Δοκιμάζουμε: Toyota Urban Cruiser

Δοκιμάζουμε: Toyota Urban Cruiser

Παιδί της πόλης: Εναλλακτικό και trendy, το άρτι αφιχθέν στη χώρα μας Urban Cruiser της Toyota, προσεγγίζει την αστική μετακίνηση από τη δική του σκοπιά

Η μόδα των crossover εξαπλώνεται με την ίδια ταχύτητα που κερδίζει έδαφος το αστικό περιβάλλον. Επομένως ήταν μάλλον θέμα χρόνου να παρουσιαστούν μικρά crossovers για τη ζούγκλα της πόλης. Το Urban Cruiser άλλωστε το δηλώνει και με το όνομά του και όχι μόνο. Το νέο μοντέλο στην γκάμα της Toyota διαθέτει «urban» σχεδίαση και δείχνει λιγότερο περιπετειώδες για crossover. Είναι σαφώς λιγότερο ακραίο από το μεγάλο αντίπαλό του, το Nissan Juke, δεν παύει όμως σχεδιαστικά να αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για όσους βαρέθηκαν τα κλασικά χάτσμπακ.

Ό,τι λέει το όνομά του
H Toyota επιμένει να δίνει έμφαση στην οικονομία που προσφέρει ο 1.33 που συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο και σύστημα start-stop με στρωτή και γρήγορη λειτουργία. Οι μετρήσεις επιβεβαιώνουν αυτόν τον προσανατολισμό. Οι 100 ίπποι και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου δεν επιτρέπουν στο Urban Cruiser να μεγαλουργήσει. Για τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 11,8”, ενώ για τα 80-110 km/h με 3η και 4η χρειάζεται 6,6” και 7,0” αντίστοιχα.
Όσον αφορά την αίσθηση στο δρόμο, το Urban Cruiser έχει έναν κάπως νωχελικό χαρακτήρα στο δρόμο. Η ανάρτηση αποσβένει πολύ καλά τις κακοτεχνίες των δρόμων και το μοτέρ αποδεικνύεται ζωντανό μέσα στην πόλη. Είναι πρόδηλο όμως ότι αυτό το Toyota δεν φτιάχτηκε για τη χαρά της οδήγησης. Αν το πιέσεις θα γείρει και θα υποστρέψει. Αν όχι θα το λατρέψεις για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του.

Toyota as usual
Η καμπίνα του Urban Cruiser κινείται σε παραδοσιακά τογιοτίστικες γραμμές και δίνει έμφαση στην πρακτικότητα.
Η θέση οδήγσης είναι ψηλή, ωστόσο θυμίζει περισσότερο Yaris παρά SUV. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος και πάλι όμως πέφτει κάπως χαμηλά. Ο οδηγός του πάντως απολαμβάνει την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, πράγμα σημαντικό για εντός πόλης μετακινήσεις. Ποιοτικά επίσης δεν έχουμε κανένα παράπονο. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά η συναρμογή είναι σωστή και η εργονομία δεν προβληματίζει. Αρκετό χώρο θα βρουν τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι οι πίσω επιβάτες. Μόνο μεμπτό σημείο η χαμηλή πλάτη των καθισμάτων.
Εκεί που το Urban Cruiser παίρνει άριστα είναι στην πρακτικότητα. Προσφέρει πολλές και μεγάλες θήκες για τα καθημερινά πράγματα και έχει συρόμενα πίσω καθίσματα, με ρυθμιζόμενη πλάτη, που μεταβάλλουν παράλληλα και το πορτμπαγκάζ από 314 έως 388 λίτρα.


Τι λέει το DRIVE
Το Urban Cruiser προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το momentum των crossovers σε μια κατηγορία μάλιστα που ακόμα υπάρχει πολύ ψωμί. Στον τομέα της πρακτικότητας και της οικονομίας τα καταφέρνει θαυμάσια.  
Τεχνολογία 1.329 cc, i4, 16v, 2EEK, χειροκίνητο 6άρι
Απόδοση 99 PS/6.000 rpm, 13,1 kgm/3.800 rpm
Επιδόσεις: 0-100 σε 11,8”, τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση: 8,5 lt/100km
Εκπομπές CO2     129 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube