένη τιμή ενός πραγματικά εξαιρετικού πολυμορφικού μεσαίων διαστάσεων.

Τι λέει το DRIVE
Όποιος χρειάζεται την απόλυτη πρακτικότητα ενός παραδοσιακού πολυμορφικού, θα τη βρει σίγουρα στο Berlingo, με λίγο τσιμπημένη τιμή ως αντάλλαγμα για το ξεχωριστό του στιλ αλλά κυρίως για τα πλούσια συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Τιμή Από €19.970
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 102 PS/3.500 rpm, 250 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,4”
0-140 km/h 30,1”
0-400 m 19” @ 116,3 km/h
0-1.000 m 35,1” @ 146,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,4”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (3η) 7,4”
80-110 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (4η) 13,2”
110-140 km/h (5η) 15,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.403 x 1.848 x 1.807 mm
Χώρος αποσκευών 597 lt
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΜΠΑ

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube