Oδηγούμε: BMW 640i coupe

Oδηγούμε: BMW 640i coupe

Μεγάλου Βεληνεκούς: Ένα μεγάλο GT, με «μεγάλο» κινητήρα, που έχει κατασκευαστεί κυρίως με στόχο να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις.
Αντίθετα με τη συνήθη πρακτική, ένα coupe λανσάρεται μετά το cabrio. Η σειρά είναι δηλωτική των προτεραιοτήτων της BMW. Λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι η νέα Σειρά 6 έχει σχεδιαστεί με το μυαλό στην αμερικανική αγορά

Νέα θεμέλια
Η νέα Σειρά 6 είναι μεγαλύτερη και σαφώς ποιοτικότερη από την προηγούμενη. Και δεν εννοούμε μόνο τη σχεδίαση και το εσωτερικό. Η 640i είναι χτισμένη γύρω από την πλατφόρμα της Σειράς 5. Αυτό και μόνο αρκεί για να αντιληφθούμε πόσο προηγμένη τεχνολογικά και οδηγικά είναι. Η νέα «6άρα» θα εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες. Τον 6κύλινδρο σε σειρά 3λιτρο turbo βενζίνης (640i), που αποδίδει 320 PS, τον V8 4,4 με 400 PS (650i) και έναν επίσης 3λιτρο turbo diesel (640d), ο οποίος βγάζει 308 PS. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την 640i.
Όλες οι νέες 6άρες θα έχουν στάνταρ κιβώτιο το γνωστό πλέον 8τάχυτο αυτόματο. Επίσης, όπως όλες οι BMW πλέον εφοδιάζεται με όλα τα γνωστά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας Efficient Dynamics. Όλα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στη BMW να ανακοινώνει 12% μικρότερη κατανάλωση. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι, με βάρος 1660 κιλά, ζυγίζει 130 κιλά περισσότερα από την προηγούμενη. Παρά το βάρος, οι επιδόσεις είναι το λιγότερο εντυπωσιακές. Λογικό, δεδομένου ότι η ροπή φτάνει στα 45,9 kgm από τις 1.700 rpm.

1660 κιλά σε 5,4” αλλά ποιος μετράει...
Μ’ αυτά και μ’ αυτά εκτινάσσεται από στάση στα 100 km/h σε μόλις 5,4” και τερματίζει ηλεκτρονικά στα 250 km/h με χαρακτηριστική ευκολία, γραμμικά, χωρίς κομπιάσματα. Το twin scroll turbo δουλεύει χωρίς υστέρηση και χωρίς να λαχανιάζει ακόμα και στον κόφτη, στις 7.200 rpm. Με τέτοιες επιδόσεις ελάχιστα ζηλεύεις το V8 και δεν νοσταλγείς καθόλου τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 3λιτρο. Η BMW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km, τιμή μάλλον ανέφικτη σε πραγματικές συνθήκες.
Παρά το μέγεθός της, η νέα 640i μοιάζει να είναι στο στοιχείο της σε δρόμους της περιφέρειας, όπου δείχνει ανέλπιστα κοφτερή. Το ακριβές και καλοζυγισμένο τιμόνι, η πολύ καλή ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στον έλεγχο του βάρους και της πρέπουσας - για τέτοιο αυτοκίνητο – ενδοτικότητας, κάνουν τις διαδρομές πραγματικά απολαυστικές. Μπορεί να μην έχει την οπτική γοητεία μιας XK ή το αρχοντικό πάτημα μιας CL, αλλά πάλι καμία από τις παραπάνω δεν μπορεί να συναγωνιστεί την 640i coupe σε ακρίβεια και αίσθηση. Κι αυτό την κάνει να ξεχωρίζει...

Τι λέει το DRIVE
Για όσους βρίσκουν μια 911 πολύ σπορ και μικρή και μια CL συντηρητική, η 640i βρίσκεται κάπου ανάμεσα. Ένα GT μεγάλων αποστάσεων που μπορεί να σε κάνει να νιώθεις 25άρης πού και πού...
Τεχνολογία:
2.979 cc, i6, 24V, 2 ΕΕΚ, twin scroll turbo, άμεσος ψεκασμός, VALVETRONIC 320 PS/5.800–6.000 rpm, 45,9 kgm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 5,4”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση:
7, lt/100 km
Εκπομπές CO2: 177 gr/km
Τιμές Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube