Test drive: Audi Q2 35 TFSI 150PS S Tronic

Το μικρότερο SUV της Audi ανανεώθηκε. Και εμείς προσπαθούμε να αθροίσουμε τους επιπλέον πόντους που κερδίζει το Q2 σε θέματα δυναμισμού και ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης, σε ένα πρωτάθλημα που μετράει η βαθμολογία ενός μόνο παίκτη.

Το Audi Q2 είναι ένα από εκείνα τα μοντέλα που ποτέ δεν βρέθηκε σε άβολη θέση, να νιώσει πως είναι να μην περνάει η μπογιά του στην αγορά. Από τότε που κυκλοφόρησε, είναι ένα από τα ελάχιστα premium B-SUV της αγοράς και διατηρεί έναν ουδόλως ευκαταφρόνητο ετήσιο αριθμό πωλήσεων. Και τώρα, έρχονται οι άνθρωποι της Audi να προσφέρουν μία ανανεωμένη εκδοχή, με πιο δυναμική εμφάνιση, εξελιγμένα ηλεκτρονικά και άλλες, επί μέρους μικροβελτιώσεις. Καλωσορίζοντας αυτή την αλλαγή, ας δούμε σε τι βαθμό επηρεάζει την όλη εικόνα, όπως την γνωρίζαμε. 

Οπτικά οι κυριότερες παρεμβάσεις έχουν να κάνουν με την επανασχεδιασμένη μάσκα, τους νέους προφυλακτήρες, τα στάνταρ LED φωτιστικά σώματα (στην περίπτωσή μας LED-Matrix) και τον ψευδοδιαχύτη του πίσω μέρους. Σε αυτά, υπολογίστε και μία επιπλέον δόση δυναμισμού -που εν μέρει προκύπτει από τους τροχούς ελαφρού κράματος, 18 ιντσών- ένεκα της «S Line» υπογραφής του αυτοκινήτου της δοκιμής. Συνολικά, το τελικό αποτέλεσμα αναδύει ένα πιο επιθετικό και συνάμα premium τόνο. Οπότε, λογίζεται ως ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. 

audi q2

Περνώντας στο εσωτερικό 
Κάποιος παρατηρητικός ίσως και να εντοπίσει μικροαλλαγές στη σχεδίαση των αεραγωγών ή στον επιλογέα των ταχυτήτων. Ας μην γελιόμαστε όμως, οι ουσιαστικές διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τα αναβαθμισμένα υλικά και, κυρίως, με τα νέα ηλεκτρονικά καλούδια της Audi.

Ένα εξ αυτών είναι το adaptive cruise assist, που ενισχύει τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης του αυτοκινήτου και τη διατήρησή του σε μία λωρίδα κυκλοφορίας. Ένα ακόμα είναι το progressive steering, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, ενώ ένα τρίτο έχει να κάνει με τη νεότερη έκδοση του infotainment της εταιρείας. Το MMI radio plus έρχεται πλέον ως στάνταρ, με δέκτη DAB και οθόνη 7,0 ιντσών (και προαιρετικά 8,3’’). Για κάποιον αδιόρατο λόγο, ωστόσο, η Audi επιμένει να μη χρησιμοποιεί οθόνες αφής. Ο χειρισμός του infotainment γίνεται από τα σχετικά χειριστήρια, στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Δεν είναι δύσκολος αντικειμενικά αλλά σαφώς υπολείπεται σε ευκολία χρήσης συγκριτικά. Ένα ακόμα αρνητικό που διαπιστώσαμε έχει να κάνει με τη βάση ασύρματης φόρτισης, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Το σχετικά μικρό δάπεδο αυτής δεν χωράει όλα τα κινητά τηλέφωνα, με αποτέλεσμα για κάποιους να χρησιμεύει μόνο ως χώρος για μικροαντικείμενα.

Ευτυχώς, οι όποιες αστοχίες τελειώνουν εδώ. Συνολικά, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως το εσωτερικό του Q2 διατηρεί ένα ισχυρά θετικό πρόσημο. Κάτι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, κάτι το σπορ, τριάκτινο τιμόνι, οι πλούσιες μεταλλικές επενδύσεις και τα προσεγμένα δερμάτινα καθίσματα, τα πάντα συναινούν στο ότι πρόκειται για ένα σαλόνι πλήρες και ολοκληρωμένο. Ίσως ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών να μην είναι αυτός που θα ήθελαν οι πιο ψηλοί, αυτός όμως που θα κάτσει στη θέση του οδηγού δεν θα πρέπει να έχει κανένα παράπονο. 

audi q2

Στο δρόμο
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα το αυτοκίνητο κάνει εμφανή τη ροπή του προς το δυναμισμό. Και σε αυτό βοηθάει, εν μέρει, ο εύστροφος κινητήρας των 1,5 λίτρων και 150 ίππων που κρύβει κάτω από το καπό. Προσφέροντας άφθονη ροπή από πολύ χαμηλά και γρήγορη απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (η Audi ανακοινώνει 0-100 km/ σε 8,6”, τελική ταχύτητα 218 km/h) και χαρίζει μία ζωντάνια στο όλο σύνολο. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, CoD, κατορθώνει να περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου, σε μία ρεαλιστική τιμή γύρω στα επτά λίτρα/ 100 km για την καθημερινότητα. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, εμείς μετρήσαμε 7,5 lt/100 km που και πάλι είναι μια πολύ καλή τιμή.

Αναφορικά με το κιβώτιο, το γνωστό S tronic των επτά σχέσεων συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα. Προσφέρει σβέλτες αλλαγές στο σωστό χρόνο, δεν μπερδεύεται, ενώ δίνει και τη σειριακή εναλλακτική, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Τα τελευταία προσφέρουν μεν καλή αίσθηση στο χειρισμό, είναι όμως λίγο μικρά, οπότε στερούν κάτι από άποψης εργονομίας.

Η επιλογή της έκδοσης εξοπλισμού S Line συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από σπορ ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 10 mm. Εάν λοιπόν αναζητάτε την απόλυτη άνεση και ποιότητα κύλισης, δεν θα τη βρείτε σε αυτή την έκδοση. Το αυτοκίνητο μπορεί να μην κοπανάει, μεταφέρει όμως σε ένα βαθμό το ανάγλυφο του δρόμου στο εσωτερικό. Βέβαια, το Q2 δεν φημιζόταν ούτε και παλαιότερα για την αίσθηση «μαγικού χαλιού» που προσέφερε, αφού φέρνει περισσότερο σε σπορ χάτσμπακ παρά σε SUV. 

Το άκαμπτο πλαίσιο, σε συνδυασμό με το σφιχτό setup που έχει επιλεγεί και με τα διαστάσεων 215/50 R18 ελαστικά της Continental, ρέπει σαφώς προς το δυναμισμό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ενώ η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αυτή ενός δεμένου συνόλου, που τον προδιαθέτει να κινηθεί σβέλτα, χωρίς απρόσμενες αντιδράσεις και χωρίς να νιώθει άβολα. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η λειτουργία του progressive steering, που διατίθεται ως στάνταρ. Μιλάμε για ένα τιμόνι μεταβαλλόμενου βήματος, που γίνεται αμεσότερο, όσο αυξάνει η γωνία περιστροφής. Στη λειτουργία του είναι πολύ ακριβές, για κάποιον λόγο όμως, στο πρόγραμμα dynamic αποκτά ένα έντονο τεχνητό βάρος, που περισσότερο θα κουράσει, παρά θα εμπνεύσει αυτόν που το βαστά.

Πέραν του dynamic, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα ακόμη modes, τα auto, efficiency, comfort και individual. Καθένα από αυτά μεταβάλλει -στο μέτρο του δυνατού- τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου, μιλάμε για ένα εύρος από τυπικό καθημερινό, έως αρκετά σπορ. Όσο για την τελική πινελιά, έρχονται να τη δώσουν τα φρένα, που δείχνουν καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Εν κατακλείδι
Το Q2, στην έκδοση της δοκιμής, ξεκινά από τα 26.727 ευρώ (24.779 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Basic). Το νούμερο αυτό δεν είναι μικρό, είναι όμως απόλυτα ανταγωνιστικό, αν σκεφτεί κανείς τι περιλαμβάνει, από άποψης εξοπλισμού. Απέναντί του θα βλέπαμε πρώτα και κύρια το MINI Countryman, που τιμολογιακά κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα. Είναι όμως ελαφρά μεγαλύτερο και με διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία. Ως εκ τούτου, στα δικά του μέτρα και σταθμά, το μικρό SUV της Audi θα συνεχίσει να παίζει πρακτικά χωρίς αντίπαλο, στην κατηγορία του.


Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Audi Q2 -στα χρήματα που κοστίζει και στην κατηγορία του- παίζει μπάλα, ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο. Τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, ο κινητήρας των 1,5 λίτρων/ 150 PS και οι μικροβελτιώσεις που έχει στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το κάνουν λίγο πιο γυαλιστερό, για όποιον επιθυμεί ένα ποιοτικό και σπορ, μικρό SUV. 

Τιμή Από €24.779 
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσου ψεκασμού, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149-138 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.208 x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών 405-1.050 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης