Test drive: BMW 428i GranCoupé

Test drive: BMW 428i GranCoupé

Από το όνομά της και μόνο, προετοιμάζεσαι για κάτι ιδιαίτερο, ξεχωριστό. Ο τίτλος GranCoupé συνειρμικά αναφέρεται σε πολύ υψηλότερη κατηγορία τιμής και εδώ έρχεται να τονίσει τη διαφορετική στόχευση σε σχέση με τη δίθυρη 4άρα Coupé.

Στην πρώτη γνωριμία, ακόμα και στην πρώτη βόλτα, είσαι απολύτως σίγουρος ότι έχει αισθητή διαφορά στις εξωτερικές διαστάσεις, κυρίως μεγαλύτερο μήκος.

Σε πείθουν οι πίσω πόρτες, η σχεδιαστική γραμμή της οροφής που είναι μακρύτερη κατά έντεκα πόντους και η κλίση του πίσω παρμπρίζ. Κι όμως τα βασικά μεγέθη, μήκος πλάτος και μεταξόνιο, είναι ακριβώς ίδια με αυτά της Coupé.

Πάντως η ζωή για τους πίσω επιβάτες γίνεται πολύ πιο άνετη, αποδεικνύοντας πως από την δίθυρη έκδοση δεν λείπουν οι χώροι, αλλά η ευκολία πρόσβασης στις πίσω θέσεις. Παρομοίως, η GranCoupé παράλληλα με την πιο εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γραμμή του πίσω μέρους, βελτιώνεται σημαντικά σε πρακτικότητα χάρη στην ηλεκτρική πέμπτη πόρτα. Εκτός από το αισθητά μεγαλύτερο άνοιγμα, που διευκολύνει τη φόρτωση, έχει αυξηθεί και ο όγκος κατά 35 lt, φτάνοντας συνολικά στα 480 lt.

Το δυνατό χαρτί
Οι επιδόσεις της 428i GranCoupé είναι ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά της. Μπορεί να είναι μια ανάσα πίσω από την Coupé όμως είναι αιώνες μπροστά από τον άμεσο ανταγωνισμό της. Σε συνδυασμό δε με το άριστο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ο δίλιτρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 245 PS εξασφαλίζει αστραπιαία προσπεράσματα και δυνατή επιτάχυνση από στάση.

Με ελάχιστο σπινάρισμα στην εκκίνηση, φτάνει στα 100 km/h σε 6,4”, καλύπτει τα 400 m σε 14,6” και βγαίνει από το χιλιόμετρο με 198 km/h. Αφήνοντας στην άκρη τα χρονόμετρα και μπαίνοντας περισσότερο στη λογική του υποψήφιου αγοραστή, έχει περισσότερο ενδιαφέρον ότι αυτή η ικανότητα του κινητήρα για επιτάχυνση δεν κοστίζει ακριβά. Αντιθέτως, η μέση κατανάλωση σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης είναι εύκολα κάτω από τα 9,0 lt/100 km, με τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής να φτάνει τα 10,5 lt/100 km.

Με δεδομένο ότι στην GranCoupé η απόλυτα σπορ οδική συμπεριφορά δεν είναι η προτεραιότητα, η ισορροπία είναι διαφορετική απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει από την BMW. Η ποιότητα κύλισης και η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι σε κορυφαίο επίπεδο, κάτι πολύ εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψη πως πατά σε ζάντες 19”, με λάστιχα runflat. Βέβαια δεν έχει τη σπιρτάδα και την αμεσότητα που θα σε κάνει να τη λατρέψεις σε μια πιο απαιτητική διαδρομή.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι ακριβέστατο γύρω από την ευθεία, όμως αν πιέσεις την 428i GranCoupé στην είσοδο της στροφής, παίρνει κλίση και σε αποτρέπει από το κάτι παραπάνω. Ακόμα και έτσι, το ζύγισμά της είναι πολύ καλύτερο από μοντέλα αντίστοιχων διαστάσεων και βάρους, ενώ το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο. Αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, δεν θα πει «όχι» σε γλυκιές πλαγιολισθήσεις, μέχρι εκεί που το επιτρέπει η ισχύς του κινητήρα.

Επιστρέφοντας σε πιο καθημερινό επίπεδο, η 428i GranCoupé προσφέρει ένα εσωτερικό διάκοσμο αντίστοιχο της εξωτερικής εμφάνισής της, με πολύ προσεγμένα υλικά στο ταμπλό, στις ταπετσαρίες και σε όλα τα χειριστήρια. Σχεδιαστικά δεν διαφέρει από την υπόλοιπη γκάμα της BMW, κάτι που σημαίνει πως κληρονομεί και όλη τη διαθέσιμη γκάμα του πρόσθετου εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός κινητήρας-κιβώτιο παίρνει άριστα για ακόμα μια φορά, άνετη ανάρτηση και χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και πλούσιος εξοπλισμός.
Τιμή από € 48.300 (€45.500 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS και VALVETRONIC, Τwin Power τούρμπο, 245 PS/5.000–6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250–4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
0-120 km/h 8,7”
0-140 km/h 11,8”
0-160 km/h 15,9”
0-180 km/h 20,9”
0-200 km/h 27,3”
0-400 m 14,6” @ 154,2 km/h
0-1.000 m 26,7” @ 198,1 km/h
30-50 km/h με kickdown 1,1”
50-80 km/h με kickdown 2,2”
80-110 km/h με kickdown 3,0”
110-140 km/h με kickdown 4,3”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.389 mm
Βάρος 1.610  kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube