Test drive: BMW M135i xDrive

Test drive: BMW M135i xDrive

H BMW υπογραμμίζει πως η βελτίωση της νέας Σειράς 1 στους «οικογενειακούς» τομείς, δεν επηρέασε σε τίποτα τη σπορ δυναμική της. Δεν μένει παρά να το αποδείξει.

ΓΙΑ OΠΟΙΟΝ απολαµβάνει την οδήγηση, ο δρόµος που σε οδηγεί στη βόρεια Εύβοια αποδεικνύει πως κάποιες φορές η απόσταση µετριέται σε χρόνο. Μόλις 1,5 ώρα είναι αρκετή για να αισθανθείς αρκετά µακριά από τις σκέψεις που βάζουν το µυαλό στη µέγγενη.

Αυτή τη φορά αφορµή είναι η «τσιµεντί» Μ135i που µέχρι πριν λίγο έµοιαζε να ασφυκτιά παρκαρισµένη κάτω από το γραφείο. Kαι που τώρα καταπίνει την εθνική µε κύλιση που η λέξη «κορυφαία» δεν την αποδίδει πλήρως.

Όσο κι εάν η σκέψη στριφογυρίζει στο µυαλό, είναι µάλλον µάταιο να αναλωθούµε στο εάν η επιλογή της BMW να χτίσει τη νέα 1 Series επάνω στην προσθιοκίνητη πλατφόρµα του γκρουπ ήταν σωστή ή όχι. Αυτή τη στιγµή, είναι σαφώς πολύ πιο χρήσιµο να ανακαλύψουµε εάν και πόσο αυτή η µετάβαση επηρέασε τη σπορ δυναµική του µοντέλου. Την οποία δυναµική η BMW διατείνεται ότι έχει παντρέψει µοναδικά µε την τεράστια βελτίωση στους «πρακτικούς» τοµείς.

Κοίτα προς τα εµπρός!
Η κορυφαία έκδοση της νέας 1 Series εκδηλώνεται τόσο όσο. Είναι βέβαια συγκρατηµένη, µα και αρκετά άγρια έτσι ώστε όλοι να της ρίχνουν µια δεύτερη µατιά. Ίσως και τρίτη, ψάχνοντας να τους αποκαλύψει τα µυστικά της. Κι εκείνη το κάνει σιγά σιγά, µε τρόπο που συνήθως µετράει θετικά για όσους µπορούν να αποκτήσουν ένα χάτσµπακ που ξεκινάει από τις €59.300.

Κατά βάση η ιδιαιτερότητά της M135i αρχίζει να αποκαλύπτεται από τα τεράστια νεφρά στη µάσκα, τα οποία είναι σχεδιασµένα στο πρότυπο των µεγαλύτερων BMW και περιβάλλονται από τρισδιάστατες λεπτοµέρειες. Το µάτι του Κουτσογιάννη κατάλαβε επίσης τα ειδικά για την περίσταση καπάκια των καθρεφτών, το piano black πλαίσιο στα παράθυρα και τις 18άρες ζάντες. Σαφώς πιο εύκολα αναγνωρίζεις το µεγάλο πίσω σπόιλερ µε το ανασηκωµένο χείλος και τις δύο απολήξεις της εξάτµισης που είναι κοµµένες υπό γωνία και έχουν διάµετρο 100 αντί για 90 mm. Μέσα στις ζάντες στριµώχνονται στο χιλιοστό οι µπλε 4πίστονες εµπρός δαγκάνες που διατίθενται προαιρετικά και στις στάνταρ εκδόσεις.

BMW M135i xDrive

Βέβαια, όλη η ουσία της M135i βρίσκεται κάτω από ένα καπό πολύ πιο µικρό και ψηλό από της προηγούµενης, πισωκίνητης αντίστοιχης έκδοσης. Κάτω από το οποίο υπάρχουν εµφανή επιπλέον δεσίµατα για το εµπρός µέρος. Επιπλέον αφανείς ενισχύσεις υπάρχουν στο κεντρικό τούνελ του πλαισίου, προκειµένου η ακαµψία του να είναι µέγιστη.

Αφήνοντας πίσω το πληθωρικό χθες, η BMW προσεγγίζει το απαιτητικό σήµερα µε βασικό µέληµα το µέγιστο βαθµό απόδοσης. Όπως τον εκφράζει ένα εγκάρσια τοποθετηµένο δίλιτρο µοτέρ TwinPower Turbo µε τη σφραγίδα του ισχυρότερου 4κύλινδρου στο BMW Group. Η ισχύς είναι 306 PS από τις 5.000 έως τις 6.250 rpm και η ροπή 450 Nm µεταξύ 1.750 και 4.500 rpm. Δηλαδή 34 PS και 50 Nm λιγότερα από τον 6κύλινδρο της M140i, µε τον οποίο ο κάθε θάλαµος καύσης έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις.

Η εφαρµογή κορυφαίας τεχνολογίας φροντίζει όχι µόνο για υψηλή ισχύ, µα ταυτόχρονα για αποδεκτή κατανάλωση εάν πατάς γκάζι µε λογική και µέγιστη αξιοπιστία. Σε σχέση µε τις απλές εκδοχές του µοτέρ, υπάρχει ενισχυµένος στρόφαλος µε µεγαλύτερα ρουλµάν, µεγαλύτερη τουρµπίνα, νέα έµβολα και µπιέλες, δύο έξτρα ψυγεία στα φτερά, µεγαλύτερο δοχείο διαστολής και ψυγείο λαδιού. Εννοείται πως νέα µπεκ ψεκάζουν περισσότερο καύσιµο, ενώ η τουρµπίνα αποτελεί ένα σώµα µε την πολλαπλή εξαγωγής που διαχειρίζεται µέχρι 1.025 oC.

Επιπλέον, η διπλή εξάτµιση είναι σχεδιασµένη για ελάχιστη ανάστροφη πίεση και το σύστηµα Active Sound Design πολλαπλασιάζει τον φυσικό ήχο του κινητήρα. Η χροιά δεν ξεφεύγει από την µάλλον άχαρη 4κύλινδρη ακουστική. Ωστόσο, επιλέγοντας Sport, γίνεται αρκετά δυνατή για να προσδίδει ένταση στη συνολική εµπειρία.

Η τετρακίνηση και το αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων δεν είναι κάτι νέο για την M135i ως µοντέλο. Για πρώτη φορά όµως αποτελούν µονόδροµο και προφανώς είναι διαφορετικά ως hardware από του προηγούµενου µε τον κινητήρα τοποθετηµένο κατά µήκος. Το Stepronic καλύπτει πάντα τη µικρή υστέρηση στο φούσκωµα του τούρµπο πριν από τις 2.000 rpm, πάνω από τις οποίες έρχεται µια προοδευτική µα δυνατή κλοτσιά.

Είναι τόσο µεστό το τράβηγµα στο µεσαίο φάσµα που ψηλότερα θα ήθελες κάτι παραπάνω. Οι αλλαγές είναι αρκετά γρήγορες ως µηχανική διαδικασία, ωστόσο στη ρύθµιση Sport µάλλον περισσότερο επιθετικές από όσο έχει νόηµα. Με τη µορφή µιας δυνατής κλωτσιάς στην πλάτη, η οποία έρχεται λίγο αργότερα από τη στιγµή που περιµένεις και µοιάζει κάπως αταίριαστη.

BMW M135i xDrive

Ωστόσο, το αποτέλεσµα είναι το θεµιτό και µε την αρωγή του launch control η M135i επιταχύνει σαν πύραυλος. Κάνει 0-100 km/h σε 5”, 0-1.000 m σε 24,5”, 80-110 και 110-140 km/h σε 2,4” και 3,3”. Πρακτικά δηλαδή ισοφαρίζει τη Mercedes-AMG A 35 4MATIC και το Audi S3 Sportback, τουλάχιστον έως τα 140 km/h. Από εκεί και πάνω χάνει λίγο έδαφος, φτάνοντας τα 220 km/h σε 26,9” όταν η Mercedes-AMG και το Audi χρειάζονται 25,6” και 25,1” αντίστοιχα. Μια που ανοίξαµε το κουτί µε τις συγκρίσεις, έχει ενδιαφέρον να αναφέρουµε πως οι αντίστοιχοι χρόνοι για την προηγούµενη M135i των 320 PS είναι 2,3”, 3” και 23,3”.

Με τέτοιους αριθµούς είναι προφανές ότι φτάνεις απολαυστικά γρήγορα εκεί που κοιτάζεις, πριν ζητήσεις από τα φρένα να µετατρέψουν την ορµή των 1.570 kg σε θερµότητα και λιωµένο τακάκι. Αν και η αίσθηση στο πεντάλ δεν έχει την απόλυτη ακρίβεια που ψάχνεις στο οριακό φρενάρισµα, η αντοχή στη σκληρή χρήση είναι εντυπωσιακή, η δύναµη άφθονη και η λειτουργία του ABS τέλεια ακόµα και όταν ο δρόµος γλιστράει. Τα 38,2 m για τα 100-0 km/h ίσως να ήταν ακόµα λιγότερα µε πιο σπορ λάστιχα από τα πρώτης τοποθέτησης (για τις 18άρες ζάντες) Bridgestone Turanza T005.

Έχει τον τρόπο της
Η BMW έχει δηλώσει ρητά πως δεν έχει στα πλάνα της µια ακραία σπορ εκδοχή της νέας 1 Series, στο πρότυπο του Audi RS3 ή της Mercedes-AMG A 45. Και ευτυχώς δεν έπεσε στην παγίδα να κάνει την M135i πιο επιθετική από όσο χρειάζεται. Όπως δεν είχε κάνει ούτε στο παρελθόν, πετυχαίνοντας έτσι τον ιδανικό συνδυασµό µεταξύ καθηµερινής άνεσης και σπορ πνεύµατος. Τουλάχιστον µε τα ηλεκτρονικά ελεγχόµενα αµορτισέρ που είχε το αυτοκίνητο της δοκιµής, το αποτέλεσµα υπό αυτό το πρίσµα είναι όντως κορυφαίο. Οι ανωµαλίες στρογγυλεύονται µε άριστο τρόπο, ακόµα καλύτερα απ’ ό,τι σε µια A 35 ή ένα S3, αφού η σκληρότητα στο βασικό οδηγικό προφίλ είναι τέλεια υπολογισµένη και τα λάστιχα δεν είναι run-flat.

Παράλληλα, το εµπρός µέρος δεν διαβάζει υπερβολικά το δρόµο, προσδίδοντας σταθερότητα που εντυπωσιάζει. Αισθάνεσαι πάντα πως µπορείς να αφήσεις τα χέρια από το τιµόνι χωρίς κανένα ρίσκο. Εάν πάλι θέλεις να κινηθείς πιο επιθετικά, κανένα πρόβληµα. Εάν ξέρεις τι να κάνεις, δεν υπάρχει καµία στροφή που να φέρνει σε δύσκολη θέση το µηχανολογικό πακέτο της M135i. Εκτός από την τετρακίνηση και το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστηµα Performance Control που φρενάρει τους εσωτερικούς στη στροφή τροχούς για να περιορίσει την υποστροφή, στάνταρ είναι και το µηχανικά ελεγχόµενο εµπρός διαφορικό Torsen. Ενώ η µονάδα ελέγχου της πρόσφυσης είναι ενσωµατωµένη στον εγκέφαλο του κινητήρα, έτσι ώστε οι εντολές να εκτελούνται χωρίς να χάνεται πολύτιµος χρόνος σε επικοινωνίες.

BMW M135i xDrive

Οπότε, το µόνο που χρειάζεται είναι να µην κάνεις κάποιο σοβαρό λάθος στην ταχύτητα εισόδου και το εµπρός µέρος ανοίξει την τροχιά του ψάχνοντας να βρει πρόσφυση την οποία τουλάχιστον τα συγκεκριµένα λάστιχα δεν µπορούν να υποστηρίξουν, παρά το µπλοκέ. Η συνταγή «slow in, fast out» είναι η σωστή για να οδηγήσεις πραγµατικά γρήγορα την M135i σε δρόµο που δε γνωρίζεις απ’ έξω κι ανακατωτά. Όταν συντονιστείς µε αυτό, θα καταλάβεις αµέσως πως το καλύτερο είναι να εκµεταλλεύεσαι την πρόσφυση από την κορυφή έως την έξοδο της στροφής, «πουλώντας» την είσοδο. Ή να είσαι αρκετά µαέστρος ώστε να δίνεις -µε µεταφορά βάρους- από νωρίς µια µικρή γωνία στην ουρά και µε αυτή ως όχηµα να διαγράφεται το υπόλοιπο τόξο της στροφής.

Δεν πετυχαίνει πάντα, αλλά αξίζει την προσπάθεια. Σε κάθε περίπτωση η πολύ γρήγορη σε λειτουργία τετρακίνηση µε τον πολύδισκο συµπλέκτη διαδραµατίζει κεντρικό ρόλο, αφού ανάλογα µε τη ταχύτητα, τη γωνία του τιµονιού και το πόσο γκάζι πατάς, µπορεί να σπρώξει το πίσω µέρος όσο χρειάζεται για να ισορροπήσει µε τη µουσούδα και να µετατραπούν σε µέγιστη επιτάχυνση οι 306 PS.

Προφανώς, όλα αυτά γίνονται χωρίς να ιδρώνεις ιδιαίτερα και µε τη σιγουριά ότι όλα είναι κάτω από απόλυτο έλεγχο ακόµα και µε όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήµατα εκτός λειτουργίας. Χωρίς να µεταφέρει µοναδικά λεπτοµερή πληροφορία στα χέρια του οδηγού, η M135i πατά στο δρόµο µε καλοδεχούµενη ζωντάνια και αρκετή ακρίβεια ώστε να την τοποθετείς εκεί που θέλεις. Ωστόσο είναι πάνω απ’ όλα συνεπής στη φιλική συµπεριφορά. Όσο ακριβώς χρειάζεται έτσι ώστε η οδήγησή της µε σπορ τέµπο να έχει ενδιαφέρον, αλλά παράλληλα να είναι ευθυγραµµισµένη µε την premium υπόσταση του µοντέλου.

Πινελιές
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την καµπίνα, η οποία δεν θα µπορούσε να έχει πιο εύστοχη υλοποίηση. Τα σπορ στοιχεία δεν είναι πολλά, βρίσκονται όµως εκεί που πρέπει και είναι όσα χρειάζονται για να υπογραµµίσουν τον χαρακτήρα της κορυφαίας έκδοσης. Το τιµόνι, τα καθίσµατα και µερικά διακοσµητικά φιλέτα µαρτυρούν εύστοχα µα όχι φλύαρα πως κάτι διαφορετικό συµβαίνει εδώ. Και δένουν τέλεια µε τα κορυφαία υλικά, την ακριβή αίσθηση, το ταµπλό µε την οδηγοκεντρική σχεδίαση, την τέλεια θέση οδήγησης και το LiveCockpit.

BMW M135i xDrive

Όλα τους µαζί, κάνουν τη νέα M135i ένα αυτοκίνητο που στο τέλος της ηµέρας σε κάνει να ξεχνάς την προηγούµενη. Όχι µόνο επειδή είναι πιο πρακτικό και άνετο στην καθηµερινότητα. Μα κυρίως επειδή είναι σύγχρονο και άριστα δουλεµένο σε κάθε τοµέα, χωρίς να κλείνει την πόρτα όταν του ζητάς να ευχαριστηθείς την οδήγηση και να απολαύσεις το γκάζι που εξασφαλίζει ένας δίλιτρος κινητήρας µε 306 PS και την υπογραφή της BMW.

Μοτέρ που τελικά βάζει το στίγµα του σε ένα ήπια σπορ µα αποστοµωτικά αποτελεσµατικό χάτσµπακ. Ένας Άσος που φέρνει σε πέρας µε την ίδια ευκολία και προσήλωση το αποτέλεσµα, ό,τι κι εάν του ζητήσεις. Αυτό ακριβώς ήθελε να πετύχει η BMW και είναι φανερό πως το κατάφερε.

Τι λέει το DRIVE
Ακόμα και εάν δεν αποτελεί ένα αυθύπαρκτο μοντέλο του M Division, η συνάντηση της νέας 1 Series με το γράμμα Μ έχει κάθε λόγο να αποτελεί την τέλεια σύνθεση του απολαυστικά σπορ με το καθημερινά εύχρηστο.
Τιμή Από €59.300
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, VALVETRONIC, Double-VANOS, 306 PS/5.000-6.250 rpm, 450 Nm/1.750-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5”
0-160 km/h 12”
0-400 m 13,3” @ 168,2 km/h
0-1.000 m 24,5” @ 213,3 km/h
60-160 km/h 9,7”
50-80 km/h 1,9”
80-110 km/h 2,4”
110-140 km/h 3,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km
Διαστάσεις 4.319 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube