Οδηγούμε: Fiat Freemont

Οδηγούμε: Fiat Freemont

Όπως Αμερική: Το Freeemont είναι το πρώτο «εισαγόμενο» προϊόν της συνεργασίας της Fiat με την Chrysler. Προϋπόθεση για την επιτυχία του είναι ο εξευρωπαϊσμός του

Από την γκάμα της Fiat λείπει ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Η εξαγορά της Chrysler θα της δώσει την ευκαιρία να επεκτείνει την γκάμα της και σε μεγαλύτερες κατηγορίες, αρχής γενομένης με το νέο Freemont, που βασίζεται στο πολυμορφικό Journey της Dodge, αλλά με πολλές και ουσιώδεις αλλαγές.
Οι πρώτες είναι αισθητικές. Το Centro Stile διαφοροποίησε τη μάσκα και τα φώτα εμπρός πίσω, με τα τελευταία να είναι τεχνολογίας LED.
Στο εσωτερικό, εντυπωσιάζει η ευρυχωρία. Η διάταξη των καθισμάτων είναι 2-3-2, με τις δύο θέσεις της τρίτης σειράς να είναι κανονικού μεγέθους. Η πρόσβαση στις θέσεις αυτές είναι εύκολη, καθώς σύρονται και αναδιπλώνουν τα καθίσματα της δεύτερης σειράς. Επίσης βοηθά το ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα, κατά 90 μοίρες. Όλα τα καθίσματα είναι αναδιπλούμενα, με αυτά της δεύτερης και τρίτης σειράς να είναι και διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 και 50/50 αντίστοιχα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 145 λίτρα στην 7θέσια διάταξη μέχρι 540 στην 5θέσια και 1.461 σε περίπτωση αναδίπλωσης όλων των καθισμάτων.

Ιταλική καρδιά
Ο κινητήρας αρχικά θα είναι ο 2λιτρος Multijet δεύτερης γενιάς, σε δύο εκδόσεις, με 140 και 170 PS. Η ροπή των 35,7 kgm είναι ίδια και στις δύο, όπως και η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 (βλ. πίνακα). Κύρια χαρακτηριστικά του σύγχρονου αυτού turbodiesel είναι η ποιοτική λειτουργία, η απόδοση και η οικονομία. Το φθινόπωρο θα λανσαριστεί και βενζινοκίνητη έκδοση V6 3.6 με 276 PS και θα ακολουθήσουν οι τετρακίνητες.
Από τη βασική κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης. Περιλαμβάνει μέχρι και ανυψωτικά έδρανα (booster), που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι έχουν μικρά παιδιά.
Οι μηχανικοί της Fiat διένυσαν 3.000.000 km για να φέρουν την ανάρτηση και το τιμόνι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Και το πέτυχαν. Η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα το βαρύ αμάξωμα των 4,9 m, με την κλίση στις στροφές να είναι περιορισμένη. Η άνεση είναι πολύ καλή και η ηχομόνωση μελετημένη, προσφέροντας –σε συνδυασμό με την ανάρτηση– καλή ποιότητα κύλισης.

Τι λέει το DRIVE

Αν αποκτήσει και μικρότερους σε κυβισμό βενζινοκινητήρες, η ιστορία του μπορεί να έχει χαρούμενο τέλος.
Τεχνολογία
Κινητήρας diesel Multijet 2ης γενιάς, 1.956 cc, Ι4 2EEK 16v, turbo, 140/170PS. Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Βάρος 1.148 kg
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 12,3/11”, τελική 180/195 km/h
Κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube