Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC

Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC

Με το κύρος της Mercedes-Benz, με την ξεχωριστή της εμφάνιση, με κινητήρα εξαιρετικής απόδοσης, με αρχοντική πολυτέλεια και άνεση.

Χτίζοντας πάνω σε ένα τόσο ιδιαίτερο look, οι δυνατότητες για μεγάλες και ουσιαστικές διαφορές είναι περιορισμένες. Όπως και να το κάνουμε, η GLK είναι ένα από τα πιο macho αυτοκίνητα και ταυτόχρονα ένα από τα πιο εύκολα αναγνωρίσιμα. Οι κυριότερες εξωτερικές διαφορές του facelift συγκεντρώνονται στο εμπρός μέρος, στη νέα μάσκα με τα φώτα LED και τους καινούργιους προβολείς. Το χρωμιωμένο κάτω χείλος του προφυλακτήρα είναι απλώς ένα όμορφο διακοσμητικό, παρότι παραπέμπει σε μεταλλική ποδιά.

Στην καμπίνα έχει γίνει αρκετή προσπάθεια, έτσι ώστε στη νέα GLK να παίρνεις περισσότερο την αίσθηση μιας Mercedes-Benz. Οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούν κυρίως τα χρώματα και λιγότερο τα σχήματα. Οι κρυφοί φωτισμοί και οι βελτιώσεις στην απτή ποιότητα της δίνουν νέο, πιο premium αέρα.

Το νέο λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων στα δεξιά του τιμονιού, απελευθερώνει πολύ χώρο στο κέντρο, με αποτέλεσμα άφθονο χώρο για ποτηροθήκες, κινητά τηλέφωνα και μικροπράγματα. Για τους επιβάτες δεν έχει αλλάξει κάτι, αφού διατηρείται το ίδιο εσωτερικό πλάτος και ύψος. Το νέο αναβαθμισμένο ηχοσύστημα 12 ηχείων της Harman Kardon έχει πολύ δύναμη, όμως ο ενισχυτής 510W, κλέβει μερικά λίτρα από το πορτμπαγκάζ. Ο όγκος με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση είναι 450 λίτρα.

Οι λεπτομέρειες που κάνουν διαφορά
Η νέα κρεμαγέρα ηλεκτρομηχανικής  υποβοήθησης είναι μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές της ανανεωμένης GLK. Από τη βασική έκδοση έχει μεταβλητή υποβοήθηση, μεταβλητό λόγο μετάδοσης, καθώς και το νέο σύστημα Steer Control που με παλμικές κινήσεις δείχνει στον οδηγό τη σωστή διόρθωση, όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης. Στο δρόμο, σου δίνει την αίσθηση ενός αρκετά πιο ευκίνητου SUV, κυρίως λόγω του υψηλού λόγου μετάδοσης της κρεμαγέρας και των 2,3 στροφών του τιμονιού.

Το εμπρός μέρος είναι απόλυτα σταθερό και ευθύβολο στην ευθεία και αντιδρά αμέσως στην παραμικρή κίνηση του οδηγού. Δεν έχει την ακαριαία συμπεριφορά ή την πληροφόρηση μιας X3, όμως αντιθέτως φιλτράρει κάθε ανωμαλία του δρόμου. Ακόμα και στην οδήγηση εκτός δρόμου, το τιμόνι είναι εντελώς ξεκούραστο, χωρίς κραδασμό και με ελάχιστα τραβήγματα.
Φυσικά σε αυτό συντελεί σε μεγάλο βαθμό και η ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση. Η Mercedes-Benz εξακολουθεί να έχει το Οff  Roading στη λίστα των δυνατοτήτων της GLK και κατ’ επέκταση αυτό επηρεάζει την επιλογή ελατηρίων και αμορτισέρ. Με την ανάρτηση Agility Control, υπάρχει αισθητή διαφορά στη σκληρότητα αναλόγως και του οδοστρώματος, με μαλακή ρύθμιση για τις χαμηλές ταχύτητες και σκληρότερη για τους απότομους ελιγμούς.

Έτσι προσπαθεί να ικανοποιήσει τις μόνιμες υποσχέσεις των SUV για ζωντανή οδική συμπεριφορά, άνεση στην καθημερινή οδήγηση και αξιόλογες ικανότητες στο χώμα. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα υπέρ της άνεσης και της οδήγησης στο χώμα. Η GLK περνά άψογα πάνω από σαμαράκια και ανθρωποθυρίδες στην πόλη, ενώ καταπίνει αδιαμαρτύρητα πέτρες και νεροφαγώματα στο χωματόδρομο, με ελάχιστους κραδασμούς να φτάνουν στην καμπίνα.

Στη μετάδοση, το κεντρικό διαφορικό του 4MATIC δεν έχει αλλάξει από την προηγούμενη γενιά. Είναι κεντρικά τοποθετημένο, πίσω από το διάμηκες κιβώτιο ταχυτήτων και μοιράζει τη διαθέσιμη ροπή σε ποσοστό 45:55 εμπρός πίσω. Από εκεί και πέρα, το τελικό ποσοστό της δύναμης που θα φτάσει σε κάθε τροχό εξαρτάται από τις συνθήκες και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης 4ETS, που αλλάζει την ισορροπία επεμβαίνοντας στα φρένα.

Εντός δρόμου, είναι δύσκολο να καταλάβεις τη λειτουργία της, όμως στο χώμα η συμμετοχή του πίσω μέρους είναι ολοφάνερη. Είναι πολύ σημαντικό στο χώμα, σου δίνει εμπιστοσύνη, ότι δεν θα εξαρτάσαι από την ανίχνευση σπιναρίσματος από τα ηλεκτρονικά.

Με ροπή φορτηγού
Μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις στην GLK 250 BlueTEC είναι η λειτουργία του κινητήρα και ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μια σύντομη αναδρομή στον πίνακα των επιδόσεων αρκεί. Με συνολικό βάρος 1.980 kg, καταφέρνει να επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 8,4”, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 9,0 lt/100 km. Ο συγκεκριμένος κινητήρας ντίζελ χρησιμοποιεί υπερτροφοδότηση δύο σταδίων, έτσι ώστε να επιτύχει τη μέγιστη ισχύ των 204 ίππων. Έχει άψογη λειτουργία χωρίς καθόλου θόρυβο ή κραδασμούς στην καμπίνα.

Με την εντυπωσιακή ροπή των 51,0 kgm κάνει παιχνιδάκι το κάθε προσπέρασμα και σπάνια θα χρειαστεί να κατεβάσεις μία παραπάνω από την επιλογή του 7G-TRONIC PLUS. Το χειροκίνητο πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων που είναι διαθέσιμο μόνο μαζί με το πακέτο Οff Road, το χρειάζεσαι μόνο σε πολύ ειδικές συνθήκες, όταν πραγματικά δεν πρέπει να ανεβάσεις σχέση. Στις υπόλοιπες εκδόσεις, οδηγώντας υπό κλίση ή με κίνδυνο κολλήματος, πρέπει απλώς να έχεις το νου σου για άσκοπα ανεβάσματα, τη στιγμή που χρειάζεσαι δύναμη.

Αν έχεις χρήμα διάβαινε
Αξιολογώντας όλα τα παραπάνω, βρίσκω πολλά πλεονεκτήματα που θα σε κάνουν να τη δεις με καλό μάτι και μόνο βασικό μειονέκτημα το κόστος. Η GLK, ειδικά στην έκδοση 250 BlueTEC, ξεκινά από τα €53.550 και ο τιμοκατάλογος του πρόσθετου εξοπλισμού μπορεί να την εκτοξεύσει πολύ υψηλότερα. Σίγουρα σε τομείς όπως η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, η άνεση των επιβατών, τα όμορφα γκάτζετ και η ποιότητα κατασκευής είναι ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, όμως θεωρώ πως πλέον αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό της ελληνικής αγοράς.

Τι λέει το DRIVE
Εικόνα, στιβαρότητα, πολυτέλεια, άνεση, χώροι και ασφάλεια. Σε αυτή τη GLK, το μόνο μειονέκτημα που μπορείς να της προσάψεις είναι η τιμή που επιβάλλει η παράλογη ελληνική φορολογία
Τιμή από €53.550
Τεχνολογία 2.143 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 204 PS/4.200 rpm, 51,0 kgm/1.600-1.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-120 km/h 11,8”
0-140 km/h 16,7”
0-160 km/h 22,9”
0-400 m 16,0”
0-1.000 m 29.6”
50-80 km/h με 3η 2,9”
80-110 km/h με 4η 4,5”
110-140 km/h με 5η 6,6”
100-0 km/h 37,7 m
Τελική 210 km/h
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.536 x 1.840 x 1.669 mm
Βάρος 1.980 kg
Μετρήσεις Drive

Διαβάστε για τις επιδόσεις της GLK 250 BlueTEC στην πίστα 4x4 Drive-Terradura, στο επετειακό τεύχος του Drive No200 που κυκλοφορεί στις 15/5.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube