Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα την BMW iX3

Βρεθήκαμε για λίγες ώρες πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού SUV της BMW, για μια πρώτη επαφή επί ελληνικού εδάφους.

Για το ηλεκτρικό SUV iX3 ο αρχικός προγραμματισμός της BMW έλεγε πως μέχρι σήμερα θα το είχαμε δοκιμάσει στην Ελλάδα. Ωστόσο οι ανωμαλίες που δημιουργεί στην αυτοκινητοβιομηχανία ο Covid-19 τον ανέτρεψαν.

Γι’ αυτό ακριβώς και η BMW Hellas παράλληλα με την μείωση της τιμής του μοντέλου που πλέον το κάνει συμβατό με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», φρόντισε ώστε μερικά από τα αυτοκίνητα που είχαμε οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση τον περασμένο Νοέμβριο να έρθουν στη χώρα μας για να πάρουμε μια πολύ σύντομη γεύση επί ελληνικού εδάφους. Κάπως έτσι βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι μιας λευκής iX3 με γερμανικές πινακίδες για σχεδόν 24 ώρες.

Δύσκολη πίστα, απόλυτη επιτυχία
Καθότι χρειάζεται γυμνασμένο μάτι για να αποκωδικοποιήσει τις -όχι και τόσο λίγες- αλλαγές σε σχέση με μια συμβατική X3, η iX3 περνάει δίπλα σου αθόρυβα. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Χρησιμοποιώντας την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης της εταιρείας, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με 286 PS και 400 Nm, ο οποίος είναι σύγχρονος αλλά όχι με μόνιμου μαγνήτη. Αντιθέτως η διέγερση του ρότορα γίνεται από ηλεκτρικό ρεύμα κι αυτό έχει αντίκτυπο όχι μόνο στον εντυπωσιακό βαθμό απόδοσης του 93% αλλά και στην πλήρως αθόρυβη λειτουργία.

Προκύπτει βέβαια και περιβαλλοντικό μπόνους από αυτό, καθότι δε χρησιμοποιούνται σπάνια ορυκτά υλικά για την κατασκευή του. Αντίστοιχη φιλοσοφία έχει ακολουθηθεί και στην μπαταρία, η οποία έχει κορυφαία ενεργειακή πυκνότητα για τα σημερινά δεδομένα και πολύ εξελιγμένο έλεγχο που υπόσχεται υψηλή απόδοση και μακροζωία. Όλα αυτά ωστόσο έχουν ήδη αναφερθεί σε πολύ υψηλότερη ανάλυση όταν δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στη Γερμανία.

Σήμερα το νέο είναι ο τρόπος που η iX3 διαχειρίζεται τους ελληνικούς δρόμους, έχοντας κύλιση που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Τόσο το σχεδόν απίστευτα χαμηλό επίπεδο θορύβου όσο και ο τρόπος που λειτουργούν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δημιουργούν μια πολυτελή κάψουλα που σε απομονώνει συνολικά από το περιβάλλον. Δεν ακούς θόρυβο από καμία πηγή, ενώ παρά τα 2.185 kg η ανάρτηση μπορεί να συνδυάζει την υψηλή άνεση με οδηγική εικόνα που -τηρουμένων των αναλογιών- να υποστηρίζει το όνομα BMW.

Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς αλλά η ιδανική διαχείριση της δύναμης επιτρέπει να κινείσαι απροσδόκητα γρήγορα κι ευχάριστα, με τους 286 PS και τα 400 Nm συν την ηλεκτρική απόκριση να κάνουν την επιτάχυνση απολαυστική.

BMW iX3

Στην πόλη, η ευκολία οδήγησης σε κερδίζει χωρίς δεύτερη σκέψη. Με φιλικά, ελαφριά χειριστήρια και πεντάλ φρένου χωρίς πολύ τεχνητή αίσθηση, κινείσαι ασύγκριτα πιο εύκολα από αυτό που περιμένεις με βάση τις διαστάσεις της iX3. Στην πραγματικότητα βέβαια το φρένο σπάνια θα το χρησιμοποιήσεις, αφού οι τρεις χειροκίνητα ελεγχόμενες βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας του ηλεκτρικού συστήματος δίνουν την επιβράδυνση που ψάχνεις σχεδόν πάντα, ενώ υπάρχει και η αυτόματη επιλογή που επιβραδύνει ανάλογα με το τι υπάρχει μπροστά από το αυτοκίνητο. Υπάρχει και ξεχωριστή επιλογή B στο λεβιέ, η οποία σημαίνει κανονικό φρενάρισμα ελαττώνοντας την πίεση στο γκάζι.

Μόλις μάθεις να εκμεταλλεύεσαι σωστά όλα αυτά, θα διαπιστώσεις πως η πολύ εξελιγμένη ανάκτηση έχει σημαντική επίδραση σε μια αυτονομία που ξεπερνάει τα 350 km.

Στη σύντομη δοκιμή είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου μέση τιμή κοντά στις 21 kWh/100 km, ενώ η πιο οικονομική προσέγγιση αποτυπώθηκε κοντά στις 15 kWh/100 km. Καθόλου άσχημα, ενώ αυτή η εικόνα υποστηρίζεται με δυνατότητα ταχυφόρτισης 150 kW στο συνεχές ρεύμα (80% της χωρητικότητας σε 34’) και έως 11 kW στο εναλλασσόμενο, οπότε 7,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Το κερασάκι
Μέχρι την πλήρη δοκιμή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αυτό που έχει νόημα να κρατήσουμε είναι πως το ηλεκτρικό SUV της BMW είναι ουσιαστικά μια ηλεκτρική υλοποίηση της X3. Η οποία χωρίς να αλλοιώνει στο ελάχιστο το σφαιρικό της ταλέντο, την προικίζει με υψηλή ηλεκτρική τεχνολογία που φτάνει σε βάθος και την καθιστά μια πραγματικά ενδιαφέρουσα πρόταση για εκείνον που μπορεί να υποστηρίξει σήμερα τη συμβίωση με ένα ηλεκτρικό.

Το ότι πλέον συνοδεύεται από την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά και ξεκινάει από τις €55.940 με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, είναι απλώς μια ακόμα ευχάριστη πληροφορία για τον αγοραστή αυτού του αυτοκινήτου.

Διαμορφώστε τη δική σας BMW iX3 εδώ


Τι λέει το DRIVE
Με υψηλή ηλεκτρική τεχνολογία μέχρι το μεδούλι, η BMW iX3 είναι ένα SUV που σε υποστηρίζει ρεαλιστικά με την αυτονομία του, έχοντας παράλληλα κορυφαία κύλιση και -αναλογικά- πολύ δυνατή τιμή.
Τιμή Από €55.940 (με την επιδότηση κινούμαι ηλεκτρικά)
Τεχνολογία BEV, ηλεκτρικό μοτέρ σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας ESM, μπαταρία 74,0 kWh (εκμεταλλεύσιμη), κίνηση πίσω, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 286 PS/6.000 rpm, 400 Nm/0-5.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 180 km/h (ηλ. περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση* 21 kW/100 km
Αυτονομία* 370 km
Εκπομπές CO20 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.734 x 1.891 x 1.668 mm
Χώρος αποσκευών 510 lt
Βάρος 2.185 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης