node/21665

Η VW φεύγει από το WRC. Οριστικό

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η Volkswagen αποφάσισε σήμερα να διακόψει το πρόγραμμα WRC στο τέλος της τρέχουσας σεζόν.

Το επερχόμενο Ράλι Αυστραλίας θα είναι ο τελευταίος αγώνας της VW και του Polo R WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η εταιρεία αποφάσισε σήμερα να αποσύρει την ομάδα της και να διακόψει το πρόγραμμα.

Οι φήμες είχαν κυκλοφορήσει εδώ και μέρες. Γράψαμε για αυτό χθες και υπήρχε η ελπίδα ότι θα δοθεί παράταση ενός έτους, καθώς το Polo προδιαγραφών 2017 που εξελίσσονταν βάσει των νέων κανονισμών ήταν σχεδόν έτοιμο. Οπότε ίσως η ομάδα να αποφάσιζε να μην πάει στα σκουπίδια αυτή η επένδυση. Τελικά, φαίνεται ότι το κόστος μιας χρονιάς στο WRC είναι πολύ μεγάλο και αξίζει την θυσία, προκειμένου η εταιρεία να το γλιτώσει. Η απόφαση έρχεται μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Audi ότι αποσύρεται από το WEC.

Παρότι αρχικά είχε γραφτεί ότι τα αγωνιστικά προγράμματα δεν κινδυνεύουν, φαίνεται ότι το κόστος συμμετοχής στους κορυφαίους θεσμούς μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι δυσβάσταχτο, τώρα που το VW Group έχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του dieselgate. Ταυτόχρονα, η εταιρεία επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση και προγραμματίζει το λανσάρισμα δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων για τα επόμενα χρόνια, οπότε η συμμετοχή σε αγώνες με τεχνολογία κινητήρων βενζίνης ή ντίζελ δεν εξυπηρετεί τους στόχους του marketing.

Είναι περιττό να πούμε ότι η παρουσία της VW υπήρξε απόλυτα πετυχημένη, αφού έκανε το 4 στα 4, κατακτώντας όλους τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών από το 2013 που εμφανίστηκε στο WRC. Η απόφαση είναι ένα ισχυρό πλήγμα για τον θεσμό και απογοήτευση για τους οπαδούς που περίμεναν με ανυπομονησία το πρωτάθλημα του 2017 με πέντε εργοστασιακές ομάδες, μετά την επιστροφή της Citroen και της Toyota.

Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να γνωρίζουμε οποιαδήποτε πληροφορία για το μέλλον των οδηγών. Ακόμη και η συνταξιοδότηση είναι μια πιθανότητα για τον Sebastian Ogier, μετά από τέσσερις συνεχόμενους τίτλους. Άλλωστε, η ενόχλησή του για τους κανονισμούς, είχε βάλει και νωρίτερα στο μυαλό του την σκέψη αυτή. Είναι χορτάτος από τίτλους και βρίσκει ότι δεν έχει νόημα να παλεύει για τη νίκη όταν είναι υποχρεωμένος ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας να ξεκινά πρώτος και τις τρεις μέρες κάθε αγώνα με αποτέλεσμα να βρίσκει τις χωμάτινες ειδικές «βρώμικες» και γλιστερές.

Ο Andreas Mikkelsen είναι αρκετά νέος ακόμη και θα έχει ευκαιρίες, ενώ τα πράγματα μοιάζουν πιο στενάχωρα για τον Jari-Matti Latvala, που δεν είναι ούτε νέος ούτε χορτασμένος από τα αποτελέσματα της μακρόχρονης καριέρας του.

Πηγή Autosport