Όταν ο Loeb απαίτησε να φύγει ο Ogier από τη Citroën

Όταν ο Loeb απαίτησε να φύγει ο Ogier από τη Citroën

Πώς και γιατί βρέθηκε ο Ogier στη VW και από εκεί στον... παγκόσμιο θρόνο

Λένε πως η ιστορία γράφεται από τους νικητές. Είναι αλήθεια. Μόνο που μερικές φορές, οι ηττημένοι ή οι «πικραμένοι» μπορεί να αποκαλύψουν άγνωστες πτυχές της.

Η αλήθεια είναι πως ποτέ οι σχέσεις των δύο
Sébastien δεν ήταν καλές. Πολλά γράφονταν (με μισόλογα και υπονοούμενα – ποιος θα τολμούσε να «αμαυρώσει» ένα όνομα σαν αυτό του Loeb) και ακόμη περισσότερα σέρνονταν ως φήμες ή «εκ των έσω μυστικά» στα σέρβις πάρκ και στα δημοσιογραφικά γραφεία.
Ωστόσο, ουδείς τόλμησε να επιβεβαιώσει τις όποιες φήμες, αλλά και ουδείς βγήκε να τις διαψεύσει κατηγορηματικά ως ανυπόστατες.
Και πώς θα το έκαναν άλλωστε, ειδικά το δεύτερο, όταν σε πολλές περιπτώσεις η γκρίνια του
Ogier σκέπαζε και αυτόν τον ήχο από τις εξατμίσεις της Citroën

Όλα ξεκίνησαν όταν ο «μικρός» υπέγραψε σαν team mate του Loeb. Επισήμως η ομάδα είπε πως δεν υπάρχει πρώτος και δεύτερος οδηγός και τα χαμόγελα στις φωτογραφίες αυτό έδειχναν.

Όμως τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Ή μάλλον δεν εξελίχθηκαν έτσι, σύμφωνα με μια αποκαλυπτική συνέντευξη που έδωσε ο πρώην αρχηγός της ομάδας, ο Olivier Quesnel, ο οποίος αποκάλυψε πολλά και διάφορα για τις σχέσεις των δύο οδηγών, αλλά και για το πώς ο ίδιος βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα.

Βέβαια αυτή είναι η άποψή του. Αλλά αξίζει να την διαβάσουμε.

Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα αποκάλυψε ο Olivier Quesnel δύο χρόνια μετά την αποχώρησή του από την γαλλική ομάδα, ο
Ogier είχε αρχίσει ήδη πολύ πριν καταλήξει στη VW να «ψάχνεται» για να φύγει από τη Citroën. Βασική αιτία ήταν το γεγονός ότι δεν τον αντιμετώπιζαν σαν ίσο προς τον Loeb, ύστερα από πιέσεις του τελευταίου ο οποίος ειδικά το 2011 έβλεπε το «άστρο» του να απειλείται από τον νεοφερμένο οδηγό.

Όπως λέει ο Quesnel, το 2010 και συγκεκριμένα λίγο πριν την εκκίνηση του Ράλι Βουλγαρίας ο Ogier του αποκάλυψε πως είχε πρόταση συνεργασίας από τη
Ford για το 2011. Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο Γάλλος του εκμυστηρεύτηκε πως το πρόβλημά του δεν είναι οικονομικό (όπως αρχικά πίστεψε ο Quesnel), αλλά είχε να κάνει με την αντιμετώπισή του από την ομάδα. Ο Ogier ζητούσε επί της ουσίας εγγυήσεις πως αν μείνει και το 2011 στη γαλλική ομάδα θα έχει ίση μεταχείριση με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή,  κάτι που μέχρι τότε δεν το είχε δει να υλοποιείται παρά τις σχετικές υποσχέσεις – διαβεβαιώσεις. Μάλιστα – σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του Quesnel  - ο Loeb απείλησε ότι θα φύγει από τη Citroën επικαλούμενος πρόταση που του είχε κάνει η VW.

Oι άνθρωποι της Citroën θορυβήθηκαν τόσο πολύ από αυτό που τους είπε ο Loeb, ώστε ενέδωσαν αμέσως στις απαιτήσεις του Αλσατού δίνοντάς του «γη και ύδωρ» και βέβαια και την... κεφαλή του Ogier επί πίνακι, αφού ο ο Loeb μεταξύ όλων των άλλων απαίτησε και την απομάκρυνση του... σφετεριστή του θρόνου από την ομάδα.

Αυτό ήταν και η αιτία της αποχώρησης και του Quesne
l από την ομάδα. Μάλιστα ο Quesnel πήρε μαζί του και τη ρετσινιά του υπεύθυνου για όλη αυτήν την κρίση από τα πιο επίσημη χείλη, αυτά του πρώην επικεφαλής της Citroën Racing, Guy Frequelin.

Ο
Guy είχε δηλώσει ότι για την κρίση του 2011 αποκλειστικά υπεύθυνος ήταν ο Quesnel, ο οποίος δεν μπόρεσε να διαχειριστεί την κρίση στις σχέσεις των δύο οδηγών.



Σύμφωνα με τον Guy Frequelin, ο Loeb είχε επικοινωνήσει μαζί του και του είχε εκδηλώσει την πρόθεση του να φύγει από την ομάδα με αιτιολογία το κακό κλίμα που είχε διαμορφωθεί ανάμεσα σε αυτόν και τον Ogier. O Guy Frequelin του απάντησε πως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο και πως έπρεπε να βρεθεί άμεσα λύση και για το σκοπό αυτό οι δύο τους είχαν μια συνάντηση στο Παρίσι παρόντος και του διευθυντή του Group PSA, Jean Marc Gales.Εκεί ο Loeb έθεσε τους όρους του, ανάμεσα στους οποίους ήταν και η καρατόμηση του Ogier.
Oι όροι έγιναν αποδεκτοί και η συνέχεια είναι γνωστή σε όλους: Ο «αυθάδης» νέος που βρέθηκε να αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία του Αλσατού βρέθηκε  στη VW η οποία όμως το 2011 δεν είχε αυτοκίνητο και έτσι ο Ogier  το 2012 για να γράφει αγωνιστικά χιλιόμετρα (αλλά και για να βοηθά στην εξέλιξη του Polo) βρέθηκε στο μπάκετ του  Skoda Fabia S2000.

Το 2013 τον βρήκε στις ειδικές του WRC  στο μπάκετ του Polo R WRC  να κατακτά το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα χωρίς όμως τον Loeb απέναντί του σε «φουλ εμπλοκή».
Η μεταξύ τους μάχη στο Ράλι Γαλλίας που όλοι περίμεναν έληξε άδοξα με τον
Loeb να εγκαταλείπει. Έτσι ουδείς μπορεί να πει αντικειμενικά τι θα γινόταν να η
Citroën είχε φέτος στο μπάκετ της κατά 100% τον Αλσατό, ή να απαντήσει στις φήμες που ήθελαν τον Loeb να φοβάται μια απευθείας αντιπαράθεση με τον Ogier και γι’ αυτό να εγκαταλείπει το WRC.

Tο αν η
Citroën έκανε λάθος αφήνοντας τον Ogier να φύγει ουδείς μπορεί να το πει, αφού ο Loeb πήρε και το πρωτάθλημα του ’10 και του ’11. Οι γνωρίζοντας πάντως χρεώνουν ως μέγα λάθος των Γάλλων το γεγονός ότι άφησαν και τον Neuville να φύγει, ο οποίος «πυροβολεί» ακατάπαυστα από το μπάκετ του  Fiesta την ώρα που τον πολιορκεί και η Hyundai

Kαι το ερώτημα είναι πλέον τι σκοπούς (και στόχους)  έχει η
Citroën για το 2014. Διότι ως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, με Sordo και Hirvonen, το μεροκάματο δεν βγαίνει...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube