Test drive: BMW 220i

Test drive: BMW 220i

Με το τελευταίο μοντέλο της, η BMW ξαναπιάνει το νήμα της Ιστορίας από τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Τότε που η Σειρά 02, τα δίπορτα κουπέ που καθιέρωσαν την μάρκα ως σπορ κατασκευαστή, έδωσε τη θέση της στην 3άρα με τον κωδικό Ε21.

Συνεχίζοντας την ίδια πρακτική που υιοθέτησαν με την αναβάθμιση της κουπέ 3άρας, στο Μόναχο δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στον «άσσο», διαφοροποιείται όμως σημαντικά έτσι ώστε να δικαιολογεί την ύπαρξή του ως ξεχωριστού μοντέλου. Σε μεγαλύτερο βαθμό θα έλεγα απ’ ό,τι η Σειρά 4.

Το μυώδες σχήμα είναι πιο ισορροπημένο από αυτό της 1 Coupé. Η προσαρμογή του τρίτου όγκου είναι πιο αρμονική, χάρη στην αύξηση του μήκους κατά 7,2 cm και του πλάτους κατά 3,2 cm. Αν δεν γνωρίζεις τη συγγένεια με την υπάρχουσα Σειρά 1, την υποθέτεις περισσότερο παρά τη διακρίνεις.

Εκτός από τα φτερά, το εμπρός καπό και τις πόρτες, όλο το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο από την αρχή και έντεκα πόντους μακρύτερο. Η σχεδίαση των πίσω φαναριών δίνει έμφαση στο έτσι κι αλλιώς αυξημένο κατά 3,2 πόντους πλάτος και, σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους κατά 5 mm, η 220i μοιάζει πολύ φαρδύτερη από την 3θυρη 118i που τυχαίνει να έχουμε παρκάρει δίπλα της σήμερα.

Στο εσωτερικό αντίθετα δεν υπάρχουν διαφορές, αφού το ταμπλό έχει μεταφερθεί αυτούσιο. Τα πλαστικά είναι μαλακά σε όλα τα εμφανή τμήματα, με μόνη εξαίρεση μια μικρή κάθετη επιφάνεια στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν άφθονες στις πόρτες, στο ντουλαπάκι μεταξύ των καθισμάτων και μπροστά από το λεβιέ του κιβωτίου.

Η έξυπνη σχεδίαση των καθισμάτων, που δεν χάνουν τη μνήμη τους, διευκολύνει την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, όπου ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά δύο εκατοστά και για το κεφάλι κάτι παραπάνω από μισό. Στην πράξη, με κάποιους μικρούς συμβιβασμούς, δύο ενήλικοι μετρίου αναστήματος θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.

Άλλο πράγμα
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και με τέτοιο εύρος ρυθμίσεων τιμονιού και καθίσματος που θα τη φέρεις στα μέτρα σου όσες παραξενιές κι αν έχεις. Μόλις φτάσεις στην πρώτη στροφή, ακόμη και μέσα στην πόλη, αντιλαμβάνεσαι ότι η διαφορά από τη Σειρά 1 είναι ουσιαστική, ότι έχει να κάνει με την οδηγική εμπειρία. Και είναι πιο ευδιάκριτη από αυτή που χωρίζει τη Σειρά 3 με την 4άρα. Aλλάζει κατεύθυνση με λιγότερη προσπάθεια. Και το τιμόνι έχει πιο καθαρή, μηχανική αίσθηση.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson με διπλούς κάτω βραχίονες εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορά τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του πακέτου Adaptive M που κάθεται ένα πόντο χαμηλότερα στην άσφαλτο. Παρά τους 18άρηδες τροχούς, η απόσβεση είναι αφράτη και η ποιότητα κύλισης εκλεπτυσμένη.

Η πίσω ανάρτηση, αχίλλειος πτέρνα της παλιάς 1 Coupé, έχει πλέον επαρκή διαδρομή έτσι ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να αναπηδά. Η σχέση σκληρότητας ελατηρίων και αμορτισέρ είναι ιδανικά ρυθμισμένη, με αποτέλεσμα μικρή κλίση στις στροφές και άψογο έλεγχο του βάρους, χωρίς ταλαντώσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες μικρής ή μεγάλης συχνότητας. Ακόμη και στην επιλογή Comfort.

Σε τέτοιο βαθμό που πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός και αρκετά εξοικειωμένος με το αυτοκίνητο για να καταλάβεις αυτό το κάτι παραπάνω σε δύναμη συμπίεσης και σε ταχύτητα επαναφοράς που δίνει το Sport. Η άνεση δεν επηρεάζεται ουσιαστικά, μόνο ο θόρυβος αυξάνεται κάπως, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί ούτε σε αγχώνει.

Υπό πίεση, χαμογελάς με ανακούφιση όταν διαπιστώνεις ότι στη Σειρά 2, το set-up δεν έχουν ακολουθήσει την συνταγή της Σειράς 4 για λίγη υποστροφή «ασφαλείας» στην είσοδο. Η 220i είναι αιχμηρή και ακριβής στην είσοδο. Ελαφρώνει για να την τοποθετήσεις και ακούει στις μικρορυθμίσεις με το τιμόνι ή το γκάζι μέσα στη στροφή, παρότι δεν έχει μηχανικό μπλοκέ ούτε πολύ δύναμη.

Με κεκτημένη ταχύτητα, το καλοζυγισμένο πλαίσιο ισορροπεί γλυκά στο όριο, διατηρώντας μικρές, εύκολα ελεγχόμενες με το γρήγορο τιμόνι γωνίες. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο της χαρίζει αρχοντιά 3άρας στις πατημένες καμπές, ενώ πλέον διαχειρίζεται εγκάρσιες ανωμαλίες υπό έντονο πλευρικό φορτίο χωρίς να σε αγχώνει.

Με την αντοχή των φρένων δεν χρειάστηκε να ασχοληθούμε, πράγμα σίγουρα καλό. Το πεντάλ μεταφέρει γραμμικά την πίεση, οπότε μπορείς να υπολογίσεις με ακρίβεια τη δύναμη που πρέπει να εφαρμόσεις για να πάρεις το μέγιστο χωρίς να καταφεύγεις στο ABS. Στις σχετικές μετρήσεις, το V-BOX κατέγραψε κορυφαίες τιμές που φέρνουν την BMW μπροστά από τον ανταγωνισμό, όπως φαίνεται και στον πίνακα του συγκριτικού που ακολουθεί.

Εναλλακτική
Ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 184 PS από τις 5.000 ως τις 6.250 rpm, 27,6 kgm από τις 1.250 ως τις 4.500 rpm και έναν ήχο απρόσωπο και αδύναμο. Η απόκριση είναι άμεση, τόσο στο «πάτα» όσο κυρίως στο «άσε». Η πίεση του τούρμπο εκτονώνεται άμεσα χωρίς το ενοχλητικό σπρώξιμο που έρχεται σε δεύτερο χρόνο όταν σηκώνεις μέσα στη στροφή λίγο για να κλείσεις την τροχιά.

Το κιβώτιο έχει νέο λογισμικό, με launch control και πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία που απαγορεύει το kickdown και την αλλαγή στον κόφτη, υπογραμμίζοντας το σπορ χαρακτήρα της Σειράς 2. Είναι το ίδιο δεκτικό στα κατεβάσματα όπως και σε άλλες εφαρμογές, αλλά στις αλλαγές προς τα πάνω στην 428i μου είχε φανεί πιο γρήγορο. Το πρόβλημα με τόσες σχέσεις και το… βουβό κινητήρα είναι ότι με ανοιχτό παράθυρο ή λίγη μουσική πρέπει να έχεις συνέχεια  το νου σου στο στροφόμετρο.

Τα νούμερα επιδόσεων αδικούνται από τα μόλις 514 km που είχε στον ολικό χιλιομετρητή τη στιγμή της μέτρησης. Αλλά η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι πειστική, επιτρέποντας στην 220i να παίξει το ρόλο της ως αντίλογος στη ρουτίνα των προσθιοκίνητων χάτσμπακ GTI. Ποντάροντας εκτός των άλλων στο ειδικό βάρος της μάρκας, στην κουπέ γραμμή και στην γοητεία της πίσω κίνησης.

Τι λέει το DRIVE
Εξαιρουμένων των M, είναι η πιο fun to drive BMW σήμερα, προσφέροντας πιο ζουμερή οδηγική εμπειρία από τον ανταγωνισμό.
Τιμή Από €29.739
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων VALVETRONIC, διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων VANOS τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/5.000-6.250 rpm, 36,4 kgm/1.250-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-120 km/h 10,1”
0-140 km/h 13,7”
0-160 km/h 18,5”
0-180 km/h 24,9”
0-400 m 15,3” @147,3 km/h
0-1.000 m 28,0” @187,1 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,3”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,6”
110-140 km/h (6η) 8,0”
100-0 km/h  38,1m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.432 x 1.774 x 1.418 mm
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις DRIVE

  
Διαβάστε στο DRIVE STORY του τεύχους No210 που κυκλοφορεί την Παρασκευή 14/3, πώς αντιμετωπίζει η νέα BMW 220i το παρελθόν και το μέλλον. Μια οδηγική αξιολόγηση αλά DRIVE απέναντι στο VW Golf GTI και στη Toyota GT86, αλλά και μια νοσταλγική αντιπαράθεση με τη BMW 2002 tii.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube