Οδηγούμε: Audi S5 Sportback

Οδηγούμε: Audi S5 Sportback

Το κορυφαίο S5 είναι ένα αυτοκίνητο χωρίς μειονεκτήματα αλλά και χωρίς ξεκάθαρες προθέσεις. Για τον περισσότερο κόσμο, τα sedan είναι ταυτόσημα της πολυτέλειας σε μεγαλύτερο βαθμό από τα hatchback. Προσωπικά διαφωνώ, ειδικά αν μιλάμε για περιπτώσεις όπως του Audi A5 Sportback.

Το βρίσκω πιο κλασάτο και σίγουρα πιο ιδιαίτερο από το A4. Κι όχι μόνο επειδή κυκλοφορούν λιγότερα. Είναι πιο όμορφο, μυώδες, με ρευστές γραμμές που το κάνουν να φαίνεται πως ταξιδεύει ακόμη και σταματημένο. Ειδικά στην έκδοση S5 που οδηγούμε σήμερα, η οποία είναι προς το παρόν η κορυφαία αφού RS5 Sportback δεν υπάρχει στα σκαριά. Παίρνει κίνηση από τον κομπρεσοράτο V6 του αντίστοιχου Α4. Αποδίδει 333 PS στις 5.500 rpm και 44,9 kgm από τις 2.900 ως τις 5.300 rpm που φτάνουν και στους τέσσερις τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Για κάποιους, ο υπερτροφοδοτούμενος V6 παραείναι σεμνός και διακριτικός για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Στην πράξη πάντως αποτελεί το καλύτερο ίσως κομμάτι του. Είναι ομαλός στη λειτουργία του, αθόρυβος και τραβάει δυνατά από χαμηλά μέχρι τον κόφτη. Σε συνδυασμό με το άριστα κλιμακωμένο κιβώτιο, τα προσπεράσματα είναι αστραπιαία, με οποιαδήποτε ταχύτητα, από οποιαδήποτε ταχύτητα.

Ήρεμη δύναμη
Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, είναι ένα τυπικό Audi με ό,τι καλό και όχι τόσο καλό μπορεί αυτό να σημαίνει. Στις χαμηλές ταχύτητες η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα άνετη. Και στις απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης είναι κάπως μαλακό, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα. Ωστόσο είναι ένας καταπληκτικός χιλιομετροφάγος, που καταπίνει με ακλόνητη σταθερότητα και μεγάλα τριψήφια νούμερα στο κοντέρ τις ανοιχτές καμπές.
Στο εσωτερικό, η σπορ διάθεση που φτιάχνουν τα καταπληκτικά μπάκετ, ειδικά σχεδιασμένα για το S5 Sportback, ξεπερνούν ακόμη και τις δυνατότητες κινητήρα και πλαισίου. Η ποιότητα είναι κορυφαία και η αίσθηση πολυτέλειας διάχυτη, αν και σε σχεδιασμό θα θέλαμε κάτι αρκετά πιο διαφορετικό από το Α4. Αλλά αυτό είναι μια παρατήρηση που αφορά το Α5 γενικότερα, και όχι το S5 Sportback.
Όσο κι αν έψαξα, ουσιαστικό μειονέκτημα δεν βρήκα. Εκτός ίσως από την τιμή και από το γεγονός ότι στα λεφτά του υπάρχουν πιο λαχταριστοί οδηγικά πειρασμοί.

[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Ακριβό για να είναι απλώς ένα εξαιρετικό GT, ουδέτερο οδηγικά για να σταθεί κόντρα σε μια Μ3. Μοιάζει αναποφάσιστο
Τεχνολογία: 2.995 cc, V6 compressor, 333PS/5.500 rpm, 44,9 kgm/2.900-5.300 rpm, κιβώτιο S tronic διπλού συμπλέκτη 7 σχ.
Επιδόσεις: 0-100 σε 5,6”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση: 9,7 lt/100km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube