Δοκιμάζουμε την Toyota Corolla Cross

Δοκιμάζουμε την Toyota Corolla Cross

Ύστερα από 55 χρόνια και πάνω από 50 εκατ. πωλήσεις, το απόλυτο best-seller στην ιστορία της αυτοκίνησης αποκτά έκδοση SUV, την Toyota Corolla Cross, εφοδιάζεται με τεχνολογία αιχμής και προσφέρεται σε τιμή-αποκάλυψη. Αγορά, ετοιμάσου!

Όταν το 2021 η Toyota παρουσίαζε το Yaris Cross, εύλογα κάποιοι αναρωτήθηκαν για το επόμενο βήμα της φίρμας. Εφόσον οι Ιάπωνες αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν την ονομασία του Yaris για να χτυπήσουν την αγορά των B-SUV, γιατί να μην πράξουν το ίδιο και στην επόμενη κατηγορία με το Corolla; Όπερ και εγένετο, με το πλήρωμα του χρόνου να μας ταξιδεύει μέχρι τη Βαρκελώνη για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την Toyota Corolla Cross. 

Όπως οι άνθρωποι που την εξέλιξαν αναφέρουν, η νέα Toyota Corolla Cross είναι ένα οικογενειακό, πρακτικό SUV που έρχεται να ολοκληρώσει τη σύγχρονη γκάμα του μοντέλου. Στην γκάμα τοποθετείται επάνω από το C-HR και κάτω από το RAV4, ενώ αντίστοιχα προσφέρεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Κατασκευαστικά δε, ακολουθεί τη φιλοσοφία TNGA (Toyota New Global Architecture) και βασίζεται επάνω στη γνωστή πλατφόρμα GA-C.

Ως διαστάσεις, το μήκος της Toyota Corolla Cross ανέρχεται στα 4,46 m (C-HR: 4,39 m, RAV4: 4,6 m) ενώ το πλάτος και το ύψος στα 1,83 και 1,62 m αντίστοιχα. Διαθέτει λοιπόν αρκετό όγκο για να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας και παράλληλα ενδιαφέρουσα εξωτερική εμφάνιση, που εξασφαλίζει ότι δε θα περνάει απαρατήρητο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τη μεγάλη, κατακόρυφη γρίλια της μάσκας και τα χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω φτερά που συνδυάζονται αρμονικά με τις -πιστές στην οικογενειακή ταυτότητα της Toyota- γραμμές του αμαξώματος. Όσο για την αεροδυναμική, ο συντελεστής Cd= 0,32 είναι απόλυτα ικανοποιητικός.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i

Αναφορικά με το σύστημα κίνησης, η Toyota Corolla Cross είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που ενσωματώνει πέμπτης γενιάς υβριδική τεχνολογία. Επιγραμματικά, μιλάμε για ένα σύνολο πιο ισχυρό, πιο κόμπακτ, πιο οικονομικό και με μειωμένες εκπομπές CO2. Εάν τώρα θελήσουμε να εντρυφήσουμε λίγο παραπάνω, είναι βολικό να χωρίσουμε το σύστημα κίνησης σε τέσσερα επιμέρους τμήματα.

Αρχικά μιλάμε για έναν ιδιαίτερα αποδοτικό, dynamic force κινητήρα 2,0 lt. Αυτός διαθέτει έλεγχο βαλβίδων VVT-I και VVT-iE, με λόγο συμπίεσης 14:1 και, τελικά, παράγει 152 PS ισχύος και 190 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, τα νούμερα αυτά έρχεται να συμπληρώσει ο ηλεκτροκινητήρας (ή οι ηλεκτροκινητήρες, εφόσον μιλάμε για την έκδοση AWD-i).

Εμπρός συναντάμε ένα σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, με 111 PS και 206 Nm. Πίσω, το μοτέρ που εδράζεται κάτω από το διαμέρισμα των αποσκευών εισφέρει με τη σειρά του 41 PS και 84 Nm. Ειδικά για το τελευταίο αξίζει να αναφερθεί το εξής. Με δεδομένη την εξαπλάσια ισχύ -σε σχέση με το αντίστοιχο τετρακίνητο Yaris Cross- και τη βελτιωμένη αρχιτεκτονική του όλου συστήματος, δεν περιορίζει τη λειτουργία της τετρακίνησης σε χαμηλές ταχύτητες. Αντιθέτως, το σύστημα μπορεί να στέλνει ροπή πίσω με 70 ή και 100 km/h, έτσι ώστε να ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και να επιδρά στην οδική συμπεριφορά μέσω της περισσότερης πρόσφυσης.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i

Επόμενος σταθμός η μπαταρία. Κάτω από τα πίσω καθίσματα εδράζεται ένας νέος συσσωρευτής ιόντων λιθίου, με 60 κυψέλες και συνολική χωρητικότητα 4,08 Ah. Είναι πιο κόμπακτ, διαθέτει περιορισμένο βάρος κατά 14%, αυξημένη ροή ενέργειας κατά επίσης 14%, ενώ δουλεύει αποδοτικότερα, χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ψύξης. Όλα τα παραπάνω τα ελέγχει μία εξελιγμένη μονάδα ελέγχου (κοινή για τα δύο ηλεκτρομοτέρ), η οποία βελτιώνει την κατανάλωση, περιορίζει κατά 6% τις ηλεκτρικές απώλειες και είναι πιο ήσυχη στη λειτουργία της. 

Κάποια στιγμή, στα μέσα του 2023 υπολογίστε πως η Toyota Corolla Cross θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας και με ένα μικρότερο υβριδικό σύνολο με θερμικό κινητήρα 1,8 lt, το οποίο άμεσα είναι διαθέσιμο μόνο στην Τουρκία και στο Ισραήλ. Μέχρι τότε όμως ας το αφήσουμε κατά μέρος και ας ασχοληθούμε με την υπάρχουσα έκδοση.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i

Συνδυαστικά μιλάμε για ισχύ 197 PS, ικανή να επιταχύνει την Toyota Corolla Cross από στάση στα 100 km/h σε μόλις 7,6” (7,5” για το AWD-i). Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h και είναι αναμφίβολα ωραίο να βλέπεις πως υπάρχουν υβριδικά μοντέλα που συνεχίζουν να επιταχύνουν δυνατά πάνω από τα 120 km/h. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής κυμαίνεται στα 5,0-5,3 lt/100 km (5,3-5,6 για το AWD-i) ενώ το CO2 ανέρχεται στα 114-115 g/km (και 120-122 g αντιστοίχως).

Η Toyota Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που ενσωματώνει πέμπτης γενιάς υβριδική τεχνολογία. Επιγραμματικά, μιλάμε για ένα σύνολο πιο ισχυρό, πιο κόμπακτ, πιο οικονομικό και με μειωμένες εκπομπές CO2.

Συνεχίζοντας με τα καλούδια της Toyota Corolla Cross, θα πούμε πως εγκαινιάζει την τρίτη γενιά του Toyota Safety Sense. Ένα αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών ασφαλείας που πρακτικά περιλαμβάνει τα πάντα. Πέρα από το Blind Spot Monitor, το Steering Assist, την αυτόματη πέδηση και τα άλλα γνωστά, συναντάμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω τηλεματικής για περιστατικά στον δρόμο, στον έλεγχο για το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού, τα Toyota Teammate Advanced Park, Rear Seat Reminder System κ.λπ. Μάλιστα, πολλά από τα υπάρχοντα συστήματα έχουν βελτιωθεί, ενώ αντίστοιχα αναβαθμισμένα είναι και στοιχεία του hardware, όπως η κάμερα και το ραντάρ χιλιοστομετρικού μήκους κύματος.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που αντικρίζεις είναι μία προσπάθεια να ισορροπήσει η τεχνολογία με την πρακτικότητα. Για να πούμε όλη την αλήθεια, τα χρησιμοποιούμενα υλικά στο σύνολό τους είναι σκληρά και όχι αντάξια των προσδοκιών. Αυτό όμως είναι και το μόνο αρνητικό που θα παρατηρήσουμε. Κατά τα άλλα, θα εκτιμηθεί δεόντως η ευρυχωρία και η πρακτικότητα του σχεδιασμού.

Επίσης, ένας πόντος αξίζει και για την ψηφιακή ολοκλήρωση. Ως στάνταρ προσφέρεται ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, ο οποίος συνδυάζεται αρμονικά με την HD οθόνη 10,5” του infotainment. Ο χειρισμός της προσφέρει διαισθητική λειτουργία, ενώ ο επεξεργαστής που χρησιμοποιεί είναι κατά 50% ταχύτερος για να μην παρατηρείται υστέρηση στις εντολές του χρήστη.

Ασύρματα μπορεί κανείς να συνδέσει Apple CarPlay ενώ ενσύρματα Android Auto. Για τα τέσσερα πρώτα χρόνια, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν και μία σειρά από υπηρεσίες, όπως over-the-air αναβαθμίσεις, φωνητικό έλεγχο και cloud based σύστημα πλοήγησης με δεδομένα κίνησης πραγματικού χρόνου. Επιπροσθέτως, διατίθεται και η εφαρμογή MyT για απομακρυσμένη πρόσβαση, μέσω smartphone.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i

Αλλάζοντας τώρα θέμα, στον δρόμο η Toyota Corolla Cross συμπεριφέρεται λίγο πολύ όπως θα περίμενες από ένα οικογενειακό SUV/crossover. Είναι στημένη με γνώμονα την άνεση. Εμπρός συναντάμε γόνατα MacPherson και πίσω διπλά ψαλίδια, τα οποία έχουν βελτιστοποιηθεί έτσι ώστε να μεταφέρουν λιγότερους κραδασμούς και τραντάγματα εντός. Ελατήρια και αμορτισέρ είναι αρκετά μαλακά για να ακολουθούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τις φιλτράρουν όμως κατά το δοκούν και όχι κατά το δέον, αφήνοντας παράλληλα το αυτοκίνητο να γέρνει στις στροφές.

Πολύ ευχάριστη είναι η ζωντάνια του δεξιού πεντάλ που έχει γρήγορη απόκριση και τραβάει ρωμαλέα, πρακτικά σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Γενικά η διαχείριση λειτουργίας των κινητήρων γίνεται υποδειγματικά, με μεγάλο ποσοστό της κίνησης στην πόλη να πραγματοποιείται αμιγώς ηλεκτρικά. Ο οδηγός μάλιστα έχει τη δυνατότητα, μέσω του σχετικού κουμπιού να επιλέξει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περιορισμένα διαστήματα. Όπως αντίστοιχα και να μεταβάλλει -εν μέρει- τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου με τα διαθέσιμα οδηγικά modes. Θα θέλαμε πάντως κάτι περισσότερο στο κομμάτι της ηχομόνωσης της καμπίνας, καθώς και ελαφρά καλύτερη διαχείριση των στροφών του κινητήρα από το κιβώτιο e-CVT .

Εκτός δρόμου δεν είχαμε τη δυνατότητα να κινηθούμε, έτσι ώστε να δούμε περισσότερα για την τετρακίνηση και τον τρόπο με τον οποίο επεμβαίνει σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Η αλήθεια όμως είναι πως το αυτοκίνητο έχει ως κύριο προσανατολισμό την άσφαλτο και όχι το χώμα, κάτι που αποδεικνύει και η απόσταση των μόνο 16 cm του πατώματος από το έδαφος. Αυτά ως πρώτη γεύση, καθώς σύντομα θα ακολουθήσει η αναλυτική δοκιμή στα πάτρια εδάφη. 

Ο τελευταίος σταθμός έχει να κάνει με την τιμή. Η Toyota φαίνεται πως διαθέτει το κοκαλάκι της νυχτερίδας, καθώς καταφέρνει να λανσάρει την Corolla Cross σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, από €31.200 και με τη γνωστή 6ετή εγγύηση. Τα τρία διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Active plus, Style & Style Skyview και Lounge, με το Toyota Safety Sense, τους ψηφιακούς πίνακες και πολλά άλλα στοιχεία να είναι διαθέσιμα από τη βασική έκδοση. Αν τώρα επιθυμείτε και τετρακίνηση, υπολογίστε €2.000 επιπλέον. Ήδη το αυτοκίνητο βρίσκεται στις αντιπροσωπείες, ενώ η Toyota Ελλάς έχει εισάγει από την Ιαπωνία -όπου και παράγεται- μία πρώτη ικανή ποσότητα για να διαθέτει ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i


Τι λέει το DRIVE
Ακόμα κι εάν πλέον υπάρχουν πιο εντυπωσιακές υβριδικές τεχνολογίες, το πακέτο της Toyota αποδίδει εξαιρετικά, οπότε με δεδομένα τα νούμερα, τον εξοπλισμό και κυρίως την τιμή, η Toyota Corolla Cross λογικά θα τινάξει στον αέρα την μπάνκα στα κόμπακτ SUV.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i
Τιμή Από €33.200
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και πολλαπλών σημείων ψεκασμός, διπλός συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων (VVT-i και VVT-iE) 152 PS/6.000 rpm, 190 Nm/4.400-5.200 rpm, ηλεκτροκινητήρας 1: 111 PS, 206 Nm, ηλεκτροκινητήρας 2: 41 PS, 84 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 4,08 Ah, ηλεκτρική τετρακίνηση, κιβώτιο e-CVT
Συνδυαστική Απόδοση 197 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3-5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120-122 g/km
Διαστάσεις 4.460 x 1.825 x 1.620 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt (436 lt στην έκδοση 2WD) 
Βάρος 1.505 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube