Δοκιμάζουμε: Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec

Δοκιμάζουμε: Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec

Με μια σειρά μικρών αλλαγών και το σύστημα Start&Stop, το Colt απέκτησε πολύ πιο οικολογικό προφίλ. Το ότι δεν έχει μείνει στο περιθώριο της κατηγορίας έξι ολόκληρα χρόνια ύστερα από την παρουσίασή του, είναι από μόνο του κολακευτικό για το Colt. Η πιο πρόσφατη έκδοσή του ονομάζεται ClearTec και βασίζεται στο 5θυρο Invite 1.3.

Απλές λύσεις
Με τη βοήθεια μερικών τροποποιήσεων, στοχεύει στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Πρώτη και καλύτερη είναι η τοποθέτηση συστήματος Start&Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται και τον ανάβει μόλις πατήσεις τον συμπλέκτη. Λειτουργεί αρκούντως γρήγορα και ομαλά. Τις αλλαγές συμπληρώνουν τα λάστιχα χαμηλής αντίστασης στην κύλιση, η μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το πιο αποδοτικό δυναμό και η χρήση λιπαντικού με χαμηλότερο ιξώδες (πιο λεπτόρρευστο) για λιγότερες τριβές. Παρά το τελευταίο όμως, η συνιστώμενη συχνότητα για αλλαγή λαδιού παραμένει στα 20.000 km ή κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με τη Mitsubishi, τα παραπάνω έχουν μειώσει το CO2 από τα 143 gr/km στα 119(!) και τη μέση κατανάλωση από τα 6,0 λίτρα/100 km στα 5,0. Ωστόσο, το περίεργο είναι πως παρά τη μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης ανακοινώνεται πιο γρήγορο 0-100 km/h σε σχέση με το απλό μοντέλο (10,6” έναντι 11,1”). Αυτό δεν φαίνεται ιδιαίτερα στην πράξη πάντως, κάτι για το οποίο εν μέρει φταίει και η χειρότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Όταν όμως το πατήσετε για τα καλά, το Colt παραμένει ένα από τα ταχύτερα ατμοσφαιρικά σουπερμίνι.
Η έκδοση ClearTec είναι 400 ευρώ ακριβότερη από την Invite. Με τη σημερινή τιμή της βενζίνης όμως θα αποσβέσετε τη διαφορά σε κάτι λιγότερο από 27.000 km. Επιπλέον, θα έχετε την οικολογική συνείδησή σας καθαρή, αλλά και ένα οικονομικό πλεονέκτημα εάν τα τέλη κυκλοφορίας συνδεθούν τελικά με την εκπομπή CO2.


Τι λέει το DRIVE
Όπλα του να παραμένουν το δυνατό μοτέρ και η ευρύχωρη καμπίνα. Μερικές απλές αλλαγές το έκαναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον και μακροπρόθεσμα την τσέπη σου
Τεχνολογία 1.332 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ 16v, 95 PS/6.000 rpm, 12,7 kgm/4.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 10,6”, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube