Οδηγούμε τη Maserati GranCabrio MC

Οδηγούμε τη Maserati GranCabrio MC

Η έκδοση MC είναι η πιο σπορ εκδοχή του μεγάλου τετραθέσιου κάμπριο της Maserati . Στην ουσία πρόκειται περισσότερο για ένα πακέτο αισθητικής αναβάθμισης με μικρές βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη.

Ο νέος εμπρός προφυλακτήρας της Maserati GranCabrio MC έχει προσθέσει μερικά χιλιοστά μήκους σε σχέση με την απλή έκδοση GranCabrio Sport, κατά τα άλλα οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες.

Κάτω από το καπό φωλιάζει η ισχυρότερη εκδοχή του V8 των 4,7 λίτρων. Η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 20 PS, αγγίζοντας τους 460, ενώ η ροπή φτάνει τα 53 kgm. Αντίθετα με την κλειστή MC Stradale, η GranCabrio χρησιμοποιεί το κλασικό αυτόματο κιβώτιο ZF, τοποθετημένο εμπρός σε συνέχεια του κινητήρα. Η Maserati θεωρεί ότι ο ομαλός τρόπος λειτουργίας του ταιριάζει περισσότερο σε αυτό το κάμπριο για ώριμους καλομαθημένους γόηδες. Και προφανώς έχει δίκιο.

Θέλοντας ωστόσο να δώσουν κάπως πιο σπορ χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά, ώστε να δικαιολογούνται τα αρχικά MC, κατήργησαν την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Skyhook, αντικαθιστώντας την με συμβατικά μηχανικά coilover. Και πάλι πάντως, η ρύθμιση δίνει προτεραιότητα στην άνεση.

Αριστοκρατική
Μέσα στην αντίστοιχη BMW με τις οθόνες αφής και τους περιστροφικούς διακόπτες να σκρολάρουν πολλά υπομενού, έχεις την αίσθηση ότι περιπλανιέσαι στο λογισμικό ενός ψηφιακού γκάτζετ. Στο εσωτερικό της Maserati, η ατμόσφαιρα είναι πιο κλασική, κι αυτό που με μια λέξη θα έλεγα «αριστοκρατική».

Τα υλικά είναι χωρίς αμφιβολία ακριβά και κάποιες μικρές ατέλειες στη συναρμολόγηση δημιουργούν την απαραίτητη συναισθηματική φόρτιση. Μια απόδειξη πως ότι βλέπεις ή αγγίζεις έχει φτιαχτεί με μεράκι από ανθρώπινο χέρι και όχι από μια ψυχρή μηχανή. Ίσως το ξύλο της βασικής έκδοσης να είναι πιο ταιριαστό από τη διακόσμηση κάρμπον του πακέτου MC.

Όπως και να έχει όμως αυτό το ευρύχωρο για τέσσερις εσωτερικό συνδυάζεται ιδανικά με το χρυσό Rolex, τα Tods loafers και το πουκάμισο με το αρχίγραμμα στο στήθος και το λευκό κολάρο.

Δεν ήμουν και μάλλον δεν θα γίνω ποτέ λάτρης των μεγάλων ανοιχτών αυτοκινήτων που στην πλειονότητά τους θεωρώ… ξεχειλωμένα. Παρόλα αυτά, η GranCabrio είναι αντικειμενικά όμορφη και ισορροπημένη. Η υφασμάτινη οροφή ενσωματώνεται στο χυτό περίγραμμα του αρχικού σχήματος με τον καλύτερο τρόπο.

Όταν είναι κλειστή, η ηχομόνωση απομονώνει ικανοποιητικά τον θόρυβο του αέρα ώστε ο οδηγός και οι επιβάτες να απολαμβάνουν το μελωδικό ήχο του κινητήρα. Ωστόσο, ας μην γελιόμαστε, αυτό το αυτοκίνητο το αγοράζεις για να το οδηγείς ανοιχτό και να απολαμβάνεις τα λαίμαργα βλέμματα που σε ακολουθούν.

Μέχρι τα 150 km/h, ο αέρας δεν θα ανακατέψει τα μαλλιά των εμπρός επιβατών. Για τους πίσω το όριο αυτό είναι λίγο χαμηλότερο, πάντως αν δεν μιλάμε για… τρίχες, με τα παράθυρα ανεβασμένα μπορείς να ταξιδεύεις με αυτά τα χιλιόμετρα για ώρα.

Το αίμα νερό δεν γίνεται
Η GranCabrio δεν έχει φτιαχτεί για να προσφέρει ακραίες οδηγικές συγκινήσεις. Η ελαστικότητα του πλαισίου σε δρόμους με καλή πρόσφυση και κάποιοι κραδασμοί που γίνονται αισθητοί κυρίως στην κολόνα του τιμονιού και στο πλαίσιο του παρμπρίζ, στο υπενθυμίζουν. Άλλωστε, αυτό είναι δουλειά της κλειστής MC Stradale. Μπορεί ωστόσο να οδηγηθεί γρήγορα, ενίοτε και θεαματικά.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ για σπορ αυτοκίνητο και η αίσθηση που μεταφέρει είναι απόμακρη. Η πληροφόρηση φτάνει ξεθωριασμένη στον οδηγό, ωστόσο το μπροστινό σύστημα αποκρίνεται με απρόσμενη αμεσότητα στις απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης και δεν δείχνει να υποφέρει από αδράνεια στην είσοδο, παρότι το βάρος ξεπερνά τα 1.800 kg. Ο ισχυρισμός της Maserati για σχεδόν ιδανική κατανομή του, σε ποσοστό 51% εμπρός και 49% πίσω, επιβεβαιώνεται στην πράξη.
 
Στη σπασμένη από τα εκχιονιστικά άσφαλτο των λόφων πάνω από το Μαρανέλο, προκαλείται συχνά μια ταλάντωση που η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτηση δυσκολεύεται να ελέγξει. Σε φυσιολογικές συνθήκες πάντως, η σταθερότητα σε καμπές πολλών χιλιομέτρων είναι ακλόνητη. Παίζουν το ρόλο τους σε αυτό το ανασχεδιασμένο καπό και η μάσκα, που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση του εμπρός μέρους κατά 25% ύστερα από τα 140 km/h.

Το μηχανικό μπλοκέ δίνει εξαιρετική ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών αλλά και θέαμα, αν γνωρίζεις την τεχνική και το επιδιώξεις. Διαφορετικά, η GranCabrio θα αντιδράσει στην πίεση με λίγη υποστροφή, εύκολα ελεγχόμενη με μια μικρή υποχώρηση από το γκάζι.

Η Maserati ανακοινώνει 0-100 km/h σε 4,9” και τελική 289 km/h. Η βελόνα του ταχυμέτρου πηδά από τη μία ένδειξη στην άλλη με πειστικό τρόπο, ωστόσο η γραμμική απόδοση του μοτέρ και η λειτουργία του κιβωτίου αμβλύνουν την αίσθηση. Το 6άρι της ZF είναι ιδανικό για cruising, ομαλό στη ρύθμιση Αuto και γρήγορο στην χειροκίνητη, χωρίς μάλιστα να κάνει kickdown ή να ανεβάζει στον κόφτη.

Αλλά ο χειρισμός των paddles είναι συναρπαστικός, σχεδόν όσο και ο έλεγχος του ηχοσυστήματος με τα πλήκτρα πίσω από το τιμόνι. Ευτυχώς, έρχεται ο ήχος, άγριος, εκφραστικός, βαθιά ιταλικός, να δώσει την απαραίτητη ένταση στην εμπειρία. Ειδικά με το πλήκτρο Sport πατημένο, οπότε και τα κλαπέτα των εξατμίσεων ανοιχτά.

Παλιοζωή
Η Maserati ανέκαθεν έφτιαχνε αυτοκίνητα με χαρακτήρα για πλούσιους 50άρηδες ζεν πρεμιέ, με λεπτό γούστο και βαθιές τσέπες. Η GranCabrio MC είναι ένα από αυτά. Η επιπλέον δύναμη, ο οξύς ήχος και οι σπορτίβ πινελιές στη σχεδίαση είναι στοιχεία ενός διαχρονικού φλερτ που αρχίζει κάθε φορά μόλις πάρει μπρος αυτός ο πληθωρικός V8 και αναδιπλωθεί η υφασμάτινη οροφή.

Περισσότερα για τη Maserati GranCabrio MC, καθώς και μεγάλο οδηγικό αφιέρωμα στις σύγχρονες Maserati Quattroporte V6 Q4, MC Stradale και την κλασική Ghibli του 1969, στο DRIVE που κυκλοφορεί από 14/6.

Τι λέει το DRIVE
Γοητευτική και εξωστρεφής, έχει φτιαχτεί κυρίως για να επιδεικνύεται. Παρόλα αυτά, αν αποφασίσεις να την οδηγήσεις, το ζυγισμένο πλαίσιο και ο δυνατός μελωδικός V8 θα σε αποζημιώσουν.
Τιμή €300.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 4.691 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, ψεκασμός, 460 PS/7.000 rpm, 53,0 kgm/4.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της ZF
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9”
Τελική 289 km/h
Μέση κατανάλωση 14,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 337 gr/km
Διαστάσεις 4.933x1.915x1.343 mm
Βάρος 2.050 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube