Οδηγούμε: VW Polo 1.2 TSI

Οδηγούμε: VW Polo 1.2 TSI

Σε κλίμακα: Με έμφαση στην ποιότητα, την άνεση και την τεχνολογία, το νέο Polo καμαρώ-νει όταν το χαρακτηρίζουν Golf υπό κλίμακα.

Για να πούμε την αλήθεια, η VW δεν έχει καταφέρει ως τώρα να κα-τακτήσει την κορυφή της κατηγορίας των supermini, όπως το κάνει δεκαετίες τώρα με το Golf. Το Polo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1975. Ανέκαθεν χαρακτηρίζονταν από αξιοπιστία, αλλά δεν είχε το στιλ και τις επιδόσεις, ούτε πρόσφερε την οδηγική ευχαρίστηση που θα το καθιστούσε το κορυφαίο της κατηγορίας.

Στην πέμπτη πλέον γενιά του μοντέλου, ο γερμανικός κολοσσός έχει ακόμη μία ευκαιρία. Το καινούριο Polo παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Στη χώρα μας αναμένεται στο τέλος του 2009 με 5θυρο αμάξωμα και περίπου δύο μήνες αργότερα με 3θυρο. Βασίζεται σε νέο πάτωμα, ανάρτηση και μηχανικά μέρη, τα οποία έχουν ήδη βρει εφαρμογή στα Seat Ibiza και Skoda Fabia.

Οι ιθύνοντες του γερμανικού ομίλου μάς έκαναν σαφές πως το Polo αποτελεί το κυριότερο εγχείρημά τους στην κατηγορία. Είναι το αυτο-κίνητο που ενσωματώνει τη φιλοσοφία του ομίλου στο σύνολό της. Στην παρουσίαση του Polo στη Σαρδηνία έγιναν ουκ ολίγες αναφο-ρές στο σλόγκαν της VW: «Das Auto» - το αυτοκίνητο. Εξίσου σαφής είναι η προσπάθεια σύνδεσης του νέου Polo με το πετυχημένο Golf.

Το supermini της VW έχει όλα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα της φίρμας. Το αμάξωμα συνδυάζει απλές, σχεδόν προβλέψιμες γραμμές, αλλά παράλληλα διατηρεί μία αμυδρή σχέση με το παρελθόν του. Και η ομοιότητα με το Golf αφήνει υποσχέσεις για ανάλογη οδηγική ευχαρίστηση.

Το αμάξωμα οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3,95 m) είναι ελα-φρώς μεγαλύτερο από το προηγούμενο Polo κατά 3,6 εκ. Το ύψος του μειώθηκε κατά 1,3 εκ. (στα 1,46 m) και το μεταξόνιο είναι αυξη-μένο κατά 3,2 εκ. στα 2,47 m. Οι χώροι της καμπίνας είναι σημαντικά αυξημένοι, έστω και οριακά, σε σχέση πάντα με το Polo 4ης γενιάς. Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ το οποίο φτάνει τα 280 λίτρα. Με τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα πεσμένα, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 952 λίτρα. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, το νέο Polo είναι ελαφρύτερο κατά 2%, ή αλλιώς, περίπου 20 κιλά.

Η βασική του δομή είναι 7,5% ελαφρύτερη, αλλά ο επιπλέον εξοπλι-σμός άνεσης και ασφάλειας πρόσθεσαν κιλά. Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το αμά-ξωμα. Παραμένει πιστό στις γραμμές του Golf και χαρακτηρίζεται από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Και αν κάποιος μελετήσει τον προαιρετικό εξοπλισμό, τότε θα ανακαλύψει το σύστημα πλοήγησης με την οθόνη αφής και το διζωνικό κλιματισμό.

Η οικογένεια των κινητήρων του νέου Polo απαριθμεί συνολικά οκτώ μέλη. Τέσσερα βενζίνης και άλλα τόσα πετρελαίου. Οι βενζινοκινητή-ρες είναι δύο ατμοσφαιρικοί 1.200άρηδες με 60 και 70 ίππους, και δύο 1.400 κυβικών, ένας ατμοσφαιρικός με 85 ίππους και ο νέος τούρμπο 1.2 TSI με 105 ίππους.

Οι ντίζελ είναι 1.600 με 75, 90, και 105 ίππους, ενώ θα υπάρχει και 1.2 TDI με 75 ίππους στην έκδοση BlueMotion. Όλοι τα μοτέρ είναι προδιαγραφών EURO 5 και σύμφω-να με τη VW έχουν μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Ο νέος κινητήρας 1.2 TSI, που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, εφοδιάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Προαιρε-τικά θα συνεργάζεται και με DSG επτά ταχυτήτων.

Οδηγώντας το Polo 1.2 TSI διαπιστώσαμε πως το εύρος της απόδοσής του νέου μοτέρ είναι τέτοιο που θα μπορούσες εύκολα να τον συγκρίνεις με έναν ατμοσφαιρικό 1.600 ή 1.800 κυβικών. Ακόμη και κάτω από τις 2.000 στροφές είναι πρόθυμο και με πολιτισμένη λει-τουργία. Εξάλλου η ροπή των 17,9 kgm αποδίδεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που χαρίζει το μοτέρ είναι κορυφαίες, με τελική ταχύτητα 190 km/h και 0-100 km/h σε 9,6 sec.

Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα και πάλι η σκέψη σου πάει στο Golf. Είναι το ίδιο πολιτισμένο, άνετο και με ποιοτική κύλιση, στιβαρό και άκαμπτο, παραπέμποντας σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σου δίνει την αίσθηση πως δεν έχει γίνει οικονομία σε κανέναν τομέα. Όταν το οδηγείς σβέλτα είναι αποτελεσματικό και ακριβές. Μόνο όταν το πιέσεις υπερβολικά νιώθεις πως αρχίζει να πλέει, να παίρνει έντονες κλίσεις, να δυσανασχετεί στις απότομες αλλαγές πορείας και να υποστρέφει. Στην αντίπερα όχθη όμως, έχεις ένα αυτοκίνητο το οποίο περνά με μοναδική άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου. Και όπως υποστήριξαν και οι άνθρωποι της VW, αυτό ήταν το πο-λυπόθητο αποτέλεσμα, καθώς σε αυτό το κοινό απευθύνεται το νέο Polo.

Το ρεκόρ στο Polo
Ακόμη είναι πρωτότυπο, το Polo BlueMotion όμως αποτελεί το πιο οικονομικό σε κατανάλωση 5θέσιο αυτοκίνητο του κόσμου. Το BlueMotion εφοδιάζεται με κινητήρα 1.2 TDI που αποδίδει 75 ίπ-πους. Σύμφωνα με τη VW καταναλώνει μόλις 3,3 λίτρα/100 km και εκπέμπει 87 gr/km CO2. Ο δρ. Ulrich Hackenberg, υπεύθυνος του όλου εγχειρήματος, το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο το Φεβρουάριο του 2010. Προκειμένου να πετύχει το στόχο του, το BlueMotion θα εφο-διάζεται με σύστημα Start&Stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ θα είναι και πιο αεροδυναμικό μοντέλο της γκάμας του Polo.


Tech specs
Κυβισμός                        1.197    
Κύλινδροι / βαλβίδες    4 / 16
Ισχύς (PS / rpm)    105 / 5.000 rpm
Ροπή (kgm / rpm)    17,9 / 1.500 – 3.000 rpm
0-100 km/h (sec)    9,6
Τελική ταχύτητα (km/h)    190
Μετάδοση / κιβώτιο    Στους εμπρός τροχούς / χειροκίνητο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός    Γόνατα McPherson, αντι-στρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω    Ημιάκαμπτος άξονας, αντι-στρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)    Αεριζόμενοι δίσκοι, δίσκοι
Μ. x Π. x Υ.(mm)    3.970 x 1.682 x 1.462
Μεταξόνιο (mm)    2.470
Βάρος (kg)    1.010

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube