Οδηγούμε: Kia Sorento

Οδηγούμε: Kia Sorento

Το νέο Sorento θέλει να μπει με αξιώσεις στον κόσμο των πολυτελών SUV

Το Sorento ήταν μέχρι σήμερα το τελευταίο σκληροτράχηλο SUV. Η επόμενη γενιά έχει σαφώς διαφορετικό προσανατολισμό. Θα λέγαμε ότι το νέο Sorento έχει βγάλει το ορειβατικά μποτάκι και έχει φορέσει κουστούμι.

Τέρμα η σκάλα
Η πρώτη θεαματική και αναγκαία αλλαγή αν θέλεις να ακολουθήσεις αυτόν τον κυριλέ δρόμο είναι η αντικατάσταση του πλαισίου τύπου σκάλας με μονοκόκ. Και φυσικά να εξελίξεις μια ανάρτηση που να είναι προσανατολισμένη σε καλύτερη ασφάλτινη συμπεριφορά.
Το νέο πλαίσιο βέβαια δεν είναι ακριβώς νέο μιας και βασίζεται σε αυτό του Hyundai Santa Fe. Από το ίδιο αυτοκίνητο οι μηχανικοί της Kia δανείστηκαν και την τετρακίνηση, με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα αλλά και έλεγχο κατάβασης πλαγιάς. Για να μην μείνει όμως παραπονεμένο το νέο Sorento θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο του ομίλου που θα χρησιμοποιεί τον νέο ντίζελ κινητήρα των 2,2 λίτρων καθώς και ένα νέο αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο. Για πρώτη φορά επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα 7θέσια διάταξης. Αυτό όμως δεν είναι το πιο σημαντικό. Η κυριότερη διαφορά βρίσκεται στην αναβάθμιση του εσωτερικού και στη μακράν πιο μοντέρνα εξωτερική εμφάνιση.
Ο νέος ντίζελ αποδίδει 195 ίππους και 45 κιλά ροπής. Εκτός από μερικούς κραδασμούς όταν είσαι με τέρμα το γκάζι, σε γενικές γραμμές είναι ήσυχος και με ομαλή λειτουργία. Συνεργάζεται πολύ καλά με το εξάρι, με μοναδική εξαίρεση την μακριά 6η η που αναγκάζει το σύνολο να κάνει κικ ντάουν πιο συχνά απ’ όσο θα ήθελες. Η κατανάλωση και συνεπακόλουθα οι εκπομπές ρύπων είναι βελτιωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, λόγω και της καλύτερης αεροδυναμικής και του μειωμένου βάρους.

Ευρώπη ερχόμαστε

Η καλύτερη ποιότητα κύλισης και ο πιο σφιχτός έλεγχος του αμαξώματος είναι δεδομένα. Οι μηχανικοί της Kia δούλεψαν σκληρά για να ρυθμίσουν το νέο Sorento ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων. Και από τις πρώτες μας εντυπώσεις στην Κορέα φαίνεται ότι το έχουν καταφέρει σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Μόνο κάποιους κραδασμούς από το τιμόνι θα πρέπει να διορθώσουν. Ήδη βελτιώνουν ακόμα περισσότερο κάποια από τα πλαστικά του ταμπλό, σε ένα εσωτερικό που είναι ούτως ή άλλως πολύ ευχάριστο και έξυπνα διαμορφωμένο. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά, οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες αποσκευές και μικροαντικείμενα άφθονοι. Ειδικά στην 5θέσια διάταξη το πορτ παγκάζ είναι αχανές. Ακόμα όμως και στην 3η σειρά καθισμάτων δύο ενήλικες μπορούν να καθίσουν με άνεση. Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε πως το νέο Sorento είναι πλέον ένα πολύ ανταγωνιστικό SUV σε όλα τα επίπεδα. Αν εξακολουθήσει να είναι ανταγωνιστικό και στην τιμή, τότε έχουμε κάθε λόγο να θεωρούμε την καλή εμπορική πορεία του στην Ευρώπη δεδομένη.


Τι λέει το DRIVE
Ουδεμία σχέση έχει με το απερχόμενο. Αυτό θα αποδειχθεί κακό για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του αλλά πολύ καλό σε όλα τα άλλα. Αν η τιμή του εξακολουθήσει να είναι ανταγωνιστική θα έχει πολύ καλή πορεία.
Τεχνολογία: 4κύλινδρος σε σειρά, 2.199 cc, 197 PS/3.800 rpm, 44,6 kgm/1.800-2.000 rpm
Επιδόσεις:  0-100 km/h 9,5”, τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,5 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube