Test drive: Abarth 595 Competizione

Η έκδοση Competizione απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς φίλους του μοντέλου.

Η σειρά 595 του Abarth 500 απευθύνεται σε αυτούς που δεν τους αρκεί η «απλή» Custom έκδοση με τους 135 ίππους και το φτωχότερο εξοπλισμό. Διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Turismo και Competizione, με την τελευταία που οδηγούμε κιόλας να είναι και η πιο οδηγοκεντρική.

Όπως μαρτυρά και το όνομά της, η Competizione έκδοση είναι η πιο «ανταγωνιστική». Διαθέτει επιπλέον της απλής έκδοσης, φίλτρο της BMC, αλλαγμένη και πιο ελεύθερη εξαγωγή με τέσσερις απολήξεις (Recond Monza) και την τουρμπίνα IHI RHF3 που ανεβάζει πίεση μέχρι 1,2 bar. Το αποτέλεσμα είναι 160 ίπποι και 23,4 kgm ροπής που χαρίζουν στο βάρους 1.120 kg 595 Competizione πολύ καλές επιδόσεις. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 7,6”, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 211 km/h. Το κουμπί Sport που βρίσκεται στο ταμπλό, βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και αυξάνει το βάρος του τιμονιού, ενισχύοντας την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Το πακέτο περιλαμβάνει ακόμα αεριζόμενους δίσκους (διάτρητοι οι εμπρός) με τακάκια υψηλής απόδοσης που χαρίζουν αποτελεσματικότητα (100 -0 km/h σε 37,9 m) και αντοχή.

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στην ανάρτηση, με νέα ελατήρια (-1,5 cm) και αμορτισέρ Koni, με τα εμπρός μάλιστα να είναι FSD. Αυτά συμβάλλουν στο στρογγύλεμα των ανωμαλιών, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ευνοούν την άνεση. Μόνο σε πολύ καλό οδόστρωμα θα δείξει τις δυνατότητές του το 595 Competizione, με σαφείς και άμεσες αντιδράσεις. Σε αντίθετη περίπτωση δυσανασχετεί και δεν περνά με τον ίδιο τρόπο την δύναμη στον δρόμο.

Στο εσωτερικό, τα στάνταρ μπάκετ της Sabelt δεν σου φτιάχνουν μόνο τη διάθεση, αλλά και τη θέση οδήγησης, μιας και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη (δεν μπορούν όμως να δεχθούν πλευρικό αερόσακο). Ο πίνακας οργάνων είναι νέος, στο πρότυπο του 500 MY2014, και είναι μια έγχρωμη TFT οθόνη 7” που περιλαμβάνει μέχρι και G-meter. Την εικόνα συμπληρώνουν η ματ διακοσμητική φάσα με το λογότυπο 595 και ο ξεχωριστής σχεδίασης λεβιές ταχυτήτων.

Η συγκεκριμένη έκδοση δεν μπορεί να αξιολογηθεί με απόλυτα κριτήρια. Προσφέρει όλα όσα μπορεί να θέλει ο φανατικός του μοντέλου, αλλά για αυτά θα πρέπει να εκταμιεύσει τουλάχιστον 25.000 ευρώ μαζί με την προσφορά και το όφελος απόσυρσης. Και η τιμή αυτή το φέρνει αντιμέτωπο με αρκετούς και πιο ολοκληρωμένους συνδυασμούς.

Τι λέει το Drive
Το Abarth 595 Competizione τιμά με τον καλύτερο τρόπο τον λογότυπο του, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο για τους φανατικούς του μοντέλου, με το ανάλογο όμως αντίτιμο
Τιμή από € 26.550 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 160 PS/5.750 rpm, 23,4 kgm/3.000 rpm (sport mode), χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
   7,6”
0-1.000 m   28,7”
60-160 km/h   16,6”
50-80 km/h (με 3η)   3,4”
80-110 km/h (με 3η)   3,6”
80-110 km/h (με 4η)   4,9”
110-140 km/h (με 4η)   5,6”
110-140 km/h (με 5η)   8,2”
100-0 km/h   37,9 m
Τελική ταχύτητα   211 km/h
Κατανάλωση   9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2   155 g/km
Μετρήσεις Drive