Test drive: BMW X3 xDrive30e

Test drive: BMW X3 xDrive30e

Με ένα δυνατό και αποδοτικό υβριδικό σύστημα η επαναφορτιζόμενη έκδοση της BMW X3 έχει το δικό της ενδιαφέρον.

Για την επαναφορτιζόμενη X3 xDrive30e η BMW διάλεξε τον τετρακύλινδρο 2λιτρο βενζίνης που έχει twin-scroll τούρμπο, VALVETRONIC και Double-VANOS για το βύθισμα και το χρονισμό των βαλβίδων, ώστε να αποδίδει 184 PS και 300 Nm.

Την ηλεκτρική συνιστώσα αποτελεί ένας ηλεκτρικός κινητήρας που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 12 kWh. Βρίσκεται στο ειδικά σχεδιασμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF για να υποβοηθά τον θερμικό με 109 PS και 265 Nm. Η συνολική απόδοση είναι 292 PS με 420 Nm, τα οποία καταλήγουν στους τέσσερις τροχούς μέσω του κλασικού μηχανικού συστήματος τετρακίνησης xDrive που ενεργοποιείται με transfer case και πολύδισκο συμπλέκτη.

Όπως πάντα σε αυτά τα συστήματα, όσο η μπαταρία έχει αποθηκευμένη ενέργεια και πατάς με φειδώ το γκάζι έως τα 135 km/h, το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ώστε να ελαχιστοποιείται το ενεργειακό του αποτύπωμα αλλά και το κόστος μετακίνησης, σε μια ακτίνα δράσης που αγγίζει τα 40 πραγματικά km.

Από εκεί και πέρα η λειτουργία γίνεται υβριδική, με το θερμικό κινητήρα να έχει τον πρώτο λόγο και τον ηλεκτρικό να τον υποστηρίζει, μειώνοντας την κατανάλωση βενζίνης. Η μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη γίνεται με απόλυτη ομαλότητα, ενώ ο θόρυβος του θερμικού κινητήρα παρότι γίνεται αισθητός όταν τον συγκρίνεις με την απόλυτα αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία, αντικειμενικά είναι ελάχιστος.

BMW X3 xDrive30e

Εκτός από ραφιναρισμένο, το υβριδικό σύστημα είναι και πολύ αποτελεσματικό στη διαχείριση της ενέργειας. Ξεκινώντας με την μπαταρία γεμάτη θα πετύχεις άνετα 4,7 lt/100 km χωρίς να το σκέφτεσαι ιδιαίτερα σε μικτό κύκλο, ενώ όταν η μπαταρία αδειάσει ανεβαίνεις στα 7,9. Για να φορτίσει ξανά, η μπαταρία απορροφά μόνο μέχρι 3,7 kW τα οποία μεταφράζονται σε κάτι παραπάνω από 2,5 ώρες.

Υπάρχει πάντως η εξαιρετικά χρήσιμη δυνατότητα φόρτισης -και μάλιστα σβέλτης- χρησιμοποιώντας τον θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια. Είναι κάτι που ανεβάζει σχεδόν 1 lt/100 km την κατανάλωση βενζίνης, όμως δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρική κίνηση ακόμα κι εάν έχεις ξεχάσει να φορτίσεις ή απλά έχεις ήδη αδειάσει την μπαταρία.

Παρότι ξεπερνάει τους δύο τόνους, η υβριδική X3 γράφει μόλις 6,3” για τα 0-100 km/h και φτάνει τα 200 km/h σε 27,6” -σημαντικά γρηγορότερα από μια X4 xDrive28i για παράδειγμα- ενώ για τα 80-110 km/h απαιτούνται μόλις 2,9”.

Σε καθημερινές συνθήκες έχεις άμεση πρόσβαση σε άφθονη δύναμη ώστε να μετακινείσαι, να ταξιδεύεις και να προσπερνάς με ασφάλεια, ενώ μπορείς να επιλέγεις και το ανάλογο προφίλ λειτουργίας για μέγιστη οικονομία, ισορροπημένη απόδοση ή σπορ αίσθηση. Η τελευταία επιλογή ουσιαστικά ενεργοποιεί ισχυρότερο ηλεκτρικό μπουστάρισμα και παράλληλα δίνει εντυπωσιακά άμεση απόκριση στο γκάζι.

Στις στροφές με σβέλτο ρυθμό η συγκεκριμένη Χ3 φαίνεται αρχικά κάπως ράθυμη. Μόλις όμως φτάσεις ή ξεπεράσεις το όριο της πρόσφυσης θα διαπιστώσεις αποτελεσματικό ζύγισμα και φυσική αίσθηση. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαβάζει άριστα αυτό που θέλεις, ενώ το μηχανικό σύστημα τετρακίνησης στα γλιστερά δίνει λεπτομερή έλεγχο της πρόσφυσης. Την εικόνα ολοκληρώνει το συνεπές τιμόνι και οι περιορισμένες κινήσεις του αμαξώματος.

Εκτός από το στρίψιμο αυτό το καταλαβαίνεις στο φρενάρισμα, το οποίο αναλαμβάνουν τέσσερις μεγάλοι αεριζόμενοι δίσκοι. Λόγω ανάκτησης ενέργειας το πεντάλ δεν έχει απόλυτα φυσική αίσθηση, είναι όμως πολύ καλό με τα δεδομένα των PHEV και με 37 m για τα 100-0 km/h το σύστημα είναι όχι μόνο ανθεκτικό αλλά και αποτελεσματικό.

Για ένα αυτοκίνητο που απέχει από το έδαφος 20,4 cm και ζυγίζει πάνω από δύο τόνους, το να ρυθμίσεις εύστοχα την ανάρτηση δεν είναι εύκολο, ωστόσο η BMW τα κατάφερε πολύ καλά. Οι λακκούβες δεν εξαφανίζονται όμως φιλτράρονται αθόρυβα, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και το ταξίδι δε θέλεις να τελειώσει.

Μόνο ελάχιστος θόρυβος που έχει να κάνει με την κύλιση φτάνει σε μια καμπίνα που είναι σχεδιασμένη με εστίαση στην απλότητα και την πρακτικότητα, έχοντας άριστα υλικά, συναρμολόγηση και φινίρισμα, καθώς και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής του iDrive καλωσορίζουν την ψηφιακή εποχή με υποδειγματικά εύχρηστο και εργονομικό τρόπο, ενώ η θέση οδήγησης είναι απλώς τέλεια, με κάθισμα που στηρίζει σωστά χωρίς να κουράζει. Σαφώς και η εικόνα είναι πολύ συντηρητική, ωστόσο όσοι αγαπούν την ουσία θα τη λατρέψουν.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα έχει μετατοπίσει το 50άρι ρεζερβουάρ βενζίνης κάτω από το χώρο αποσκευών, περιορίζοντας το ύψος του και μειώνοντας τη χωρητικότητα από τα 550 lt στα 450 lt. Δημιουργεί δε και ένα άβολο σκαλοπάτι στο σημείο που το πάτωμα συναντά την πόρτα.

BMW X3 xDrive30e

Για τους επιβάτες πάλι, δεν υπάρχει καμία διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις κι αυτό με απλά λόγια σημαίνει αφθονία χώρου για δύο ενήλικους στο πίσω κάθισμα, με δυνατότητα για έναν ακόμα εάν καταφέρει να βολέψει τα πόδια του σε ένα μάλλον φαρδύ τούνελ μετάδοσης.

Με τιμή οριακά κάτω από τις €60.000 λιανικής, η PHEV X3 δεν υπόκειται στην εταιρική χρήση χωρίς φόρο και σχεδόν σίγουρα όλες όσες πουληθούν θα φτάσουν πολύ πιο ψηλά με διάφορα στοιχεία από την τεράστια λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα για το κοινό του συγκεκριμένου μοντέλου, ειδικά από τη στιγμή που οι χώροι, η συμπεριφορά στο δρόμο, το κύρος και βέβαια η πολιτισμένη και αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος φτιάχνουν ένα εξαιρετικό πακέτο.

Διαμορφώστε την BMW X3 εδώ


Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία τεχνολογία, το ραφιναρισμένο και αποδοτικό υβριδικό σύστημα, αλλά και όλες οι υπόλοιπες αρετές της X3 κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση ενδιαφέρουσα εναλλακτική για εκείνους που θεωρούν τα δικαιώματα των θερμικών μοτέρ υπό αμφισβήτηση στο μέλλον.
Τιμή Από €59.550
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, VALVETRONIC, DOUBLE VANOS, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 265 Nm, μπαταρία 12 kWh (μικτή)
Συνδυαστική απόδοση 292 PS, 420 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-160 km/h 15,3”
0-400 m 14,4” @ 156,4 km/h
0-1.000 m 26,3” @ 201,6 km/h
60-160 km/h 12,4”
50-80 km/h 2,2”
80-110 km/h 2,9”
110-140 km/h 4,0”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO244 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.708 x 1.891 x 1.676 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 2.040 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία, *για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube