Test Drive: Audi Q3 1.4 TFSI CoD S tronic 2015

Η Audi δεν επαναπαύθηκε με την επιτυχία του Q3 και προχώρησε σε μικρής έκτασης, αλλά ουσιώδεις, αλλαγές.

Το μικρότερο μοντέλο της οικογένειας Q της Audi παρουσιάστηκε το 2011 και έχει αποδείξει την αξία του, όντας το πιο ολοκληρωμένο στη μικρή, αλλά πολύ σημαντική κατηγορία των πολυτελών crossover. Τον τελευταίο μάλιστα ένα χρόνο, η Audi εφοδίασε το Q3 με 1.400άρη κινητήρα TFSI με 150 PS και αποκλειστικά μπροστινή κίνηση, κατι που βοήθησε το μοντέλο να διακριθεί στο στίβο πωλήσεων της κατηγορίας.

Οι άνθρωποι της Audi όμως δεν αρκέστηκαν σε αυτή την επιτυχία και έτσι προχώρησαν σε ανανέωση του μοντέλου. Το ανανεωμένο Q3 ξεχωρίζει στον τομέα της εμφάνισης χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ, στη μάσκα με το έντονο περίγραμμα και στα νέα φώτα. Τα τελευταία μάλιστα είναι τεχνολογίας Xenon Plus και LED πίσω, και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ανανεωμένου Q3. Στα έξτρα υπάρχουν και τεχνολογίας LED για τους εμπρός προβολείς.

Στην καμπίνα, οι αλλαγές εστιάζονται στον ελαφρώς διαφορετικό φωτισμό του πίνακα οργάνων και στα νέα διακοσμητικά στους αεραγωγούς και το σύστημα κλιματισμού. Τα υπόλοιπα έμειναν ως είχαν, πράγμα που μεταφράζεται σε ποιοτικά πλαστικά -με αυτά που βρίσκονται στο πάνω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακά-, κορυφαία εργονομία και μοντάρισμα, και καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και τις αποσκευές τους (460 λίτρα). Εδώ όμως θα πρέπει να προσθέσουμε ότι οι σχεδιαστές της Audi έλαβαν σοβαρά κάποια σχόλια του αυτοκινητικού Τύπου και των πελατών της που αφορούσαν την μη πρακτική συρταρωτή εταζέρα του χώρου αποσκευών. Έτσι τοποθέτησαν ένα εύκαμπτο ρολό που βελτιώνει την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Ακόμα, όλοι οι επιβαίνοντες απέκτησαν σποτ ανάγνωσης, κάτι που απουσίαζε από τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού του προ ανανέωσης μοντέλου.

Με αναβαθμισμένη καρδιά
Το ανανεωμένο Audi Q3 προσφέρεται με τρεις εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και δύο πετρελαίου που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων EU6. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση είναι προσθιοκίνητη με τον 1.4 TFSI των 150 ίππων, αλλά πλέον διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης καύσης δύο κυλίνδρων Cylinder on Demand (CoD) που λειτουργεί όταν δεν χρειάζονται περισσότερα από 10,2 kgm ροπής και στο φάσμα στροφών από 1.400 έως 4.000. Το κέρδος σε κατανάλωση είναι μικρό σε σχέση με τον προκάτοχό του (9,1 αντί για 9,3 lt/100 km) και απαιτεί από τον οδηγό προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται ως «ultra», με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (127 gr/km CO2) ή με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic έξι σχέσεων (136 g/km CO2) που διέθετε και το αυτοκίνητο δοκιμής (+ € 2.800).

Σε σχέση με τον προκάτοχό του που δεν διέθετε CoD, το ανανεωμένο Q3 1.4 διαθέτει ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,7” αντί για 8,3”. Ακόμα, σε όλες τις μετρήσεις είναι λίγο πιο αργό, όπως για παράδειγμα το 50-110 km/h με αλλαγές σχέσεων που χρειάζεται 0,4” παραπάνω (7,2”). Αυτό όμως δεν επηρεάζει καθόλου τη θέση που καταλαμβάνει στην κατηγορία στον τομέα των επιδόσεων, μιας και παραμένει κορυφαίο. Εκεί που υπήρξε βελτίωση είναι στη μέτρηση της απόδοσης των φρένων, επιβραδύνοντας από τα 100 km/h σε στάση μέσα σε 38 m (1,3 m λιγότερα από τον προκάτοχό του). Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο επαναπρογραμματισμός του S tronic έξι σχέσεων έχει βοηθήσει έτσι ώστε να πραγματοποιούνται πιο ομαλά οι αλλαγές των σχέσεων, ενώ «διαβάζει» καλύτερα και το στιλ οδήγησης του οδηγού.

Οδηγικά, το ανανεωμένο Q3 παραμένει το πιο άνετο μοντέλο της κατηγορίας με καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που δεν ρίχνει σε δεύτερη μοίρα το κράτημα και μόνο από εγκάρσιες ανωμαλίες δεν θα περάσει «αρχοντικά». Η κλίση στις στροφές είναι μικρή και απόλυτα ελεγχόμενη από την ανάρτηση, ενώ η βολική και ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης διαθέτει ικανοποιητική πλευρική στήριξη και προσφέρει ανώτερη του ανταγωνισμού ορατότητα στον οδηγό.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ο βασικός εξοπλισμός του ανανεωμένου Audi Q3 έχει εμπλουτιστεί και πλέον περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, Hill Start Assist, προβολείς xenon plus, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα stop/start, ρυθμιζόμενα σε ύψος εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικό χειρόφρενο, θερμοπροστατευτικό παρμπρίζ, δάπεδο χώρου αποσκευών διπλής όψης, ράδιο CD MP3 και υποδοχή Aux-in, πίσω αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 17” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ακόμα, προσφέρονται και δύο πακέτα (Design ή Sport με κόστος 2.500 ευρώ) που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό με στοιχεία όπως ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το πολυλειτουργικό τιμόνι, το ηχοσύστημα Audi MMI με Bluetooth Interface για ανοιχτή ακρόαση και audio streaming, το Audi drive select, αναβαθμισμένα καθίσματα, διαφορετικά διακοσμητικά στοιχεία στην καμπίνα και άλλα.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ανανεωμένο Q3 διαθέτει 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, όπως και όλα τα σύγχρονα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.

Τι λέει το DRIVE
Παρά το γεγονός ότι το Q3 δεν χρειαζόταν βοήθεια για να διαπρέψει στην κατηγορία, η Audi ανανέωσε όλη την γκάμα κινητήρων και αναβάθμισε την καθημερινή συμβίωση μαζί του, κάνοντας το πολύ καλό ακόμα καλύτερο.
Τιμή από € 31.100 ( από € 30.140 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, σύστημα απενεργοποίησης της καύσης σε δύο κυλίνδρους, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων S tronic
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 25,1”
0-400 m 16,4” @ 136,4 km/h
0-1.000 m 30,4” @ 169 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,2”
30-50 km/h (με kickdown) 1,5”
50-80 km/h (με kickdown) 3,2”
80-110 km/h (με kickdown) 4,6”
110-140 km/h (με kickdown) 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Τελική ταχύτητα 204 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136 gr/km
Διαστάσεις 4.385 x 1.831 x 1.608 mm
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις Drive