Οδηγούμε: Peugeot 3008

Quelle Surprise: To 3008 δικαιώνει με τον καλύτερο τρόπο το γνωστό κλισέ: «μην κρίνεις αμέσως από την εξωτερική εμφάνιση».

Με την πρώτη ματιά δαγκώνεσαι. Το 3008 όμορφο δεν μπορείς να το πεις και αυτό οφείλεται στον multi task χαρακτήρα του. Και MPV και SUV και σεντάν και αρμονικό δεν γίνεται. Ελπίζεις λοιπόν ότι και αυτή τη φορά θα επιβεβαιωθεί ο κανόνας που λέει ότι όσο πιο πολύ το βλέπεις τόσο περισσότερο το συνηθίζεις. Σε όλους τους άλλους τομείς όμως το 3008 είναι από επαρκές μέχρι εξαιρετικό.

Τα πάντα όλα
Το 3008 χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα του πεντάθυρου 308. Αυτό σημαίνει ότι μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο και την ίδια αρχιτεκτονική των αναρτήσεων με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω. Το 3008 ωστόσο είναι κατά 13 cm ιο μακρύ και 14 cm πιο ψηλό από το αδερφάκι του. Αυτό σημαίνει πολύ μεγαλύτερος χώρος αποσκευών (512 λίτρα) αλλά και επιβατών, λόγω του αυξημένου ύψους και έξυπνες λύσεις.

Το πάτωμα του χώρου αποσκευών ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά ύψη, η έλλειψη παραδοσιακού χειρόφρενου (είναι ηλεκτρονικό) έχει αυξήσει τον ωφέλιμο χώρο στο κεντρικό τούνελ και υπάρχουν θήκες κάτω από τα πόδια των επιβατών, στο ταμπλό, στις πόρτες. Χώρια οι υποδοχές για όλα τα απαραίτητα γκάτζετ (ξέρετε, ipod, memory sticks, τέτοια...).

Η πραγματική έκπληξη προέρχεται από τον σχεδιασμό πρωτίστως αλλά και την ποιότητα του ταμπλό. Ο οδηγός αισθάνεται ότι βρίσκεται μέσα σε σπορ κουπέ πολύ περισσότερο απ’ ότι σε ένα...ημίψηλο crossover. Η κεντρική κονσόλα είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρική και θυμίζει πολύ τον σχεδιασμό του... Audi R8. Η σειρά διακοπτών αεροπορικού τύπου δίνει έναν ακόμα σπορτίφ τόνο και ο εξοπλισμός είναι όχι μόνο πλήρης αλλά με στοιχεία που παραπέμπουν σε πολύ μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Ανάμεσα στα άλλα υπάρχει μέχρι και head up display. Όσο για την απτή ποιότητα και την συναρμογή είναι ό,τι καλύτερο έχουμε συναντήσει σε Peugeot τα τελευταία χρόνια.

Αλά γαλλικά
Όλα τα παραπάνω αν μη τι άλλο ζεσταίνουν το κλίμα μετά την πρώτο μούδιασμα της εξωτερικής εμφάνισης. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν το 1.6 THP με τους 150 ίππους. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται σωστά, η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα είναι επαρκής και το 6άρι κιβώτιο σαφώς καλύτερο από τα συνήθη «λαστιχένια» στάνταρ της Peugeot.

Μόνη ένσταση ως εδώ ο απότομος συμπλέκτης. Από εκεί και πέρα το 3008 διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και διατηρεί εκείνη τη γαλλική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τον σφιχτό έλεγχο του αμαξώματος, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι υπερυψωμένο (150 mm η απόσταση από το έδαφος). Σε αυτό βοηθά πολύ και το σύστημα Dynamic Roll Control με μια υδραυλική μονάδα τοποθετημένη στον πίσω άξονα, η οποία επενεργεί ως τρίτο αμορτισέρ, εξισώνοντας την πίεση ανάμεσα στα αμορτισέρ των πίσω τροχών για μικρότερες κλίσεις.

Το αποτέλεσμα είναι το 3008 να στρίβει ακριβώς όπως θα περίμενες από ένα μικρότερο και χαμηλότερο γαλλικό μοντέλο. Ο turbo κινητήρας πάντως των 150 ίππων είναι απλώς επαρκής, έχοντας να κινήσει ένα αντικειμενικά βαρύ αμάξωμα.

Καταλαβαίνετε λοιπόν τώρα γιατί τελικά δεν πρέπει να κρίνετε μόνο από την εμφάνιση; Το 3008 είναι ένα αυτοκίνητο με πολύ αξιόλογο...εσωτερικό κόσμο και γι αυτόν τελικά θα πρέπει να κριθεί.


Τι λέει το DRIVE
Όσοι ξεπεράσουν τον σκόπελο της εξωτερικής εμφάνισης θα αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που μπορέι να κάνει πολλές δουλειές πολύ καλά. Στα συν το εξειαρετικό κόκπιτ
Τεχνολογία 4κύλινδρος σε σειρά, twin scroll turbo 1.598 cc, 150 PS / 5.800 rpm, 24,5 kgm / 1.400 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 8,9”, τελική 201 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km