
Η BMW προχώρησε σε εκτεταμένo ανασχεδιασμό της 2 Series Gran Coupé ΜΥ2025, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο πιο ώριμο, πιο σύγχρονο και κυρίως πιο συνδεδεμένο με τις σύγχρονες ανάγκες. Με την BMW 220 Gran Coupé να είναι η κορυφαία δικίνητη της γκάμας.
Αν και διατηρεί τη βασική φιλοσοφία της, η μετάβαση σε προσθιοκίνητη αρχιτεκτονική UKL-2 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη μικρότερη 4θυρη μπερλίνα της BMW. Η 220 Gran Coupé M Sport των 170 ίππων που δοκιμάσαμε, τοποθετείται ιδανικά στο σταυροδρόμι ανάμεσα στο premium στιλ και στην καθημερινή πρακτικότητα.
Σχεδιάζοντας την BMW 220 Gran Coupé, το Μόναχο, με τον ρεαλισμό που το διακρίνει, διερωτήθηκε «Was will das Volk?»
Εξωτερικά, το εκτεταμένο facelift περιλαμβάνει νέα σχεδίαση στο εμπρός τμήμα, λεπτότερη μάσκα και ενσωμάτωση του εμβληματικού «Hofmeister kink» στη μεσαία κολόνα, με το νούμερο «2» υπόσκαφο στη μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια. Η αισθητική είναι πιο καθαρή και ρευστή, παραπέμποντας στα παραδοσιακά σπορ μοντέλα της BMW -παρόλο που εδώ μιλάμε πλέον για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο.
Πίσω, η ανασχεδιασμένη ουρά και οι νέες φωτιστικές μονάδες ενισχύουν τη δυναμική εικόνα, με την BMW να πετυχαίνει μια ισορροπία ανάμεσα σε κουπέ στιλ και οικογενειακή χρηστικότητα. Ο συνολικός αέρας θυμίζει λίγο… Alfa Romeo, και το λέμε με την κολακευτική διάθεση για τη μικρή γερμανική μπερλίνα.

Στο εσωτερικό, η ανανεωμένη 2 Series Gran Coupé αντλεί απευθείας στοιχεία από την 1 Series, με έμφαση στην πολυτέλεια και στην τεχνολογία. Το Curved Display κυριαρχεί -η ενιαία, κυρτή οθόνη που ενσωματώνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,25” και κεντρική οθόνη αφής 10,7”. Πλέον, σχεδόν όλες οι λειτουργίες –από τον κλιματισμό μέχρι το infotainment– ελέγχονται μέσω οθόνης ή φωνητικών εντολών, απαιτώντας εξοικείωση από τους παραδοσιακούς οδηγούς.
Το σύστημα πολυμέσων είναι πλήρες, αλλά λίγο μπερδεμένο. Τουλάχιστον, υπάρχει εύκολος τρόπος να απενεργοποιείς την ειδοποίηση ταχύτητας από το τιμόνι. Ο φωτισμός δημιουργεί ωραία ατμόσφαιρα, αλλά τη νύχτα μπορεί να ενοχλεί λόγω αντανακλάσεων.
Ο φωτισμός περιβάλλοντος, προσεγμένος κι εντυπωσιακό, μπορεί να γίνει ενοχλητικός τη νύχτα, λόγω των αντανακλάσεων στα πλευρικά παράθυρα.
Στο πίσω μέρος της καμπίνας, βοηθούντος και του αυξημένου μήκους σε σχέση με την 1 Series, η πρακτικότητα βελτιώθηκε, αν και ο αέρας για το κεφάλι παραμένει περιορισμένος για επιβάτες πάνω από 1,75 λόγω της χαμηλού ουρανού από την οπισθόκλιση της οροφής. Ο χώρος αποσκευών είναι βαθύς αλλά όχι τόσο μεγάλος (360 ltμ -430 lt στις 100% θερμικές 2 Series), κάτι που οφείλεται εν μέρει στη μικροϋβριδική τεχνολογία - είναι αποδεκτός για την κατηγορία.
Στο μοντέλο M Sport που είχαμε στα χέρια μας απολαμβάνεις την τέλεια θέση οδήγησης χάρη στα σπορ καθίσματα. Και μας άρεσε ιδιαίτερα η πολύ παχιά στεφάνη του τιμονιού, χαρακτηριστικό γι’ αυτήν την έκδοση, που κάποιους ίσως τους ξενίσει.
Η BMW 220 φορά τον 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα τούρμπο με την ήπια υβριδική υποστήριξη, αποδίδοντας 170 ίππους. Όπως είναι αναμενόμενο λοιπόν, η οδηγική αίσθηση βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή της 120 που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Με αξιοπρεπείς επιδόσεις, με γραμμική απόδοση δύναμης, όμως λείπει η «σπιρτάδα» των παραδοσιακών BMW.
Οπότε το μοτέρ εκτελεί τα καθήκοντά του αποτελεσματικά, αλλά χωρίς να προσφέρει συναρπαστική μηχανική αίσθηση. Ειδικά επειδή συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag που δεν είναι άψογο. Αλλάζει μεν ομαλά ανεβάζοντας και κατεβάζοντας, αλλά υπό πίεση τα χαλάει, καθώς αργεί χαρακτηριστικά στο kickdown όταν ανεβάζεις τις απαιτήσεις σου.
Η οδική συμπεριφορά είναι βελτιωμένη χάρη στα νέα αμορτισέρ και το αυξημένο κάμπερ στον εμπρός άξονα, προσφέροντας πιο κοφτερό τιμόνι και καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό. Παραδόξως, αντιμετωπίζεις πολλές παρασιτικές αντιδράσεις και ανάδραση στο τιμόνι, κάτι που εξακολουθεί να προκαλεί έκπληξη για μια BMW με τόσο λογική ροπή.
Μάλιστα το φαινόμενο ενισχύεται από τους στάνταρ 18άρηδες τροχούς (έκδοση M Sport), αναμφίβολα με κομψές ζάντες αλλά επιζήμιους για την άνεση -πού να βάλεις και τις έξτρα 19άρες! Στην πραγματικότητα, έρχονται να προστεθούν στο στάνταρ σφιχτό set-up της 220 M Sport, το οποίο δεν αντιμετωπίζει καλά τις ανωμαλίες, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες.
Ένα από τα highlights είναι το προαιρετικό BMW Iconic Glow, που φωτίζει διακριτικά το περίγραμμα της μάσκας. High-tech αξεσουάρ που μετατρέπει την Gran Coupé σε μαγνήτη βλέμματος τη νύχτα. Μαζί με την αισθητική προσοχή στα νέα φανάρια, τις ζάντες πολλαπλής επεξεργασίας και την αναβαθμισμένη αεροδυναμική, η BMW διαθέτει ένα ιδιαίτερο «πακέτο» που απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν.
Με αρχική τιμή τις €33.850 και τις €37.900 για την 220 M Sport, η νέα 2 Series Gran Coupé τοποθετείται ανταγωνιστικά απέναντι στο Audi A3 που ξεκινά από τις €33.980 για το Sport Sedan Progressive TFSI Hybrid S tronic των 150 ίππων. Και τη Mercedes-Benz CLA 200 Coupé που απογειώνεται, ξεκινώντας από τις 51.200 ευρώ!
Ωστόσο, οι πολλές και ακριβές επιλογές και στην 220 Gran Coupé μπορούν εύκολα να εκτοξεύσουν την τελική τιμή να φτάνει τις €45 χιλιάδες (όπως στη δικιμά μας), με στοιχεία όπως το head-up display, τον διζωνικό κλιματισμό την είσοδο χωρίς κλειδί κι ένα μεγάλο κατάλογο επιλογών που χρεώνεται έξτρα -ανάλυση στο συνημμένο αρχείο.
Η BMW 220 Gran Coupé δεν προσπαθεί να κρύψει ότι είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην καθημερινότητα παρά στην καθαρή οδηγική απόλαυση. Σε έναν διαφορετικό, αλλοτριωμένο κόσμο όπου η πρακτικότητα και η συνδεσιμότητα μετρούν όσο (περισσότερο;) και η οδηγική ευχαρίστηση, η BMW δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ισορροπεί έντεχνα ανάμεσα στις δύο ανάγκες.
Δεν είναι ίσως η BMW που θα ερωτευτείς με την πρώτη ματιά, αλλά είναι η BMW που θα εκτιμήσεις στην καθημερινή χρήση. Και σε μια εποχή που ακόμα κι οι φανατικοί αρχίζουν να εκτιμούν το «εύκολο», ίσως αυτή να είναι η πιο σωστή επιλογή. Διότι εκεί στο Μόναχο, οι άνθρωποι δεν είναι γενίτσαροι και πάντα διερωτώνται, «Was will das Volk?».
Διαμορφώστε τη δική σας BMW 220 Gran Coupé στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
BMW 220 Gran Coupé | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Κομψή κι εκλεπτυσμένη, απαιτεί συμβιβασμούς σε άνεση και χώρους, με το άχρωμο μοτέρ να μην υποστηρίζει το άρωμα «BMW». Οπότε και στην έκδοση M Sport, επαφίεσαι στην ενδιαφέρουσα εμφάνιση. | ||
Τιμή | € 33.850 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ,156 PS/4.700-6.500 rpm, 240 Nm/1.500-4.400 rpm, ηλεκτροκινητήρας 20 PS, 55 Nm, μπαταρία 0,96 kWh, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός | ||
Απόδοση | 170 PS, 280 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.546 x 1.800 x 1.435 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 360 lt | ||
Βάρος | 1.525 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 230 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,1 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CΟ2 | 119 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |