Οδηγούμε: Mercedes-Benz ML320 Bluetec

Οδηγούμε: Mercedes-Benz ML320 Bluetec

Ένας «μπλε» κινητήρας diesel, μια πράσινη πολιτεία των Η.Π.Α., ένα SUV με περιβαλλοντική συνείδηση και ανανεωμένη εμφάνιση, και άλλες ιστορίες...



Για δύο πράγματα μπορείς να είσαι βέβαιος στο χώρο της αυτοκίνησης: το πρώτο δεν το θυμάμαι, αλλά το δεύτερο είναι ότι κάθε μοντέλο της Mercedes θα υποστεί facelift τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση. Δεν απορήσαμε λοιπόν που λάβαμε πρόσκληση για την οδήγηση της ανανεωμένης ML. Μας παραξένεψαν όμως, ο τόπος και το μοντέλο: Βερμόντ, χαμένο κάπου στα δάση και το γκαζόν της βορειοανατολικής πλευράς των Η.Π.Α., για να οδηγήσουμε την 320 BlueTEC, την πιο «οικολογική» πρόταση στην γκάμα της ML.

Blue: the new green
[inset side=left] Hot spots -    Ο πιο καθαρός σε ρύπους κινητήρας diesel  -    Πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές σε ΗΠΑ και Ευρώπη -    Με πρωτοποριακό σύστημα εξουδετέρωσης των NΟx  -    Παράλληλη αισθητική και ποιοτική ανανέωση της ML[/inset]Η αγορά της Αμερικής έχει τεράστια σημασία για τη Mercedes. Δεν είναι τυχαίο ότι και η ανανεωμένη ML (όπως άλλωστε και η GL αλλά και η R-Class) κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αλαμπάμα. Ανάλογης σημασίας είναι για τους Γερμανούς η εμπλοκή τους στις νέες, οικολογικές και πιο οικονομικές τεχνολογίες. Η νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα γίνεται όλο και πιο δρακόντεια και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, με την αμερικάνικη Bin 5 να δείχνει περισσότερο τα δόντια της και την καλιφορνέζικη να είναι η πιο αυστηρή σε όλο τον πλανήτη. Προσέξτε όμως: η αμερικάνικη νομοθεσία δίνει μεγαλύτερο βάρος στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που είναι και ο μόνος ρύπος τον οποίο εκπέμπουν σε μεγαλύτερη αφθονία οι σύγχρονοι κινητήρες diesel σε σύγκριση με τους κινητήρες βενζίνης. Για τον παραπάνω λόγο, αλλά και επειδή το πετρέλαιο είναι πολύ πιο ακριβό απ’ τη βενζίνη, οι κινητήρες diesel είναι στην Αμερική σαν τις γυναίκες που δεν γκρινιάζουν – σπάνιοι...
Σε αυτό το εχθρικό περιβάλλον η Mercedes τόλμησε να λανσάρει αποκλειστικά (θα έρθει στην Ευρώπη σε ένα χρόνο) τον 3λιτρο V6 diesel με τεχνολογία BlueTEC, η οποία μειώνει τις εκπομπές NOx κατά 80% και γι’ αυτό έχει πάρει έγκριση τύπου και στις 50 πολιτείες των Η.Π.Α. Ροπάτος από πολύ χαμηλά, αθόρυβος (σχεδόν ξεχνάς ότι είναι diesel) και με δύναμη μέχρι τον κόφτη, διαθέτει χαμηλότερη συμπίεση, βελτιωμένο υπερσυμπιεστή εξάτμισης και αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό έλεγχο σε σχέση με τον κλασικό CDI, συνδυάζεται πολύ καλά με το αυτόματο 7 G-Tronic και χαρίζει στην ML επιδόσεις αντίστοιχες της βενζινοκίνητης 350 παρά το γεγονός ότι αποδίδει λιγότερους ίππους (210 PS / 3.400 rpm).

Blue… what?

Η ονομασία BlueTEC συνδέθηκε με την κυκλοφορία στις ΗΠΑ του μοντέλου Ε320 και στην Ευρώπη του Ε300 BlueTEC. Πρωταγωνιστές αυτής της διάταξης ήταν μια παγίδα αιθάλης και ένας καταλύτης αποθήκευσης οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), ο οποίος αναγεννιόταν με τον ψεκασμό πετρελαίου. Η παραπάνω διάταξη όμως δεν ήταν ικανή να πιάσει τις προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων US Bin 5 ή Euro 5. Λύση δόθηκε από τη Mercedes στους νέους κινητήρες BlueTEC, όπου το υδατικό διάλυμα ουρίας (AdBlue) χρησιμοποιείται για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου, ρύπου-«βραχνά» για κάθε κινητήρα diesel.
Ακολουθώντας την πορεία των καυσαερίων από το θάλαμο καύσης, αυτά εισέρχονται στον οξειδωτικό καταλύτη, όπου τα προϊόντα της ατελούς καύσης, το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και οι υδρογονάνθρακες (HC), μετατρέπονται σε αβλαβές διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Το μονοξείδιο του αζώτου (NO) μετατρέπεται με τη σειρά του σε διοξείδιο (ΝΟ2) με τη προσθήκη ενός ατόμου οξυγόνου, που το προσλαμβάνει από τον ατμοσφαιρικό αέρα που αφθονεί, λόγω φτωχού μίγματος, στους κινητήρες diesel.To τελευταίο, αν και εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, βοηθά την καύση της αιθάλης στην αιθαλοπαγίδα που υπάρχει μετά τον οξειδωτικό καταλύτη. Κάπου εδώ φαίνεται η χρησιμότητα της ουρίας, που σκοπό έχει την αναγωγή των οξειδίων του αζώτου ΝΟx σε αδρανές άζωτο και οξυγόνο.
Καρδιά του συστήματος λοιπόν είναι η μονάδα «επιλεκτικής κατάλυσης» SCR, που στην ουσία πρόκειται για έναν τύπο καταλύτη, όπου λίγο πριν την είσοδο των καυσαερίων, μέσω ενός σύγχρονου συστήματος ψεκασμού, ψεκάζεται το υδατικό διάλυμα της ουρίας (AdBlue). Η επαφή της ουρίας με τα καυσαέρια έχει ως αποτέλεσμα τη θερμική της διάσπαση σε αμμωνία (NH3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Το 80% της αμμωνίας, ευρισκόμενο σε αέρια μορφή, αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου, στη μονάδα SCR, με παράγωγα άζωτο και νερό. Η περίσσεια της αμμωνίας εξέρχεται από τα καυσαέρια της εξάτμισης.

SUV και ΝΗ3
Ενσωματώνοντας την τεχνολογία BlueTEC στα τετρακίνητα μοντέλα της, η Mercedes προσπαθεί να αποκτήσει οικολογικό προφίλ ενάντια στις μεγάλες διαστάσεις και το αυξημένο βάρος των σύγχρονων οχημάτων «ελευθέρου χρόνου», ικανοποιώντας παράλληλα τις ολοένα και αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή. Το διάλυμα της ουρίας AdBlue αποθηκεύεται σε ξεχωριστό ρεζερβουάρ. Μόλις 0,1 λίτρα ανά 100 km είναι οι απαιτήσεις του νέου diesel BlueTEC σε AdBlue, οπότε ο ανεφοδιασμός θα γίνεται στα προκαθορισμένα διαστήματα συντήρησης, κατά τη διάρκεια του σέρβις. Ενδεικτικά, η R 320 BlueTEC και η ΜL 320 BlueTEC διαθέτουν ρεζερβουάρ 28 λίτρων AdBlue, με την GL 320 BlueTEC να διαθέτει αποθηκευτική δυνατότητα 32 λίτρων AdBlue. Παράλληλα, σε περίπτωση βαριάς χρήσης των οχημάτων (ρυμούλκηση κ.λπ.), υπάρχει και ένδειξη προειδοποίησης του οδηγού για τη μείωση της στάθμης του AdBlue.


Έχει MLον...
Δεν υπήρχε πιο κατάλληλο όχημα για να λανσαριστεί, από το ανανεωμένο και πιο καλοπουλημένο SUV της Mercedes.
Πέρα βεβαίως από τον κινητήρα, η ML δείχνει σαφώς πιο φρέσκια και αισθητικά. Αυτό οφείλεται στο επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με το πιο μυώδες καπό, τη μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή μάσκα, τους προβολείς που έχουν αποκτήσει σφηνοειδές σχήμα και τον προφυλακτήρα με την ενιαία εισαγωγή αέρα και την inox ποδιά. Μικρότερες επεμβάσεις που αφορούν τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα έχουν γίνει και πίσω.
Το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά, με καλύτερα πλαστικά και δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες, έχει αποκτήσει νέας σχεδίασης καθίσματα, τετράκτινο τιμόνι με περισσότερα χειριστήρια, και ενσωματώνει περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας, όπως το Pre-Safe και το Neck-Pro. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, αν και είναι εντυπωσιακό πως σε αυτά τα πάντα μπορούν να προστεθούν άλλα τόσα έξτρα. Καμία ουσιαστική αλλαγή δεν έγινε σε ανάρτηση, επομένως καμία ουσιαστική αλλαγή δεν αναφέρουμε και στην οδική συμπεριφορά. Το αυτό ισχύει και για τους υπόλοιπους κινητήρες. Όσο για την κορυφαία έκδοση: ML 63 AMG is the name, 510 PS is the game…


 

ΜοντέλοML 3.0 V6 BlueTEC
Κυβισμός (cc)2.987
Κύλινδροι / ΒαλβίδεςV6 / 24
Ισχύς (PS / rpm)210 / 3.400
Ροπή (kgm / rpm)55 / 1.600 - 2.400
0-100 km/h (sec)8,5
Τελική ταχύτητα (km/h)220
Μετάδοση / ΚιβώτιοΣτους 4 τροχούς / Αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρόςΔιπλά ψαλίδια,
αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσωΠολλαπλών συνδέσμων,
αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)Αερ. δίσκοι / Αερ. δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)4.780 x 1.911 x 1.815
Μεταξόνιο (mm)2.915
Βάρος (kg)2.060
Tροχοί255/50 R19

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube