node/4510

Ράλι: Νέο Ford Fiesta R5

H M-Sport είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσιάζει ένα αγωνιστικό για ράλι σχεδιασμένο σύμφωνα με τους κανονισμούς της κατηγορίας R5

H M-Sport είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσιάζει ένα αγωνιστικό για ράλι σχεδιασμένο σύμφωνα με τους κανονισμούς της κατηγορίας R5.

Η ομάδα, που προετοιμάζει και τρέχει τα «εργοστασιακά» Qatar M-Sport Ford Fiesta RS WRC, είχε αρχίσει τις δοκιμές του Fiesta R5 μόλις τον Ιανουάριο και ήδη έχει δεχτεί 18 παραγγελίες. Έξι από αυτά τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν έτοιμα στις εγκαταστάσεις της M-Sport, στην Κάμπρια της Αγγλίας.

Ο γενικός διευθυντής της M-Sport, Μάλκολμ Ουίλσον, δήλωσε στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου: «Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με αυτό το αυτοκίνητο. Είναι το τελευταίο από μια μακρά σειρά σπουδαίων αγωνιστικών για ράλι που έχει φτιάξει η M-Sport. Έχοντας οδηγήσει ο ίδιος το αυτοκίνητο την περασμένη εβδομάδα, δεν έχω καμία αμφιβολία για τις δυνατότητές του. Η κατηγορία R5 θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και το γεγονός ότι είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο που έχουμε έτοιμο ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με κάνει ιδιαίτερα υπερήφανο».

Οι τεχνικοί έφοροι της FIA ήταν στην M-Sport για τρεις ημέρες την προπερασμένη εβδομάδα, ελέγχοντας τη νομιμότητα του νέου Fiesta, και το αυτοκίνητο αναμένεται να πάρει επίσημη έγκριση την 1η Ιουλίου.

Ο νεαρός Ουαλός  Έλφιν Έβανς, πρωταθλητής νέων της FIA, θα οδηγήσει το Fiesta R5 στο ντεμπούτο του αυτοκινήτου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (WRC) στο Ράλι Φιλανδίας τον ερχόμενο μήνα.

Πριν από αυτό, ο Τιερί Νεβίλ θα το οδηγήσει σε αγωνιστικό ρυθμό –ως «συμμετοχή VIP»– στο βελγικό Ράλι Ιπρ, αν και ο αγώνας τερματίζει στις 30 Ιουνίου. Αν ο γύρος αυτός του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC) γινόταν μία μέρα αργότερα, η M-Sport θα μπορούσε να το τρέξει κανονικά και να πάρει βαθμούς.

Η κατηγορία R5 (που θα αντικαταστήσει την S2000) είναι για τετρακίνητα αγωνιστικά με κινητήρα 1.600 τούρμπο, τα οποία όμως χρησιμοποιούν περισσότερα εξαρτήματα παραγωγής. Το κόστος τους δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 190.000 ευρώ.

Κατά την M-Sport, το Fiesta R5 δεν έχει σχέση με τα μέχρι τώρα αγωνιστικά της. Είναι κατά 90% σχεδιασμένο από λευκό χαρτί και αποτελεί το πρώτο μιας νέας γενιάς αγωνιστικών.

Οι Peugeot, Citroen και Skoda ετοιμάζουν επίσης τα δικά τους αγωνιστικά R5 και το Peugeot 208 T16 αναμένεται να είναι το πρώτο που θα αποκαλυφθεί.