Test Drive: BMW X1 xDrive20d

Test Drive: BMW X1 xDrive20d

Η BMW X1 περνά στη δεύτερη γενιά, μέσω μιας διαδικασίας ωρίμανσης που την κάνει ακόμα πιο ολοκληρωμένη

Τα χρόνια πέρασαν και όταν έφτασε η ώρα για την αλλαγή μοντέλου, η απόφαση ήταν ανατρεπτική. Στην καινούργια X1 έχουν αλλάξει όλα. Ασχέτως αν πήρε καλά σχόλια ή αν είχε εμπορική επιτυχία, στην BMW τα σχέδια ήταν ήδη δρομολογημένα.
 
Όλα ξεκινούν από τη συνταγή για το νέο τους crossover ή Sports Activity Vehicle όπως επιμένουν να αποκαλούν καθένα από τα μοντέλα της σειράς X. Πλέον, θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα UKL (Untere Klasse, δηλαδή μικρή κατηγορία), κάτι που σημαίνει πως θα μοιράζεται αρχιτεκτονική και πολλά μηχανικά μέρη με τη 2 Series Active Tourer. Η πιο κρίσιμη αλλαγή που επηρεάζει τις εξωτερικές διαστάσεις, την εκμετάλλευση χώρων, τη λειτουργία τετρακίνησης και μια σειρά από επιμέρους λεπτομέρειες είναι πως ο κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος.
 
Αυτό είναι που επέτρεψε την τόσο διαφορετική σχεδίαση του εμπρός μέρους, μειώνοντας το μήκος του καπό και δίνοντας περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα. Η νέα X1 θυμίζει περισσότερο SUV παρά υπερυψωμένο σεντάν, ιδιαίτερα αν την παρατηρήσεις από το πλάι. Φυσικά σε αυτό έχει παίξει μεγάλο ρόλο και η αλλαγή των διαστάσεων. Έχει μικρότερο μήκος, μεγαλύτερο πλάτος και μεγαλύτερο ύψος, με αυξημένα μετατρόχια και μεταξόνιο, καθώς και μικρότερους προβόλους. Αυτό ερμηνεύεται σε μεγεθυμένο μεσαίο όγκο που τονίζεται από τη συνολική σχεδίαση. Παρά την πιο επιθετική γραμμή του εμπρός μέρους, το πιο κάθετο μεγαλύτερο παρμπρίζ και το μικρότερο μήκος, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,29 σε κορυφαίο επίπεδο για την κατηγορία. 
 
Επιδόσεις και οικονομία
Ο συνδυασμός του δίλιτρου κινητήρα ντίζελ των 190 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα στο κομμάτι των επιδόσεων και της οικονομίας καυσίμου. Το σχετικά βαρύ crossover εκτοξεύεται από στάση με ρυθμούς GTi, πετυχαίνοντας 7,7” μέχρι τα 100 km/h και 15,6” μέχρι τα 400 μέτρα. Η επιτάχυνση είναι ασταμάτητη μέχρι το ταχύμετρο να φτάσει πολύ ψηλά, ενώ παρόμοια είναι και η εικόνα στις ρεπρίζ. Με επιλεγμένο προφίλ οδήγησης «Sport», η απόκριση του γκαζιού είναι ακαριαία, ενώ έχεις ήδη την ιδανική σχέση στο κιβώτιο. Στο «Comfort» τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο ομαλά, με πιο προοδευτική απόκριση και με λιγότερο επιθετική διαχείριση στο 8άρι κιβώτιο. Αυτό είναι και το ιδανικό προφίλ για την καθημερινή οδήγηση.
 
Στο ECO PRO ισχύουν τα ίδια με την υπόλοιπη γκάμα. Μειωμένη χρήση σε περιφερειακά όπως το κλιματιστικό και το δυναμό, αλλαγές ταχυτήτων και συνολικός προγραμματισμός με στόχο την οικονομία καυσίμου. Φυσικά σε κάθε προφίλ, όταν πατήσεις τέρμα γκάζι, η X1 μεταμορφώνεται σε καλογυμνασμένο αθλητή. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης που συμπεριλαμβάνουν τις μετρήσεις επιδόσεων, αλλά και την ορεινή οδήγηση εντός και εκτός δρόμου, η κατανάλωση παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Η μέση τιμή ήταν 7,3 lt/100km για όλα τα παραπάνω, γεγονός που σημαίνει πως πέφτεις εύκολα κάτω από τα 7 lt/100km με λίγη προσοχή. 
 
Ο άλλος μεγάλος φάκελος για τη νέα X1 είναι η οδική συμπεριφορά. Βάσει της αλλαγής πλατφόρμας και την αλλαγή στην κατανομή των βαρών, η ισορροπία έχει μεταβληθεί. Η εφαπτομενική απώλεια πρόσφυσης της πρώτης γενιάς έχει αντικατασταθεί από μια ιδέα περισσότερη υποστροφή, όμως ακόμα και έτσι την περιγράφεις τυπικά ουδέτερη. Το πίσω μέρος συμμετέχει μόνο σε οριακές καταστάσεις με πολύ χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης, όπως λόγου χάρη εκτός δρόμου. Η επαφή με το δρόμο έχει μεγαλύτερο άνω όριο κρατήματος και είναι πιο σταθερή χάρη στο μεγαλύτερο εμβαδό μεταξονίου-μετατροχίων.
 
 
Η ρύθμιση της ανάρτησης ακολουθεί την παραδοσιακή τακτική των τελευταίων ετών της BMW. Με σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, στοχεύει περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και στην κορυφαία ενεργητική ασφάλεια εντός δρόμου, αφήνοντας στην άκρη τη δυνατότητα για το κάτι παραπάνω εκτός ασφάλτου. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος δεν είναι αμελητέα, φτάνει τα 18,3 cm, και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (18ο , 21ο και 17ο) της επιτρέπουν να ξεπερνά τα περισσότερα εμπόδια. Όμως με τα σκληρά λάστιχα run flat 225/50 R18 και με τη σφιχτή ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα άνετη για οδηγό και επιβάτες.
 
Ιδανική για οικογενειακές υποχρεώσεις
Με αυξημένους χώρους στην καμπίνα, κορυφαίους στην κατηγορία των premium crossover, η BMW Χ1 εκτελεί ιδανικά τα οικογενειακά καθήκοντά της. Με ευέλικτη και έξυπνη σχεδίαση της καμπίνας, μπορεί να φορτωθεί εύκολα και γρήγορα, ακόμα και με αντικείμενα ακανόνιστου σχήματος. Κληρονομεί ένα κομμάτι της πρακτικότητας από την πολυμορφική 2 Series Active Tourer, με συρόμενα πίσω έδρανα και πλάτες που αναδιπλώνονται με μια κίνηση. Φυσικά έχει και πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων στο εμπρός μέρος, για τα μικροαντικείμενα.
 
Η πρώτη εντύπωση πίσω από το τιμόνι της νέας X1 είναι πως κάθεσαι αισθητά πιο ψηλά και έχει πολύ βελτιωμένη ορατότητα σε σχέση με την πρώτη γενιά. Το παρμπρίζ είναι μεν πιο κάθετο, όμως δεν αυξάνει ούτε στο ελάχιστο το θόρυβο στην καμπίνα, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Γενικά η άνεση στο ταξίδι είναι υποδειγματική, χάρη και στην πολύ μακριά 8η σχέση, η οποία φτάνει τα 62,5 km/h ανά 1.000 rpm.
 
Από το διαθέσιμο πρόσθετο εξοπλισμό, το μόνο παράπονο μπορεί να έχει σχέση με το κόστος. Απόλυτα αναμενόμενο να υπάρχει σύγχρονος εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας, με ενημέρωση αλλαγής λωρίδας, με προειδοποίηση σύγκρουσης, με ενεργό cruise control και άλλα. Παρομοίως για το σύστημα ενημέρωσης και πολυμέσων, με το λογισμικό iDrive τελευταίας γενιάς, με το ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης, με head-up-display, με δυνατότητα εγκατάστασης του κορυφαίου ηχοσυστήματος της Harman Kardon και με όλα τα πλεονεκτήματα του BMW Connected Drive. 
 
Τι λέει το DRIVE
Η νέα Χ1 είναι το crossover που όλοι θα ήθελαν να μπορούν να αγοράσουν. Έχει όλα όσα περιμένεις από ένα σύγχρονο τετρακίνητο, αλλά χωρίς να είναι προσιτό. Ιδιαίτερα αν συμπεριλάβεις στην τιμή τον πρόσθετο εξοπλισμό.  
Τιμή €40.650
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, τετρακίνηση xDrive, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 20,8”
0-400 m 15,6” @ 142,4 km/h
0-1.000 m 28,9” @ 180,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,6”
60-160 km/h (με αλλαγές) 17,4”
50-80 km/h (3η) 2,9”
80-110 km/h (4η) 4,1”
110-140 km/h (5η) 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 219 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Βάρος 1.630 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

 

gavanas

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE