Opel Astra 1.6 CDTi 110 PS

Opel Astra 1.6 CDTi 110 PS

Αφήνοντας πίσω του το τραχύ και απολίτιστο μοτέρ, το Astra μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι ανέβηκε στην κορυφή της τεχνολογίας.

Το Astra ανέκαθεν άρεσε επειδή διέθετε ένα δυνατό και οικονομικό μοτέρ ντίζελ. Αν και η αλλαγή του δεν είναι μακριά, ήρθε η ώρα να αποκτήσει τις υπηρεσίες ενός μοτέρ πρώτης γραμμής σχετικά με το θόρυβο και την απόδοση, το οποίο αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του σε αρκετούς τομείς.

Το στοιχείο της πολιτισμένης λειτουργίας είναι που τοποθετεί το νέο 1.600άρι ντίζελ μοτέρ της Opel σε άλλη κλάση από το προηγούμενο 1.700άρι. Είναι αθόρυβο και ραφιναρισμένο, όπως και στην έκδοση των 136 ίππων, από την οποία πάντως καταλαβαίνεις τη διαφορά 26 ίππων και 2,0 kgm ροπής.

Ακόμα κι έτσι, ύστερα από τις 2.000 rpm, έχει ψυχή και επιταχύνει επαρκώς τα 1.490 kg του Astra. Ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας τελικά είναι το μεγάλο βάρος του. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 12,0”, ενώ για τα 80-110 km/h με 4η χρειάζεται 6,7”. Όσο αυξάνεται η ταχύτητα γρήγορα καταλαβαίνεις ότι χρειάζονται περισσότερες αλλαγές στο κιβώτιο. Πάντως αυτές γίνονται με γρήγορο τρόπο, αν και θα θέλαμε λίγο πιο σαφές κούμπωμα.

Από την άλλη το Astra έχει μια ισορροπημένη ρύθμιση ανάρτησης. Είναι μαλακή με αντικειμενικά κριτήρια, έτσι ώστε να εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης, ελέγχει όμως ικανοποιητικά το αμάξωμα.

Από το τιμόνι του θα θέλαμε σαφώς καλύτερη αίσθηση, αν και η συνολική του ακρίβεια τελικά δεν προβληματίζει, όπως και το πάτημα του γενικότερα. Η κλίση είναι μικρή και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται με σιγουριά όταν προσπαθήσεις να κλείσεις την τροχιά σου ενώ ήδη στρίβεις σβέλτα.

Πρόκειται για ένα χιλιομετροφάγο που θα σε μεταφέρει με ξεκούραστο τρόπο ακόμα και σε μακρινά ταξίδια. Θα το θέλαμε βέβαια λίγο πιο σβέλτο μέσα στην πόλη, όπου το μέγεθός του και ο μεγάλος κύκλος στροφής ενίοτε σε ταλαιπωρούν.

Στο εσωτερικό η εργονομία χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση αλλά η σχεδίαση είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αναπαυτικό κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, ενώ το τιμόνι έχει σωστή κλίση κι έρχεται στο σημείο που θέλεις, όποιο κι εάν είναι το γούστο σου.

Οι εμπρός κολόνες περιορίζουν αισθητά την ορατότητα, όμως η ηχομόνωση είναι προσεγμένη και σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου που παράγει ο κινητήρας αποτελούν εχέγγυο για ήσυχες μετακινήσεις.

Στον τομέα της ευρυχωρίας το Astra δεν αντιπροσωπεύει την κορυφαία πρόταση, όμως τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις. Ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με 370 lt και ρεζέρβα ανάγκης.

Εκεί που το Astra παίρνει καλό βαθμό είναι στο πλήθος, αλλά και στη χρηστικότητα των θηκών της καμπίνας. Από την άλλη δεν διακρίνεται σε φινίρισμα ή προσοχή στη λεπτομέρεια και το πάνω κομμάτι του ταμπλό αποτελείται από ένα μίγμα πλαστικών, μόνο ένα μέρος των οποίων έχει μια λεπτή, μαλακή γέμιση. Συνολικά πάντως, η αίσθηση στιβαρότητας που σου δίνει ικανοποιεί και με το παραπάνω.

Το Astra στην έκδοση Excess των 110 ίππων κοστίζει 20.670 ευρώ, με τον εξοπλισμό ασφάλειας πλήρη κι εκείνον της άνεσης χωρίς σημαντικές ελλείψεις. Το βασικό πρόβλημά του, είναι ότι η διαφορά από την ισχυρότερη έκδοση των 136 ίππων είναι μόλις 650 ευρώ και πρακτικά σε στέλνει στο δυνατό. Εκτός κι εάν ντε και καλά δεν θέλεις να πληρώνεις καθόλου τέλη -το 136άρι πληρώνει 93,6 ευρώ ετησίως.

Η Opel δίνει μια πολύ ικανοποιητική κάλυψη εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη: Στα δύο χρόνια της εργοστασιακής κάλυψης προστίθενται άλλα τέσσερα χρόνια από την ελληνική αντιπροσωπεία. Στο κομμάτι της προγραμματισμένης συντήρησης, προβλέπεται service κάθε 30.000 km ή μια φορά το χρόνο.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα κόστος χρήσης που στην τυποποιημένη απεικόνισή του με τη μεθοδολογία του DRIVE (τριετή χρήση με 15.000 διανυόμενα km κατ’ έτος) ανέρχεται στα 5.029 ευρώ. Το ποσό αυτό αναλύεται σε €3.599 σε πετρέλαιο, €870 σε ασφάλιστρα και €560 για την περιοδική συντήρηση που περιλαμβάνει την προγραμματισμένη αντικατάσταση αναλωσίμων. Εάν δε το θέλετε σε κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, τότε το Astra 1.6 CDTi 110 PS θα σας στοιχίζει σε βάθος τριετίας €0,112/km.

Με αυτά και με αυτά, το Astra των 110 ίππων αν και είναι ένα αρκετά οικονομικό και όπως πάντα ανταγωνιστικό πακέτο, έχει να αντιμετωπίσει πρώτα απ’ όλα τον εσωτερικό ανταγωνισμό με την αισθητά ισχυρότερη και όχι ιδιαίτερα ακριβότερη έκδοση των 136 ίππων που είναι πιο ολοκληρωμένη.

Τι λέει το DRIVE
Όταν πληρώνεις πάνω από 20.000 ευρώ, θα πρέπει να έχει μεγάλο κόλλημα με τα τέλη κυκλοφορίας για να θυσιάσεις τις επιδόσεις του Astra των 136 ίππων για μόλις 650 ευρώ.
Τιμή €20.670
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-120 km/h 18,3”
0-140 km/h 25,5”
0-400 m 18,3” @ 119,7 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 153,8 km/h
30-50 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 11,6”
100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 gr/km
Διαστάσεις 4.420 x 1.810 x 1.510 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE

atountas

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE