Test drive: BMW 318i

Η ανανεωμένη 318i σπάει το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων κυλίνδρων στα premium σπορ σεντάν με το νέο 1.500άρι, 3κύλινδρο μοτέρ της. Υπερβολή; Μάλλον όχι…

Μετά την πρόσφατη ανανέωση της 3άρας, βασικό μοντέλο είναι πλέον η 318i που πήρε τη σκυτάλη από τη 1.600άρα 316i.

Φοράει τον 1.500άρη 3κύλινδρο TwinPower Turbo που αποδίδει την ίδια ισχύ και ροπή με την 316i, σε ευρύτερο όμως φάσμα στροφών. Οι 136 ίπποι απλώνονται μεταξύ 4.400-6.000 rpm και τα 22,4 kgm μεταξύ 1.250-4.300 rpm. Το μοτέρ είναι ραφιναρισμένο κι εύστροφο μα δε σε ενθουσιάζει, υπό την έννοια ότι κάποιες φορές αναζητάς πιο πλούσια ροπή. Γι’ αυτό και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου της δοκιμής συστήνεται ανεπιφύλακτα ώστε να καλύπτει τα όποια κενά. Η λειτουργία του είναι όπως πάντα υπεράνω κριτικής σε όλα τα προγράμματα, ικανοποιώντας τις εκάστοτε απαιτήσεις για άνεση, οικονομία ή επιδόσεις και σπορ οδήγηση.

Τα 0-100 km/h σε 10” και 80-110 km/h με kickdown σε 5,3” είναι αξιοπρεπείς τιμές, όμως αισθητά πιο αργές από τα 8,7” και 4,7” (με 3η ταχύτητα) της 316i. Η διαφορά μάλιστα αυξάνει ανάλογα με την ταχύτητα και φτάνει τα 3,1” στα 60-160 km/h με αλλαγές. Μπορεί η σύγκριση να μην είναι απολύτως δίκαιη καθότι το ένα μοντέλο με αυτόματο και το άλλο με χειροκίνητο κιβώτιο, δίνει όμως σίγουρα το στίγμα της διαφοράς. Το βασικό πάντως είναι ότι τελικά η δύναμη είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση, αρκεί φυσικά να έχεις στο μυαλό σου ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο 136 ίππων και 1.520 κιλών.

Ωστόσο υπάρχει κέρδος στην κατανάλωση, η οποία με ελαφρύ πόδι βρίσκεται στα 7,5 lt/100 km και σε μικτές συνθήκες ανεβαίνει σχεδόν ένα λίτρο. Επίσης ο νέος κινητήρας δεν έχει κοστίσει στην premium ποιότητα κύλισης αφού δεν καταλαβαίνεις τους κραδασμούς του και σπάνια ακούς τον ήχο του. Καθότι μικρός κι ελαφρύς όμως, αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το χαρισματικό πλαίσιο της 3άρας. Το εμπρός μέρος είναι ανάλαφρο και ενισχύει τη σπορ διάθεση που προκύπτει από το ιδανικό ζύγισμα, τα κορυφαία φρένα και τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση. Όλα αυτά ως γνωστόν δίνουν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό αλλά και ευχάριστο αυτοκίνητο για να οδηγείς.

Εξίσου ευχάριστο όμως είναι το να βρίσκεσαι και στην καμπίνα του, όπου η ησυχία είναι το ένα μόνο από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τα υπόλοιπα είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια, η άψογη θέση οδήγησης, η αντίστοιχη εργονομία και οι επαρκείς χώροι για τέσσερις, έτσι ώστε να μην έχεις πάτημα για παράπονα. Στα 29.470 ευρώ (υπολογίστε επιπλέον 2.422 ευρώ για το αυτόματο κιβώτιο) η 318i διατηρεί ένα μικρό πλεονέκτημα τιμής κόντρα στον ανταγωνισμό που ονομάζεται Audi A4 1.4 TFSI και Mercedes-Benz C180, αλλά κι ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στη σαφώς πιο ισχυρή σε επιδόσεις και χαρακτήρα 320i Efficient Dynamics των 170 ίππων από τον 1.600άρη TwinPower Turbo.

Τι λέει το DRIVE
Το 3κύλινδρο μοτέρ κοστίζει πιο πολύ σε ψυχολογία παρά σε ουσία γι’ αυτό και η βασική 3άρα παραμένει ένα χαρισματικό αυτοκίνητο. Ακόμα και με την παραδοχή ότι οι τέσσερις κύλινδροι ταιριάζουν περισσότερο σε ένα τέτοιο μοντέλο.
Τιμή από € 29.470 (χειροκίνητο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, turbo twin scroll, VALVETRONIC, double VANOS, 136 PS/4.400-6.000 rpm, 22,4 kgm/1.250-4.300 rpm, αυτόματο σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-400 m 17,2”@129,7 km/h
0.1000 m 31,6”@165,4 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,8”
50-80 km/h (kickdown) 3,7”
80-110 km/h (kickdown) 5,3”
110-140 km/h (kickdown) 8,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116-129 gr/km
Διαστάσεις 4.633 x 1.811 x 1.429 mm
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE