Test drive: BMW 428i Cabrio

Test drive: BMW 428i Cabrio

Η Σειρά 4 Cabrio είναι το δεύτερο μοντέλο της οικογένειας «4» και σίγουρα το πιο εντυπωσιακό εμφανισιακά.

Δεν θα έλεγες πως ταιριάζει στην τρέχουσα ελληνική πραγματικότητα.

Για να παραφράσω όμως τη γνωστή ρήση, κάποιες φορές δεν πρέπει να αφήνουμε την πραγματικότητα να μας «χαλάει» ένα εντυπωσιακό από πολλές απόψεις, αυτοκίνητο

Επιβλητική
Η 428i Cabrio λοιπόν, διότι περί αυτής ο λόγος, είναι η δεύτερη έκδοση της Σειράς 4. Ακολούθησε την κουπέ και εντός ολίγου θα την ακολουθήσει η Gran Coupé και η M4 για να λήξει, προσώρας, η σεμνή τελετή. Αν και την ίδια την Cabrio μόνο σεμνή δεν μπορείς να την πεις. Αντιλαμβάνεσαι ότι προσεγγίζεις ένα διαφορετικό αμάξωμα όταν τη δεις με τη μεταλλική οροφή κλειστή.

Μόλις όμως αυτή με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού ανοίξει σε τρία κομμάτια και χαθεί μέσα στο πορτμπαγκάζ, τότε η 428i Cabrio σου αποκαλύπτει τον πραγματικό χαρακτήρα της: Πρόκειται για μια ντίβα. Η εντελώς επίπεδη κουπαστή, η έλλειψη –φυσικά – μεσαίας κολόνας και το επιμηκυμένο κατά 30 ολόκληρα εκατοστά αμάξωμα, σε σχέση πάντα με την κουπέ, συνταιριάζουν ένα σχήμα που αποκλείεται να μην το κοιτάξεις.

Προσωπικά πρέπει να ομολογήσω πως δεν μου πολυαρέσουν τα 4θέσια κάμπριο. Όμως η επιτυχία του συγκεκριμένου είναι προφανής: Το τεράστιο αμάξωμα είναι συνάμα και τόσο σπορ που να σε «ψήνει» εξαρχής πως δεν πρόκειται μόνο για ένα αυτοκίνητο βόλτας, εφόσον το θελήσεις.

Στο εσωτερικό, η αίσθηση λιτής πολυτέλειας που αποκομίζεις είναι χαρακτηριστική για BMW. Στο συγκεκριμένο ωστόσο μοντέλο έχει τονιστεί, δεδομένου ότι τα καθίσματα έχουν στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση, ενώ η έκδοση Luxury που οδηγούσαμε, είχε ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις παντού, αλλά και το προαιρετικό σύστημα θέρμανσης του αυχένα. Πρέπει επίσης να υπογραμμίσουμε πως με ανοιχτή την οροφή, η ρύθμιση θερμοκρασίας ελέγχεται αυτόματα σε σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία και την ταχύτητα.

Όσο στρίβεις, μικραίνει
Και φυσικά να είστε βέβαιοι πως μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα και μάλιστα μεγάλη, δίχως να ιδρώσει το αυτί της. Παρόλα τα 1.770 κιλά της, 230 παραπάνω από την κουπέ, η Cabrio επιταχύνει με αποστομωτικό τρόπο. Είναι βέβαια κατά 0,5” πιο αργή στο 0-100 km/h και 0,7” στο χιλιόμετρο από στάση σε σχέση με την 428i Coupé. μπορεί και στις ρεπρίζ να μένει κατά μέσο όρο 0,5” πίσω, ωστόσο οι επιδόσεις της εξακολουθούν να είναι πολύ καλές με οποιοδήποτε μέτρο. Ρίξτε μια ματιά στον πίνακα και θα καταλάβετε. Αυτό που δεν μπορείτε να καταλάβετε αν δεν την οδηγήσετε είναι το πόσο «μικραίνει» όταν αρχίζεις να πιέζεις. Το τιμόνι είναι άμεσο και ισορροπημένο σε βάρος, το αμάξωμα δεν χαζεύει και το κιβώτιο αλλάζει ακαριαία και χωνευτά τις σχέσεις.  

Δεν έχει την αμεσότητα της κουπέ, αφού και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο μαλακή. Ωστόσο είναι τόσο άκαμπτη, ακόμα και με την οροφή ανοιχτή, και τόσο ζυγισμένη, που από τη θέση του οδηγού κάποιες φορές ξεχνιέσαι και νομίζεις πως διαφεντεύεις ένα ρόουντστερ. Μόνο σε πολύ στενό στροφιλίκι θα δυσανασχετήσει ελαφρώς.

Ό,τι πληρώνεις παίρνεις
Ασφαλώς και δεν είναι το μοντέλο που θα κάνει κάποιες σοβαρές πωλήσεις στην Ελλάδα. Με τιμή που ξεκινά από €54.100 με απόσυρση αντιλαμβάνεστε για ποιο λόγο. Ωστόσο πρόκειται για ένα πολυτελές κάμπριο που μπορεί –έστω και με κάποιους συμβιβασμούς– να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα, που μπορεί να παίξει άνετα το ρόλο του κουπέ με κλειστή την οροφή και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται το σπορ χαρακτήρα που του επιβάλλει το DNA του. Για όσους ψάχνουν τέτοια χαρακτηριστικά και φυσικά είναι διατεθειμένοι να τα πληρώσουν, η 428i Cabrio φαντάζει ιδανική επιλογή.

Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για ένα επιβλητικό αυτοκίνητο με διττό χαρακτήρα: Κουπέ και κάμπριο. Τον οποίο χαρακτήρα υπηρετεί επάξια και στις δύο μορφές του, πράγμα σπάνιο για τέτοιου είδους αυτοκίνητα
Τιμή από €54.100 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, διπλό VANOS και Valvetronic, 245 PS/5.000 – 6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-120 km/h 8.7”
0-140 km/h 11,8”
0-160 km/h 15,7”
0-180 km/h 20,7”
0-200 km/h 27,0”
0-400 m 14,5”
0-1.000 m 26,6”
30-50 km/h (3η) 2,0”
80-110 km/h (4η) 3,4”
110-140 km/h (5η) 4,7”
100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 11,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.384 mm
Βάρος 1.770 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube