Test drive: BMW 530i

Test drive: BMW 530i

Οι κατασκευαστές της κατηγορίας έχουν συγκλίνει προς μία κοινή γραμμή, δημιουργώντας αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται από ψυχρή τελειότητα, θυσιάζοντας κάποια ιδιαίτερα γνωρίσματα του χαρακτήρα τους.

Με την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο δείχνει σημαντικά μεγαλύτερο, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Η εμπρός όψη έχει το εκτόπισμα της Σειράς 7. Αλλά ο τρόπος που σβήνει η τρίτη κολόνα στο πίσω φτερό κρύβει τον όγκο.

Το μικρό χείλος που ξεχωρίζει στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και η σχεδίαση των πίσω φώτων δίνουν την εντύπωση ενός στενού πίσω μέρους. Και ενός σχήματος που, αν μπορούσες να δεις από drone, έχει το σχήμα (μεγάλης) σταγόνας, υπογραμμίζοντας την αεροδυναμική του. Η οποία είναι όντως κορυφαία, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να φτάνει έως το 0,22 -ανάλογα με την έκδοση και τους τροχούς. Σε αυτό συμβάλλουν και τα ενεργά εμπρός «νεφρά» της μάσκας, που κλείνουν όταν δεν υπάρχει ανάγκη ψύξης. Στην πραγματικότητα, το μήκος είναι αυξημένο μόλις κατά 3,6 πόντους σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Και το μεταξόνιο πρακτικά ίδιο -επτά χιλιοστά μεγαλύτερο. Η βασική διαφορά στους αριθμούς που αφορούν στο πλαίσιο έχει γίνει στο βάρος. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής, η νέα 5άρα είναι 100 kg ελαφρύτερη στην βασική δομή της, σύμφωνα με το εργοστάσιο.

Μικρομέγαλος
Για τον κινητήρα το σχόλιο, με απόδοση καλού 3λιτρου από μόλις 1.998 cc. Είναι μία από τις εκδοχές της σπονδυλωτής πλατφόρμας BMW Efficient Dynamics. Της οικογένειας του «ιδανικού κυλίνδρου» 500 cc της BMW. Εδώ ως 4κύλινδρος είναι δίλιτρος, αλουμινένιος φυσικά, με άμεσο ψεκασμό, twin scroll τούρμπο, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων VALVETRONIC και διπλό VANOS (μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων). Αποδίδει 252 ίππους στις 5.200-6.500 rpm και ροπή 35,7 kgm στις 1.450-5.800 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic που κατασκευάζει για την BMW η ZF.



Με το γκάζι στο πάτωμα, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 6,2”. Και ο τρόπος που ανεβάζει αβίαστα χιλιόμετρα από εκεί και πάνω σε κάνει να αναρωτιέσαι αν πράγματι είναι μόνο δίλιτρος και… μόνο 252 άλογα. Πιάνει τα 160 km/h από στάση σε 14,5” και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 26,1” με 204,2 km/h. Το μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας που έχουμε μετρήσει με δίλιτρο βενζινοκινητήρα είναι τo Volvo S90 Τ6 AWD, επίσης με 8άρι αυτόματο. Με 6,1” στο 0-100 km/h, 13,9” στα 160 km/h και 25,8” στο χιλιόμετρο, το σουηδικό σεντάν είναι λίγο πιο γρήγορο και ταυτόχρονα, συγκρίνοντας βασικές τιμές, φθηνότερο €10.000 και βάλε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 28 νέες BMW ως το 2021

Βέβαια ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν προορίζεται για κόντρες στα φανάρια. Αλλά για ασφαλή ταξίδια. Στα οποία οι προσπεράσεις γίνονται αστραπιαία, καθώς θέλει μόλις 2,9” για τα 80-110 km/h και 3,8” για τα 110-140 km/h. Τo Volvo υπολείπεται δύο και ένα δέκατα, αντίστοιχα.

Connected Drive
Δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι το εσωτερικό της 530i είναι ένα περιβάλλον στο οποίο απολαμβάνεις να περνάς χρόνο. Κυρίαρχο στοιχείο, σχεδιαστικά και όχι μόνο, είναι η μεγάλη οθόνη 10,25” στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Δίνει τον τόνο για το τι πρέπει να περιμένεις από άποψη τεχνολογίας από τη νέα Σειρά 5. Ό,τι δεν είναι ντυμένο με δέρμα είναι κορυφαίας ποιότητας πλαστικό. Μαλακό στο μεγαλύτερο μέρος, πιο σκληρό στα χαμηλά τμήματα, εκεί που δεν πάει το μάτι ή το χέρι. Σε κάθε περίπτωση πολύ ευχάριστο στην αφή και στην όψη. Η συνολική αίσθηση ποιότητας είναι υψηλή, η συναρμογή στιβαρή, λες και όλα είναι σμιλεμένα πάνω σε ένα κομμάτι υλικού και το φινίρισμα είναι σχολαστικά προσεγμένο.



Οι χώροι για τους επιβάτες εμπρός είναι παραπάνω από άνετοι, αλλά για τα γόνατα των πίσω είναι απλώς επαρκείς. Ο χειρισμός όλων των συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας είναι εύκολος και απολαυστικός, και γίνεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Ό,τι δεν ρυθμίζεται με το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive, μέσα από το εύχρηστο μενού και τις δεκάδες εφαρμογές, ελέγχεται από κάποια οθόνη αφής. Όπως αυτές της ρύθμισης του κλιματισμού, ξεχωριστές για κάθε επιβάτη. Ή ακόμη και με χειρονομίες, όπως στην 7άρα. Εννοείται πως έχει όλο το απαραίτητο hardware και λογισμικό έτσι ώστε να έχετε απρόσκοπτη επικοινωνία με τον έξω κόσμο, ψυχαγωγία, και ενημέρωση για κάθε πιθανή επιθυμία (εστιατόρια, ξενοδοχεία) ή ανάγκη (συνεργεία, βενζινάδικα, πληροφορίες για την κίνηση).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 740Le iPerformance

Η νέα Σειρά 5 διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Λαμβάνοντας πληροφορίες από μια stereo camera και ραντάρ υπερήχων, το αυτοκίνητο ελέγχει το χώρο τριγύρω. Και μπορεί να οδηγηθεί… μόνο του. Σχεδόν μόνο του, λόγω νομοθεσίας για την ώρα. Στην εθνική οδό διατηρεί την απόσταση από το μπροστινό όχημα, μέχρι πλήρους ακινητοποίησης. Μπορεί να διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζει αναλόγως την ταχύτητα. Ή να κινείται ως τα 210 km/h, παραμένοντας στη λωρίδα του και ακολουθώντας καμπές. Αντίστοιχα, μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη. Ακολουθώντας το μποτιλιάρισμα. Εκτός των υπηρεσιών ημιαυτόνομης οδήγησης, η Σειρά 5 είναι εξοπλισμένη και με όλα τα αμυντικά συστήματα (διαγώνιος έλεγχος της κίνησης, έλεγχος σε διασταυρώσεις, εμπόδιο μπροστά, κ.λπ.) για να αποφύγει ένα ατύχημα ακόμα κι αν ο οδηγός της δεν αντιδράσει.

Disconnected drive
Η θέση οδήγησης έχει μεν σωστή γεωμετρία, αλλά είναι κάπως ψηλή. Η σχεδίαση του ταμπλό δεν σου δίνει την οδηγοκεντρική αίσθηση που θα περίμενες από ένα σεντάν με σπορ διάθεση όπως ανέκαθεν ήταν η Σειρά 5. Η βαριά πόρτα κλείνει με τον ανάλογο ήχο και η καμπίνα σφραγίζεται, κυριολεκτικά. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι άγνωστη έννοια. Τον κινητήρα τον ξεχνάς, χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία και στην εξαιρετική ηχομόνωση. Στο λίγο γκάζι αποκρίνεται με ελάχιστο lag και μια ευχάριστη σπιρτάδα. Κινεί απροβλημάτιστα το βάρος του αυτοκινήτου, με τρόπο πειστικό για το απόθεμα δύναμης που υπάρχει ανά πάσα στιγμή κάτω από το δεξί σου πόδι. Το άψογα καλιμπραρισμένο κιβώτιο αλλάζει βελούδινα, την ώρα ακριβώς που πρέπει, για μέγιστη οικονομία, ευχάριστη επιτάχυνση και άνεση.

Μιλώντας γι’ αυτήν, η άνεση από την ανάρτηση είναι εξαιρετική σε ανωμαλίες που περνάς ρολάροντας με τη φόρα που ήδη έχεις ή επιταχύνοντας πολύ ελαφρά. Τότε η απόσβεση είναι πολύ γλυκιά. Ακόμη και μεγάλες λακκούβες ή σαμαράκια εξαφανίζονται, χωρίς να φτάνουν στην καμπίνα αναταράξεις και θόρυβος. Σε φάση επιτάχυνσης όμως, η πίσω ανάρτηση αντιδρά άκομψα στο πέρασμα ακόμη και από μικρές ατέλειες της ασφάλτου. Ένα ξερό χτύπημα φτάνει στην καμπίνα, με θόρυβο που για τα μέτρα της κατηγορίας δεν είναι ταιριαστός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 520d

Το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά ευέλικτο στην πόλη, χάρη στην ενεργητική τετραδιεύθυνση. Σε χαμηλή ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής, ενώ στα πολλά χιλιόμετρα στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα. Όσο η χάραξη περιπλέκεται και ο ρυθμός ανεβαίνει, οι αντικρουόμενες απαιτήσεις από την ανάρτηση είναι ένα θέμα που αναλαμβάνουν να λύσουν τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Όπως και με την Σειρά 7, στη βασική ρύθμιση Comfort το πλαίσιο φλυαρεί, ειδικά σε άσφαλτο με κακοτεχνίες. Μικροταλαντώσεις δημιουργούν μια ασάφεια που δεν είναι ευχάριστη όσο ο ρυθμός ανεβαίνει. Επιλέγεις λοιπόν τη ρύθμιση Sport, θυσιάζοντας ένα μέρος της άνεσης. Ή το πρόγραμμα Adaptive. Όπου ο εγκέφαλος ρυθμίζει διαρκώς το set-up σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση του δρόμου στα επόμενα λίγα μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο. Βάσει εικόνας που παίρνει από τη stereo camera. Μόνη ένσταση, η αντίδραση του εμπρός μέρους όταν πατήσει φορτισμένο κατσαρή άσφαλτο. Αναπηδά και ανοίγει την τροχιά του.



Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ικανό. Ο ρυθμός μπορεί να γίνει πολύ γρήγορος, σε βαθμό σχεδόν… ανάρμοστο, με την καλή έννοια. Όσο ανάρμοστο είναι δηλαδή ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο να κυνηγά μικρές «βόμβες» με διακριτικά «GTI». Σημαδεύει με ακρίβεια σε μέτριες και γρήγορες καμπές, διατηρώντας πολύ φόρα στην είσοδο. Είναι σταθερό και πρόθυμο να κλείσει την τροχιά του προς το εσωτερικό της στροφής. Ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός και η κλίση μικρή, με αποτέλεσμα να κρύβει τον όγκο και το βάρος του στα αργά κομμάτια, ακόμη και στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα, παρά το βάρος, ανταποκρίνονται στο ύψος των περιστάσεων. Δεν χάνουν τη δύναμη τους, ούτε αλλοιώνεται η γραμμική λειτουργία και η καθησυχαστικά στιβαρή αίσθηση του πεντάλ. Οπότε, πού είναι το πρόβλημα;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η νέα BMW M5 ακούγεται κτήνος [video]

Όλα τα παραπάνω είναι πράγματα που κάνει το αυτοκίνητο, όχι ο οδηγός. Είσαι απομακρυσμένος από τη δράση, λες και κάθεσαι πολύ μακριά από τους εμπρός τροχούς. Η Σειρά 5 ανέκαθεν ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Διότι πέρα από τη σοβαρή εικόνα των μοντέλων της κατηγορίας, είχε και ένα άλλο, πιο ενθουσιώδες πρόσωπο. Ήταν ένα αυτοκίνητο που, αν ήθελες, μπορούσες να οδηγήσεις με την ουρά ξεκολλημένη και μία στροφή ανάποδο τιμόνι. Τότε είχε περισσότερο νόημα να μιλάμε για την κατανομή βάρους 50-50, εμπρός πίσω. Τώρα είναι πιο πολύ μια ακόμη απόδειξη που στοιχειοθετεί την ψυχρή τελειότητά της. Σχεδόν δεν έχει σημασία αν έχει την κίνηση εμπρός, πίσω ή στους τέσσερις τροχούς. Έτσι κι αλλιώς, η μόνη αντίδραση πάνω από το πολύ υψηλό όριο είναι ελαφρά και εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή. Και θα φτάσεις εκεί με την μέθοδο «trial and error», αφού το τιμόνι είναι μεν γρήγορο, αλλά δεν θα σου δώσει αυτή την πληροφόρηση.

Η 530i δεν είναι πλέον ένα σπορ σεντάν που διεγείρει τον οδηγό της. Είναι ένα αυτοκίνητο τέλειο μεν, όμως όπως οποιοδήποτε άλλο από τα εξαιρετικά που έχει να επιδείξει η κατηγορία. Με τα οδηγοκεντρικά κριτήρια του DRIVE, μέχρι σήμερα κάθε νέα Σειρά 5 ήταν η επιλογή μας. Τώρα η BMW έχει συγκλίνει προς μία ουδέτερη θέση. Ενώ από την άλλη, η Mercedes με την E-Class και κυρίως η Volvo με το ισχυρότερο και φθηνότερο κατά €10.000 S90 έχουν αλλάξει προσέγγιση, δίνοντας πιο αιχμηρά χαρακτηριστικά στα μοντέλα τους. Η κατάσταση είναι πραγματικά ρευστή. Και μόνο που το συζητάμε, κάτι λέει.

Τι λέει το DRIVE
Εξαιρετικό αυτοκίνητο τεχνολογικά και δυναμικά, αλλά έχει χάσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που το ξεχώριζε.
Τιμή Aπό €69.350
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, Twin Power Turbo, VALVETRONIC, διπλό VANOS, 252 PS/5.200-6.500 rpm, 35,7 kgm/1.450-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 6,2”
0-160 km/h 14,5”
0-400 m 14,4” @ 159,3 km/h
0-1.000 m 26,1” @ 204,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,8”
50-80 km/h 2,2”
80-110 km/h 2,9”
110-140 km/h 3,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,2 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.936 x 1.868 x 1.479 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος 1.670 kg
Μετρήσεις DRIVE  *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube