Οδηγούμε: Audi Α7 Sportback

Οδηγούμε: Audi Α7 Sportback

Η οικονομική κρίση κάνει αυτοκίνητα σαν το A7 Sportback ακόμη πιο «ειδικά» απ’ όσο είναι στην πραγματικότητα.

Το σημαντικότερο ίσως νέο σχετικά με το A7 Sportback είναι ότι βασίζεται στην πλατφόρμα του μελλοντικού Α6. Γιατί κατά τ’ άλλα πρόκειται για ένα ειδικό μοντέλο, ακόμη και στις όχι και τόσο βαριά στενάζουσες ευρωπαϊκές αγορές. Στην Ελλάδα, με τον μικρότερο κινητήρα βενζίνης στα 3,0 lt, θα είναι collectors’ item. Η Audi δεν δείχνει να πτοείται. Συνεχίζει την επίθεσή της σε κάθε μέτωπο, θέλοντας να είναι έτοιμη όταν έρθει η οικονομική άνοιξη. Το Α7 Sportback είναι για το A6 που θα γνωρίσουμε του χρόνου ό,τι το A5 Sportback για το Α4. Δηλαδή, η πολυτελής σπορ-coupe εκδοχή του.

Στο εσωτερικό, η 4θέσια διαμόρφωση των καθισμάτων δίνει business class ατμόσφαιρα, την οποία η σχεδίαση του ταμπλό και της κονσόλας υποστηρίζει ιδανικά. Παρά τη χαμηλή γραμμή της οροφής, οι χώροι είναι άνετοι ακόμη και για το κεφάλι των πίσω, που ταξιδεύουν σταυροπόδι και με εφημερίδα. Η διαρρύθμιση είναι οδηγοκεντρική. Οι ψηφιακές οθόνες, οι λεπτομέρειες αλουμινίου και ο δυναμικός φωτισμός συνθέτουν μια εικόνα που φυσικά θυμίζει Audi, καταφέρνει ωστόσο να διαφέρει σημαντικά από τα μικρότερα μοντέλα. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή ξεπερνούν ακόμη και αυτά τα πολύ υψηλά στάνταρ της Audi. Μία από τις καινοτομίες που φέρνει το Α7 στην γκάμα της φίρμας είναι η σύνδεση WiFi Internet και η από κοινού εξέλιξη λογισμικού με την Apple για διάφορες εφαρμογές.

Υψηλό iq(uattro)
Το Α7 είναι απρόσμενα ευχάριστο στην οδήγηση, για την κατηγορία και τις διαστάσεις του. Το βάρος μιας καλά εξοπλισμένης έκδοσης φλερτάρει πιεστικά με τους δύο τόνους, όμως με στριμμένους τροχούς φαίνεται σημαντικά ελαφρύτερο. Η καινούργια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση της έκδοσης 3.0 V6 TFSI σιδερώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να επιτρέπει κλίση στις στροφές ή βουτιές στα φρένα. Χαμηλώνει μάλιστα ανάλογα με την ταχύτητα μέχρι και 20 mm, φέρνοντας το κέντρο βάρους πιο κοντά στο έδαφος. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση. Μόνο μια ανεπαίσθητη ελαστικότητα του μπροστινού συστήματος, τις πρώτες στιγμές της μεταβολής της κινητικής κατάστασης στην είσοδο της στροφής, προδίδει ότι δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή αλλά για ένα πολυτελές GT.

Ωστόσο, η νέα γενιά quattro εξουδετερώνει εν τη γενέσει τους τις όποιες τάσεις υποστροφής. Το Α7 εφοδιάζεται με καινούριο κεντρικό διαφορικό. Υπό κανονικές συνθήκες η κατανομή ροπής είναι 40-60 εμπρός πίσω. Όταν υπάρξει ολίσθηση των τροχών, μια πολύπλοκη διάταξη διπλού κορωνοπίνιου και δύο σετ πολύδισκων φροντίζει να μεταφέρει ως και το 85% της ροπής στους πίσω τροχούς και ως το 70% εμπρός. Το νέο κεντρικό διαφορικό συνδυάζεται επίσης με το σύστημα Torque vectoring. Ένα «έξυπνο» software αξιοποιεί τα δεδομένα από τους αισθητήρες του ABS και το κύκλωμα του ESP, και ασκώντας πίεση στα φρένα των εσωτερικών τροχών που τείνουν να σπινάρουν μεταφέρει τη ροπή σε αυτούς με την καλύτερη πρόσφυση, δηλαδή τους εξωτερικούς. Το σύστημα λειτουργεί και ως yaw control. Έξτρα προσφέρεται το sport differential. Με τη χρήση πολύδισκων συμπλεκτών και ένα πλανητικό σύστημα γραναζιών, επιταχύνει περίπου 10% τον πίσω εξωτερικό τροχό, σπρώχνοντας το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου στο εσωτερικό της στροφής. Χάρη και στο όχι ιδιαίτερα αυστηρό ESP, το A7 ανταποκρίνεται πρόθυμα σε χορευτικές φιγούρες που δεν συνηθίζουν πλέον τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, όπως η τοποθέτηση με τα τέσσερα και οι μικρές γωνίες πλαγιολίσθησης με τους τροχούς ίσια.

Ο V6 είναι δανεικός από το S4 και το S5 Cabrio. Η πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, χωρίς κραδασμούς, ταιριάζει απόλυτα στην κλάση του A7 Sportback. Στην περιεχόμενη γωνία του φιλοξενεί ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή που δίνει μέγιστη πίεση εισαγωγής 0,8 bar. Η απόκρισή του στο γκάζι είναι αντίστοιχη καλού ατμοσφαιρικού. Για να το πετύχουν αυτό, οι μηχανικοί σχεδίασαν κοντούς αυλούς εισαγωγής και χρησιμοποίησαν ελαφριά και χαμηλής τριβής υλικά στα σωθικά του κομπρέσορα, ώστε να περιστρέφεται εύκολα ακόμη και με χαμηλό φορτίο. Το αρχικό τράβηγμα δεν κόβει την ανάσα. Το τεράστιο εύρος του ωφέλιμου φάσματος ωστόσο εντυπωσιάζει. Η ώθηση είναι πειστική και η παροχή δύναμης μοιάζει ανεξάντλητη, τόσο που ξαφνιάζεσαι από την παρέμβαση του κόφτη. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 5,6” και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Άτυχο
Η Audi το είχε ξανακάνει τη δεκαετία του ’70. Αυτή τη φορά όμως, νομίζω ότι τα κατάφερε ακόμη καλύτερα. Το Α7 Sportback δεν είναι μόνο διαφορετικό. Είναι σχεδιασμένο με εκλεπτυσμένο γούστο. Από το πλάι και πίσω θυμίζει τους προγόνους του, ειδικά το πρώτο Audi 100 coupe C1. Έχει κάτι από τα οπίσθια των θρυλικών Maserati Khamsin και Ghibli των 70’s. Θυμίζει λίγο το πρωτότυπο Estoque της Lamborghini. Και κυρίως, δείχνει πόσο πιο όμορφη θα μπορούσε να είναι η Panamera. Θα μείνει αρκετά σπάνιο, και λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Αυτό για κάποιους δεν είναι απαραίτητα κακό.

Τι λέει το DRIVE
Επιλογή με ισχυρότερη προσωπικότητα από μια E-Class ή μια 5άρα. Πιο ενδιαφέρον από 535i στο δρόμο. Η CLS δεν έχει τη φρεσκάδα να του αντισταθεί.  
Τεχνολογία
2.8 FSI V6, άμεσος ψεκασμός, 2x2ΕΕΚ 24v, 204 PS / 6.500 rpm, 28,6 kgm / 3.000–5.000 rpm, 8,0 lt/100km
3.0 TFSI V6, 2x2ΕΕΚ 24v, άμεσος ψεκασμός, μηχανικός υπερσυμπιεστής, 300 PS / 6.500 rpm, 44,9 kgm / 2.900–4.500, 8,2 lt/100km
Επιδόσεις
2.8 FSI: 0-100 σε 8,3”, τελική 235 km/h
3.0 TFSI: 0-100 σε 5,6”, τελική 250 km/h

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube