Lancia Ypsilon Elefantino 1.3 JTD

Lancia Ypsilon Elefantino 1.3 JTD

Μην πάει το μυαλό σας σε κάποια έκδοση με σπορ χαρακτήρα όπως παλιά. Αυτή τη φορά, το ελεφαντάκι είναι διακριτικό της πιο νεανικής έκδοσης του μικρού Lancia.

Τα δύο πιο πρόσφατα μέλη της γκάμας του Ypsilon είναι το Elefantino και το Momodesign. Εδώ δοκιμάζουμε το πρώτο που είναι εκείνο με τη νεανική διάθεση.

Διατίθεται είτε ως 1.2 βενζίνης με 69 ίππους είτε -όπως το συγκεκριμένο- ως 1.3 τουρμποντίζελ και 95 ίππους. Ο δεύτερος είναι προτιμότερος, παρότι τραχύς. Ευτυχώς όσο ανεβαίνει η ταχύτητα τόσο λιγότερο ακούγεται στην καμπίνα, ενώ έχει ζωηρή απόδοση.

Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 11” και τα 80-110 km/h με 4η σε 6,4”. Από τα φρένα θα περιμέναμε κάτι παραπάνω από τα 44,3 m για τα 100-0 km/h. Γι’ αυτό δεν φταίει η δύναμή τους που είναι επαρκέστατη, αλλά η πολύ μαλακή ανάρτηση που αφήνει το αμάξωμα να βουτά έντονα και φορτίζει πολύ τους εμπρός τροχούς.

Στη μαλακή ανάρτηση οφείλεται επίσης η έντονη κλίση στις στροφές, καθώς και η πολύ άνετη κύλιση. Στον αστερισμό της άνεσης κοιτάζει και το τιμόνι που είναι πολύ ελαφρύ κι εύχρηστο, έστω κι εάν σε πληροφορεί ελάχιστα για το δρόμο.

Αυτό ελάχιστη σημασία έχει για το κοινό του Ypsilon. Είναι εξαιρετικά πιο σημαντικά η απαλλαγή από τα τέλη, η καθημερινή κυκλοφορία στον Πράσινο Δακτύλιο και η ευκολία με την οποία κρατάς τη μέση κατανάλωση στα 5 lt/100 km.

Άλλος χαρακτήρας
Το Elefantino εάν είναι σε τιρκουάζ ή μωβ χρώμα που κατ’ αποκλειστικότητα έχει, το αναγνωρίζεις από το ελεφαντάκι στο πίσω μέρος, τις χρωματιστές λωρίδες στους καθρέφτες, τα μαύρα τάσια στους τροχούς και τα γραφικά στη μεσαία κολόνα.

Στην καμπίνα με το ποιοτικό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό το δερμάτινο τιμόνι οι χρωματιστές λεπτομέρειες, η μαύρη ταπετσαρία με τις χρωματιστές ραφές και οι λεπτομέρειες χρωμίου είναι που δίνουν το στίγμα.

Το οποίο στίγμα θα κληθείς να το πληρώσεις 13.428 ευρώ με απόσυρση και την τρέχουσα προσφορά (15.388 αρχική). Όχι και ιδιαίτερα πολλά για ένα στιλάτο και πολύ οικονομικό ντίζελ μικρό.

Τι λέει το DRIVE
Για όποιον θέλει στιλ, ευελιξία και οικονομία στη χρήση, το Elefantino είναι μια ενδιαφέρουσα και όχι πολύ ακριβή επιλογή.
Τιμή 13.428 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/4.000 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,8”
0-100 km/h 11,0”
0-400 m 17,9”
0-1.000 m 32,9”
50-80 km/h (με 4η) 5,9”
80-110 km/h (με 5η) 9,3”
110-140 km/h (με 5η) 13,1”
100-0 km/h σε 44,3 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.842 x 1.676 x 1.517
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube