Test drive: Audi Q3 45 TFSI e

H τεχνολογία plug-in hybrid ενσωματώνεται στο Q3, διαμορφώνοντας έτσι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα entry level επαναφορτιζόμενη πρόταση στην οικογένεια «Q» της Audi.

Τo Q3 45 TFSI e είναι το 12ο συνολικά Audi µε τεχνολογία plug-in hybrid και το τέταρτο SUV µε αυτό το χαρακτηριστικό -πέραν των Q5, Q7 και Q8. Το στοιχείο ωστόσο που το κάνει πιο ενδιαφέρον από όλα τα υπόλοιπα είναι πως αποτελεί την entry level πρόταση στα PHEV, καθότι ανήκει στα κόµπακτ SUV µε premium χαρακτήρα.

Η υβριδική τεχνολογία που χρησιµοποιεί είναι ίδια µε αρκετών ακόµα µοντέλων του Οµίλου Volkswagen και ξεχωρίζει για τις εύκολες και πολλές επιλογές διαχείρισης. Και είναι σηµαντική πληροφορία ότι το Q3 TFSI e επωφελείται από τις φοροελαφρύνσεις των PHEV σε καθεστώς εταιρικής χρήσης, αφού η λιανική τιµή του προ φόρων ξεκινά από τις €35.395. Το ίδιο µάλιστα ισχύει τόσο για την κορυφαία S Line (µε λιανική τιµή προ φόρων €39.971) όσο και για τις αντίστοιχες Sportback εκδόσεις. 

Σε εικόνα, το Q3 45 TFSI e δεν διαφέρει από τις συµβατικές εκδόσεις του µοντέλου, προβάλλοντας επιβλητική σχεδίαση µε δυναµικά στοιχεία, κυρίως στο εµπρός µέρος. Στην πιο πλούσια έκδοση S Line, ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται διακριτικά για να µην αλλοιώνεται η premium εικόνα.

Audi Q3

Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις
Αυτή η εικόνα συνεχίζεται στην καµπίνα, χωρίς σηµαντικές διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Ο διάκοσµος είναι και εδώ σύγχρονος, ενσωµατώνοντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων µε διαγώνιο 12,3” και την οθόνη αφής του MMI συστήµατος infotainment. Οι µοναδικές διαφορές εστιάζονται στην προσθήκη στο µενού στοιχείων και ενδείξεων για την υβριδική τεχνολογία. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό είναι κορυφαίο σε ποιότητα κατασκευής και υλικών, παρουσιάζοντας αντίστοιχο φινίρισµα και υψηλό τεχνολογικό προφίλ µε πλήρη σουίτα οδηγικών βοηθηµάτων.

Στο πεδίο της χωροταξίας ουσιαστικά δεν υπάρχει διαφορά στην καµπίνα, προσφέροντας επάρκεια χώρων και πρακτικότητα, µε συρόµενα πίσω καθίσµατα. Ωστόσο υπάρχει σηµαντική απώλεια στον διαθέσιµο χώρο αποσκευών, κάτω από τον οποίο βρίσκονται οι µπαταρίες του υβριδικού συστήµατος. Έτσι ο όγκος του έχει µειωθεί στα 380 lt έναντι των 535 lt των συµβατικών Q3.

Για το υβριδικό σύστηµα, βασική πηγή ισχύος αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1,4 lt TFSI µε 150 PS. Ο οποίος συνδυάζεται µε 6τάχυτο αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη S Tronic που ενσωµατώνει τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα µόνιµου µαγνήτη (PSM) των 116 PS. Η συνδυαστική απόδοση του συστήµατος ανέρχεται στους 245 PS και στα 400 Nm. Νούµερα ικανά να διασφαλίσουν στο προσθιοκίνητο Q3 45 TFSI e των 1.740 kg πολύ αξιόλογες επιδόσεις µαζί µε πολιτισµένα χαρακτηριστικά λειτουργίας: 0-100 km/h σε 7,3”, τελική 210 km/h.

Το Q3 45 TFSI e ξεκινά µε τη χρήση του ηλεκτρικού µοτέρ, ενώ ως ηλεκτρικό µπορεί να καλύψει έως 45 km µε έως 140 km/h . Στη λειτουργία Auto Hybrid, το σύστηµα ελέγχει τη συνεργασία των δύο κινητήρων, µε τον ηλεκτρικό να υποστηρίζει το έργο του θερµικού όποτε είναι αναγκαία η επιπλέον δύναµη. Από εκεί και πέρα υπάρχουν άλλες δύο επιλογές για τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας: Η «Battery Hold» που διατηρεί ένα συγκεκριµένο ποσοστό ενέργειας για µετέπειτα χρήση και το «Battery Charge» που χρησιµοποιεί τον θερµικό κινητήρα ως γεννήτρια για να φορτίσει την µπαταρία µέχρι εκεί που θέλεις. Η τελευταία επιλογή αυξάνει -όπως είναι λογικό- την κατανάλωση καυσίµου κατά περίπου 1,5 lt/100 km.

Κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας, το Q3 45 TFSI e κατανάλωσε κατά µέσο όρο 4,6 lt/100 km ως υβριδικό µε την µπαταρία του πλήρως φορτισµένη, τιµή πολύ καλή για το βάρος και τον όγκο του.

Audi Q3

Υπάρχει βέβαια και σύστηµα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο µπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW µέσω του ηλεκτροκινητήρα και να την αποθηκεύσει στην µπαταρία. Έτσι, είναι σίγουρο πως η τελευταία θα διαθέτει πάντα ένα ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, προκειµένου το ηλεκτρικό µοτέρ να µπορεί να µπουστάρει το θερµικό για συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα.

Η µπαταρία υψηλής τάσης που έχει χωρητικότητα 13,0 kWh βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσµατα. Και διαθέτει ανεξάρτητο κύκλωµα ψύξης που συνδέεται µε εκείνο του συστήµατος κλιµατισµού για αποτελεσµατικότερη απαγωγή θερµότητας όταν χρειαστεί. Για τη φόρτιση µε χρήση εναλλασσόµενου ρεύµατος σε παροχή 3,6 kW απαιτούνται τρεις ώρες και 45 λεπτά, ενώ η απλή οικιακή πρίζα ανεβάζει το χρόνο σε περίπου έξι ώρες.

Εστίαση στην ευκολία
Στον δρόµο, το Audi Q3 45 TFSI e είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, µα όχι εξίσου οδηγοκεντρικό µε τα συµβατικά αδέρφια του. Κι αυτό διότι το επιπλέον βάρος σηµαίνει πιο σφιχτή ανάρτηση που µεταφέρει ανωµαλίες στην καµπίνα… Αλλά και περισσότερη αδράνεια και ακρίβεια απέναντι στις εντολές του οδηγού. Η υψηλή απόδοση πάντως είναι σε θέση να το κινήσει σβέλτα σε έναν δρόµο µε στροφές, αν και η άφθονη ροπή σηµαίνει υποστροφική τάση όταν το πιέζεις. Τα ηλεκτρονικά πάντως επαναφέρουν άµεσα την τάξη στις περιπτώσεις που ο οδηγός το παρακάνει, επηρεασµένος από την περιορισµένη κλίση του αµαξώµατος.

Από την άλλη είναι σαφές πως το βασικό µενού του Q3 45 TFSI e δεν περιλαµβάνει κάποια σπορ έκφανση αλλά την εκµετάλλευση της εξαιρετικής σταθερότητας και ποιότητας κύλισης.

Εν κατακλείδι µιλάµε για µια έκδοση µε τον δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα µέσα στην γκάµα του µοντέλου, αποτελώντας επί της ουσίας την πιο οικολογική αλλά και την ιδανική για εταιρική χρήση.


Τι λέει το DRIVE
To Q3 45 TFSI e είναι ένα σύγχρονο μοντέλο με έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον κυρίως για εταιρικής χρήσης αυτοκίνητο, αφού είναι SUV και PHEV.

Τιμή €46.550 (€35.395 Λ.Τ.Π.Φ)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.395 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 116 PS, μπαταρία 13 kWh
Απόδοση 245 PS, 400 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 32-39 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.485 x 1.849 x 1.625 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.375 lt
Βάρος 1.740 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μετρήσεις DRIVE στην Auto Hybrid λειτουργία για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης