Opel Astra 1.7 CDTI EcoFLEX

Opel Astra 1.7 CDTI EcoFLEX

Τα μικρομεσαία με μεσαίου κυβισμού πετρελαιοκινητήρες είναι μια εξαιρετική υπόθεση για κάθε εταιρεία. Δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς για την Opel λοιπόν, της οποίας το Astra είναι έτσι κι αλλιώς best seller στην κατηγορία του.

Η σκούφια του 1.700άρη CDTι κρατάει από παλιά και αυτό φαίνεται όχι μόνο από τη φασαριόζικη και τραχιά λειτουργία του, αλλά και από την τεμπελιά του στις χαμηλές στροφές. Μετά ξυπνάει –ομολογουμένως απότομα- κι ευτυχώς το ξύπνημα συνοδεύεται από μπόλικη δύναμη που σημαίνει σβέλτο προσπέρασμα. Θα πρέπει απλώς να έχεις το νου σου συνεχώς στο σκληρό και ασαφή λεβιέ από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, για να κρατάς το μοτέρ μέσα στο περιορισμένο εύρος που αποδίδει καλά: 1.800 με 3.500 σ.α.λ. δηλαδή.

Ακόμα και τότε, μην περιμένετε κάτι καλύτερο από τα 10,8 sec για τα 0-100 km/h ή τα 9,2 για τα 80-110 km/h με 5η σχέση στο κιβώτιο, παρά τη ροπή των 30,6 kgm. Στο ταξίδι πάντως ο θόρυβος του μοτέρ πέφτει πολύ και ουσιαστικά δε φτάνει στην καμπίνα, αφού υπερκαλύπτεται από εκείνον του αέρα και της κύλισης. Τα φρένα του Astra αντιμετωπίζουν ικανοποιητικά τα 1.520 κιλά του αμαξώματος, με 40,1 m για τα 100-0 km/h.

Η ανάρτηση είναι μαλακή και στις στροφές γέρνει αισθητά, χωρίς πάντως να γλιστράει εύκολα. Πάντα το εμπρός μέρος είναι αυτό που θα φτάσει πρώτα το όριό του και μόνο με τη μεταφορά βάρους θα ξεκολλήσει και το πίσω. Το ελέγχεις όμως εύκολα, με το τιμόνι που είναι αρκετά γρήγορο κι ακριβές, αν και με μέτρια αίσθηση. Είναι σαφές ότι η πυξίδα του Astra δε δείχνει προς τη σπορ κατεύθυνση του οδηγικού ορίζοντα. Από την άλλη όμως απορροφά ικανοποιητικά τις λακκούβες και μόνο σε πολύ κοφτές ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας διαμαρτύρεται.

Μεγάλο και σίγουρο
Με το μήκος του Astra να φθάνει τα 4.419 mm και το μεταξόνιο τα 2.685 mm, μιλάμε για ένα από τα πιο μεγάλα μοντέλα της κατηγορίας του. Ευτυχώς, αυτό είναι κάτι που αντικατοπτρίζεται στην ευρυχωρία της καμπίνας. Χωράει άνετα τέσσερις ενήλικες ακόμα κι εάν είναι σημαντικά άνω του μέσου όρου σε ύψος, ενώ η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και τα καθίσματα είναι άνετα και δε σε κουράζουν. Το πορτμπαγκάζ των 370 λίτρων δεν είναι κορυφαίο αλλά σε καμία περίπτωση δεν το λες μικρό και θα σε καλύψει αν δεν είσαι από εκείνους που μπερδεύουν την εκδρομή με τη μετακόμιση.

Από την άλλη, η εργονομία της κεντρικής κονσόλας είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει να συμβιβαστείς, καθότι τα πολλά και μικρά κουμπιά της φαντάζουν αμέτρητα. Συμβιβασμός χρειάζεται και με την ορατότητα προς τα εμπρός και διαγώνια, που περιορίζεται από τις κεκλιμένες κολόνες του αμαξώματος. Τα υλικά και η συναρμογή του ταμπλό βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, όμως η σχεδίαση και ο «ψαγμένος» φωτισμός συνθέτουν μια σύγχρονη και «ακριβή» ατμόσφαιρα που εντυπωσιάζει σχεδόν όποιον τη βλέπει.

Δεν πληρώνω
Ο 1.7 CDTI μπορεί να έχει ξεπεραστεί σε επίπεδο απόδοσης και ραφιναρίσματος, παραμένει όμως επίκαιρος στην κατανάλωση. Ειδικά στον ανοιχτό δρόμο είναι η καλύτερή του, αφού σε συνδυασμό με το μακρύ κιβώτιο μπορείς να ταξιδεύεις άνετα με 130 km/h και 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Κατά μέσο όρο θα πρέπει να υπολογίζετε 5,8 λίτρα, ενώ τα 99 gr CO2/km σημαίνουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας.

Η βασική έκδοση Excess του Astra 1.7 DCTI, είναι 23.490 ευρώ που όμως συνοδεύεται από έκπτωση 1.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα απαραίτητα, κάτι που σημαίνει πλήρες πακέτο ασφάλειας και τους καθιερωμένους μηχανισμούς άνεσης. Το παρόν δίνουν οι ζάντες αλουμινίου όχι όμως και οι προβολείς ομίχλης που χρεώνονται 200 ευρώ. Για πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης, υπάρχουν οι εκδόσεις Sport και Cosmo, στα 25.140 και τα 25.640 ευρώ, χωρίς την έκπτωση.

Η συνολική εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι 6ετής (δύο εργοστασιακά και τέσσερα από τη GM Hellas), ενώ η προγραμματισμένη συντήρηση είναι πολύ αραιή και σε βάθος 3ετίας θα σας κοστίσει 390 ευρώ. Καθόλου άσχημα δηλαδή.

Τι λέει το DRIVE
Το Astra αρέσει και πουλάει καλά ακόμα. Όχι και τόσο άδικα, αφού και την οικογένεια καλύπτει και δεν καίει πολύ.
Τιμή από € 23.490 (υπάρχει έκπτωση 1.500 ευρώ)
Τεχνολογία 1.686 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 130 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,2”
0-100 km/h 10,8”
0-120 km/h 15,5”
0-140 km/h 22,4”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 32,4”
50-80 km/h με 3η 4,4”
80-110 km/h με 4η 6,6”
110-140 km/h με 5η 11,4”
110-140 km/h με 6η 15,5”
100-0 km/h 40,1 m
Τελική 203 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.419 x 1.814 x 1.510 mm
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube