Οδηγούμε: Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Οδηγούμε: Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Όπως έπρεπε: Οι βελτιώσεις της έκδοσης Nurburgring δίνουν στο Corsa OPC δευτερόλεπτα στις πίστες και προσωπικότητα στο δρόμο.

Δεν ξέρω αν οι έμποροι της Opel θα πρέπει να νιώθουν ευτυχείς που επιτέλους έχουν το ιδανικό Corsa OPC στις εκθέσεις ή απογοητευμένοι για την χαμένη ευκαιρία. Όχι μόνο διότι έτσι θα έπρεπε να είναι από την αρχή ώστε να σαρώσει στην κατηγορία, αλλά και διότι τώρα που επιτέλους το εργοστάσιο το έφτιαξε, θα διατεθεί σε περιορισμένη παραγωγή, 500 μόλις μονάδων.
Εγώ βέβαια που έχω την τύχη να βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι του με την ιδιότητα του δημοσιογράφου-δοκιμαστή δεν χρειάζεται να αναλώνομαι σε τέτοιες σκέψεις. Έστω και με βροχή, η υπερσύχρονη πίστα Eurospeedway Lausitzring στα περίχωρα του Βερολίνου είναι ένα περιβάλλον ιδανικό για να απολαύσει κανείς ένα εξελιγμένο hot hatch. Κι αυτό θα κάνω.

Ουσιαστικό
Δεν πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού. Ούτε για ένα κόλπο του marketing που περιορίζεται στα σχετικά διακριτικά, τις ζάντες στο χρώμα του γραφίτη, τα ανασχεδιασμένα σπόιλερ και τις δυο μπούκες της εξάτμισης. Οι αλλαγές μέσα από τις οποίες προέκυψε η Nurburgring Edition είναι εστιασμένες και απόλυτα προσαρμοσμένες στα γούστα του απαιτητικού οδηγού, Αυτού που θέλει να συνδυάζει την ευχαρίστηση στο δρόμο με την ουσία απέναντι στο χρονόμετρο.
Τόσα χιλιόμετρα, σε τόσο διαφορετικές συνθήκες και όμως ποτέ δεν ένιωσα την ανάρτηση της απλής έκδοσης μαλακή. Ωστόσο έχω πάντα την εντύπωση ότι το εμπρός μέρος είναι βαρύ και σφιχτό, ενώ το πίσω ελαφρύ και πιο μαλακό. Με γκάζι και καθαρές γραμμές υποστρέφει, ενώ με τοποθέτηση γυρνά άτσαλα.
Το πλαίσιο της Nurburgring Edition είναι πιο ομοιογενές, με πιο στρογγυλεμένες αντιδράσεις στο όριο. Η ανάρτηση είναι πιο σκληρή χωρίς να γίνεται νευρική. Και πιο χαμηλή κατά δύο πόντους. Τα αμορτισέρ είναι παραγγελία στην Bilstein κι ελέγχουν άψογα τις δυνάμεις απόσβεσης και επαναφοράς χωρίς αναπηδήσεις. Η μείωση του βάρους της μη αναρτώμενης μάζας με τη χρήση των ελαφρύτερων κατά 30% εμπρός φρένων έχει ωφελήσει περισσότερο τη λειτουργία της ανάρτησης παρά την αίσθηση του μπροστινού συστήματος. Δεν έχει την αμεσότητα και την ακρίβεια ενός Clio ή ενός Mini στην είσοδο, κυρίως διότι η κούφια αίσθηση του τιμονιού σε αφήνει να πιστεύεις ότι βουτάς σε θολά νερά, αλλά το όριο της πρόσφυσης είναι εξίσου υψηλό.
Από τη στιγμή που περνάς στο γκάζι όμως, αυτό το Corsa είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι ξέραμε ως τώρα. Η απόκριση στο πεντάλ είναι βελτιωμένη. Το νέο turbo ξυπνάει πιο γλυκά κι ακούει στις μικρό-ρυθμίσεις χάρη και στη διαφορετική εξάτμιση με λιγότερο backpressure, αλλά και στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου. Το μηχανικό πολύδισκο ελεγχόμενο διαφορικό κουμαντάρει με μαεστρία την έκρηξη της ροπής, που πλέον σε φάση overboost φτάνει τα 28,5 kgm από 27,1. Τραβά τη μούρη στην κορυφή χωρίς κλοτσιές στο τιμόνι και μετουσιώνει σε επιτάχυνση τα επιπλέον 18 PS της Nurburgring Edition. Αν αφήσουμε εκτός το έτσι κι αλλιώς πολύ ακριβότερο Mini John Cooper Works, δεν υπάρχει άλλο μικρό GTI που να αγγίζει τους 210 ίππους. Περισσότερο από το απόλυτο νούμερο ωστόσο, σημασία έχει ότι ο κινητήρας είναι πλέον πιο εύστροφος ψηλά, μετά τις 5.500 rpm, άρα έχει και μεγαλύτερο ωφέλιμο φάσμα στροφών.
Η βροχή δεν μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε στο όριο την απόδοση και την αντοχή των Brembo. Δεν έχουμε λόγους να αμφισβητήσουμε τις υποσχέσεις που αφήνουν οι δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και τα νέα τακάκια με την μεγαλύτερη κατά 10% επιφάνεια τριβής.  

Κάνε μια ευχή
Οι επεμβάσεις που έγιναν ώστε να προκύψει η ειδική Nurburgring Edition έχουν επιδράσει δραστικά σαν κορτιζόνη στο Corsa OPC, μεταμορφώνοντάς το σε ένα πιο διασκεδαστικό και αποτελεσματικό σύνολο. Και είναι βγαλμένες από την λίστα των πρωτοχρονιάτικων ευχών του πραγματικού οδηγού. Αν είσαι ένας από αυτούς, το μάτι σου θα πέσει στο περίγραμμα του Νορντσλάιφε στα προσκέφαλα των Recaro και όχι στα φτηνά σκληρά πλαστικά και στη μέτρια συναρμογή του ταμπλό. Με αυτή τη λογική και δεδομένου του συλλεκτικού χαρακτήρα λόγω περιορισμένης παραγωγής, τα €25.730 δεν είναι υπερβολή.  

Τι λέει το DRIVE
Είναι πιο διασκεδαστικό στο δρόμο και πιο αποτελεσματικό στην πίστα. Με επεμβάσεις ουσίας, ανέβηκε πολύ στην εκτίμηση ενός σκληροπυρηνικού κοινού που προσκυνά το Clio RS και πίνει νερό στο όνομα του Cooper S Works
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2EEK, πολλαπλός ψεκασμός, turbo, 210 PS/5.850 rpm, 25,5 kgm/2.250–5.850 rpm (28,5 kgm με overboost), χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,8”, τελική 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube