Οδηγούμε το νέο Audi Q7 V12 TDI

Ντιζελόσαυρος... Ο θηριώδης V12 turbodiesel χαρίζει επιδόσεις supercar στο μεγάλο πολυτελές 4x4 της Audi.

Στην περίπτωση του Audi Q7 V12 TDI, τα 102,1 κιλά ροπής μιλάνε από μόνα τους ακόμα κι αν έχουν απέναντί τους τα 2.635 κιλά του 5μετρου αμαξώματος.

Η κτηνώδης ροπή περνάει στο δρόμο μέσω ενός αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου και καθιστά το κορυφαίο Q7 τόσο γρήγορο που αφήνει πίσω του ένα Range Rover Sport Supercharged και δυσκολεύει πολύ τη ζωή μιας Porsche Cayenne Turbo. Τα 5,5” που χρειάζονται για το 0-100 km/h είναι ένα τουλάχιστον εντυπωσιακό νούμερο.

Το να περάσει όλη αυτή η ισχύς στο δρόμο χωρίς δράματα δεν είναι κάτι εύκολο, ακόμα και με τη βοήθεια της μόνιμης τετρακίνησης. Σε στεγνό οδόστρωμα η πρόσφυση είναι άφθονη ακόμα και σε βίαιη επιτάχυνση, ενώ η κατανομή της σε ποσοστό 40/60 (ε-μπρός/πίσω) εξασφαλίζει ισορροπημένη συμπεριφορά ακόμα και στη γρήγορη οδήγη-ση. Εάν πάντως πιεστεί πολύ σε κλειστές στροφές, η υποστροφή είναι αναπόφευκτη παρά τα τεραστίων διαστάσεων ελαστικά (295/40) και τις ζάντες 20”.

Απεναντίας, θαύματα κάνουν τα κεραμικά δισκόφρενα του Q7. Οι 6πίστονες δαγκάνες και οι αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 420 mm εμπρός και 370 mm πίσω, το επιβραδύ-νουν απίστευτα δυνατά και ακούραστα.

Βέβαια, το κυρίαρχο στοιχείο του συγκεκριμένου Q7 είναι ο κινητήρας του – και όχι μόνο για τη δύναμή του. Η ραφιναρισμένη λειτουργία και η ενδιαφέρουσα χροιά του ήχου του θυμίζουν βενζινοκίνητο V12.

Παρά τη σφιχτή ανάρτηση, η άνεση είναι καλή, χάρη στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, ενώ με την επιλογή της ρύθμισης Comfort οι ανωμαλίες απομονώνο-νται πολύ καλά από την καμπίνα.

Η κατανάλωση έχει δύο πρόσωπα: από τη μία, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Audi είναι κατά 40% χαμηλότερη από εκείνη των βενζινοκίνητων ανταγωνιστικών μοντέλων. Από την άλλη όμως, ο οδηγός πρέπει να είναι πολύ εγκρατής με το γκάζι ώστε η πραγματική μέση κατανάλωση να μην ξεπεράσει κατά πολύ τα επίπεδα που ανακοινώνει η εταιρεία, αν και στην Ελλάδα τέτοιου είδους αυτοκίνητα και προβλη-ματισμοί παραμένουν περισσότερο φιλολογικού ενδιαφέροντος.


Τι λέει το DRIVE
Όχι ότι στην Ελλάδα μάς πέφτει ιδιαίτερος λόγος, αλλά το κορυφαίο Q7 προσφέρει απίστευτες για το βάρος του επιδόσεις, με τίμημα την κατανάλωση
Τεχνολογία 5.934 cc, V12, turbo, 500 PS
Επιδόσεις 0-100 km/h 5,5” τελική 250 km/h*
Κατανάλωση 11,2 lt/100 km*
Εργοστασιακές τιμές