WRC: Ποινές για όσους εσκεμμένα καθυστερούν να μπουν στην Power Stage

WRC: Ποινές για όσους εσκεμμένα καθυστερούν να μπουν στην Power Stage

Αλλάζει ο κανονισμός μετά τα όσα έκανε ο Ogier στη Σουηδία και οι Tanak και Neuville στο Μεξικό.

H αρχή έγινε με τον Ogier στη Σουηδία, όταν για να διεκδικήσει καλύτερη θέση στην κατάταξη της Power Stage, επέλεξε να πάρει ποινή χρόνου, να ξεκινήσει πιο πίσω για να έχει πιο καθαρό δρόμο.

Ακολούθησαν στο Μεξικό οι Tanak και Neuville υιοθετώντας μια πρακτική που επί της ουσίας είναι νόμιμη αλλά τώρα ελέγχεται ως μη ηθική.
Στο πλαίσιο αυτού του σκεπτικού (ή σκεπτικισμού αν προτιμάτε), η επιτροπή Ράλι, οι κατασκευαστές και ο promoter του WRC κλήθηκαν να πουν αν δέχονται μια αλλαγή στον κανονισμό, σύμφωνα με την οποία, οδηγός που δέχεται ποινή χρόνου την τελευταία ημέρα του αγώνα με σκοπό να έχει καλύτερη θέση στη σειρά εκκίνησης στην Power Stage, έτσι ώστε να διεκδικήσει τους επιπλέον βαθμούς, να μην έχει δικαίωμα να βαθμολογείται στη συγκεκριμένη ειδική.
Καταρχήν δεν υπήρξε αντίρρηση και έτσι, η οποία απόφαση θα επικυρωθεί και θα εφαρμοστεί από τον αγώνα της Κορσικής, όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ το έγκυρο Autosport.  

Στο ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι η FIA, μετά την κίνηση του Ogier στη Σουηδία, προσέγγισε τους οδηγούς και τους  ζήτησε να αποφύγουν μια ανάλογη κίνηση, όμως όπως έδειξε η πρακτική, Tanak και Neuville αγνόησαν την έκκληση της FIA και προχώρησαν σε αντίστοιχη κίνηση στο Μεξικό.

Όπως μάλιστα δήλωσε και κορυφαίος οδηγός εργοστασιακής ομάδας στο Autosport (σ.σ.: δεν κατονομάζεται), από τη στιγμή που το έκανε ο Ogier και είναι σύννομο, δεν μπορείς να ζητάς από τους άλλους οδηγούς να μην τον κάνουν. Ο καθένας στη θέση του θα έκανε το ίδιο, αφού μιλάμε για ένα επαγγελματικό πρωτάθλημα που στόχος είναι η συγκομιδή βαθμών. Αν θέλουν ας βάλουν κανόνες.

 Σε δήλωσή του, ο επικεφαλής της M-Sport, Malcolm Wilson, είπε πως θα υποστήριζε μια τέτοια ρύθμιση, τονίζοντας πως εμείς το κάναμε στη Σουηδία, κάποιοι άλλοι στο Μεξικό και δεν παραπονεθήκαμε ούτε έχουμε πρόβλημα.
Ωστόσο εξέφρασε μια εύλογη απορία η οποία έχει να κάνει με το πώς θα ξεχωρίζεις μια εσκεμμένη καθυστέρηση, από μια άλλη που προκύπτει από αντικειμενικούς λόγους. Πώς θα στερήσεις – είπε – από κάποιον που φτάνει καθυστερημένος στο κοντρόλ λόγω υπαρκτού προβλήματος από το δικαίωμα να διεκδικήσει βαθμούς στην Power Stage.
Χρειάζεται – κατέληξε – μια πιο ουσιαστική θεώρηση του θέματος, δεν είναι τόσο απλό ώστε να λυθεί με μια ρύθμιση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube