Test drive: Audi A6 2.0 TDI Ultra S tronic

Το A6 και σε αυτή την έκδοση διαθέτει αυτό το προσόν που αρέσει σε πολλούς: Δείχνει λιγότερα απ’ όσα είναι.

Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο με μήκος κοντά στα πέντε μέτρα, βάρος πάνω από 1.700 κιλά, τέσσερις επιβάτες σοβαρού εκτοπίσματος και τα μπαγκάζια τους, να τελειώνει μια διαδρομή χιλίων και χιλιομέτρων με μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km. Καλό μέχρι εδώ.

Προσθέστε τώρα σε όλα τα παραπάνω πως το νέο Audi A6, διότι πρόκειται για υπαρκτό αυτοκίνητο και όχι αποκύημα της φαντασίας, διασχίζει τους δρόμους διακριτικά. Και σε αυτό μπορεί να ευθύνεται και ο εξαιρετικός συντελεστής οπισθέλκουσας cd 0,26, αλλά κυρίως είναι υπεύθυνο το ίδιο το σουλούπι του. Αρχοντικό, αλλά κυρίως διακριτικό.

Οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν επέμβει όπου χρειάζεται για να επικαιροποιήσουν το σχέδιο. Λίγο πιο χαμηλή γραμμή της οροφής, πιο τονισμένοι ώμοι, μεγαλύτερη εξαγωνική μάσκα εμπρός με ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τα οποία δυνητικά μπορούν να είναι και LED. Το αποτέλεσμα είναι αρμονικό, σχεδόν αιδήμον. Βάλτε δίπλα του μια Jaguar XE και θα καταλάβετε τι εννοώ.

Κι όμως το A6 βρίθει από τεχνολογίες αιχμής. Το αμάξωμά του περιέχει αλουμίνιο κατά 20% και έχει ενισχυμένη ακαμψία. Η ανάρτησή του με διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και υδραυλικά σινεμπλόκ είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την απομόνωση της καμπίνας. Ενώ ο κινητήρας που φορούσε η έκδοση δοκιμής είναι από τους καλύτερους που έχουμε οδηγήσει: Δίλιτρος, με ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δύο εξισορροπητικές ράβδους αποδίδει 190 PS και σχεδόν 41 κιλά ροπής από τις 1.750 rpm.

Προσθέστε τώρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων S tronic, το οποίο καλύπτει όλες τις πιθανές «τρύπες» στη λειτουργία και θα έχετε μια εικόνα για τη συνολικά βελούδινη λειτουργία του σε όλο το φάσμα στροφών. Από το Drive Select, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα, Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Μάλλον υπερβολικά πολλά για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δεδομένου ότι δεν έχει ενεργά αμορτισέρ. Ωστόσο ρυθμίζονται βάρος τιμονιού, λειτουργία κιβωτίου και απόκριση στο γκάζι και η διαφορά ανάμεσα στα δύο ακραία Efficiency και Dynamic είναι διακριτή. Η νωθρότητα του πρώτου προγράμματος μπορεί να εκνευρίσει κάποιες στιγμές, αλλά σε αντάλλαγμα η οικονομία καυσίμου, ειδικά αν μάθεις να εκμεταλλεύεσαι το ελεύθερο ρολάρισμα του coasting, είναι εντυπωσιακή.

Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι κορυφαίο ποιοτικά, με χώρους που πιθανόν να είναι αντίστοιχοι του μήκους του μεταξονίου (2,9 m) αλλά πάντως είναι υπεραρκετοί, ο εξοπλισμός πλήρης (με δυνατότητα να γίνει εξωφρενικός) και οι επιδόσεις πολύ καλές. Το μόνο χτυπητό αδύνατο σημείο είναι το σχετικά αναίσθητο τιμόνι και βέβαια η τιμή. Όσο κι αν σε παρηγορεί το γεγονός ότι θα πληρώνεις για τέλη μόνο 99 ευρώ το χρόνο...

Τι λέει το DRIVE
Μια πραγματική λιμουζίνα που καίει όσο ένα μικρομεσαίο. Το Α6 δείχνει σεμνό, αλλά η ουσία του είναι μια βιτρίνα τεχνολογίας
Τιμή από €51.000 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, common rail, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και τούρμπο, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 20,9”
0-400 m 16,3” @ 142 km/h
0-1.000 m 29,4” @ 182 km/h
50-80 km/h (με kickdown) 2,7”
80-110 km/h (με kickdown) 4,1”
110-140 km/h (με kickdown) 5,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 226 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.943 x 1.874 x 1.461 mm
Βάρος 1.700 kg
Μετρήσεις DRIVE